Vandaag te horen gekregen dat uitslag sperma onderzoek niet goed is. Mijn vriend heeft het telefoongesprek aangenomen en hij vond het maar vaag wat de dokter te zeggen had. test is niet goed, minder bewegende zaadcellen aangetroffen dan normaal. test moet opnieuw! pfff... wat betekent dit? kunnen we wel zwanger worden. is er wel een kans... is hij nu wel of niet vruchtbaar. zoveel vragen...
Wanneer gan jullie de volgende test doen ? Meestal zit er een tijdje tussen namelijk. Bel voor een nieuwe afspraak en zet van te voren op papier wat je wilt weten. Werk dan op de afspraak je lijstje af. Vervelend nieuws zeg ! Hopenlijk is het een eenmallige mindere kwaliteit en is het de volgende keer een stuk beter !
pff wat een vervelend nieuws!! Niet mss toevallig de dag van te voren sex gehad? heb wel eens gehoord dat het zaad dan minder goed kan zijn! geen idee of het zo kan zijn, is maar een idee! Hopenlijk is de volgende uitslag wel goed, moed houden!!! heel veel succes!
de zaad van mijn vriend was ook niet goed verminderde zwemmers 30% goed en 7% slecht we zouden beginnen met iui maar raakten spontaan zwanger dus houd moed er hoeft maar 1 goeie zwemmer te zijn en het kan raak zijn je vriend kan ook net wat ziekjes zijn of te stressie voor de test ?? suc6
hallo, ik wil effe reageren om je evt wat duidelijkheid te geven. wat gebruikelijk is bij zaadtesten, is dat als t goed is, dus de beweeglijkheid, aantal en vorm goed is.. dan is dat genoeg en zegt de dokter van oke, er is niks met t zaad. maar als er te weinig zaadcellen waren of de beweeglijkheid of vomr niet goed waren.. dan doen ze opnieuw een test.. want t kan zijn dat t gewoon eenmalig was en dat t zaad wel gewoon goed is en dat zal dan uit de 2de test blijken. minder goed zaad betekent ook niet dat je vriend onvruchtbaar is.. mn man heeft ook slecht zaad en volgens de gyne kunnen we zelfs natuurlijk zwanger worden maar als t lang duurt(wat bij ons t geval is) raden ze wel vruchtbaarheidsbehandelingen aan. hoop dat dit je wat duidelijkheid geeft. grtjs
Ik moet morgen bellen voor een nieuwe afspraak. Heb begin februari afspraak met de gyn. De dokter zei dat we daarvoor de tweede test moet zijn gedaan. Zodat de gyn deze uitslagen ook heeft. Ik dacht dat het beter zou zijn als mijn vriend het gesprek aan zou nemen aangezien het om hem gaat. Hij had wel gevraagd of helemaal niets was aangetroffen maar de arts zij alleen dat het minder bewegende zaadcellen waaren aangetroffen dan gewoonlijk. Hij wist gewoon niet zo goed wat hij moest zeggen. Is ook wel logisch. Maar ik zou dan meer hebben doorgevraagd. maar goed hij zit er natuurlijk ook erg mee. Als we volgende keer de uitslag krijgen neem ik de telefoon op. Nee we moesten twee dagen voor het onderzoek voor het laast sex hebben dus heeft zoals afgesproken twee dagen tussen gezeten. Meosten heel stappenplan volgens zeg maar.... beetje raar om te doen maar goed. Mijn vriend heeft vroegen operatie gehad omdat zij op latere leeftijd geen ingedaalde testikels meer had, dus daardoor kan het komen. wij zijn op dit moment gewoon heeel erg bang geen kinderen te kunnen krijgen.. zucht.. ben er beetje klaar mee.
Eenmalige sperma onderzoek zegt niets! Pas bij herhaling kunje conclusies trekken. Zoals al gezegd werd, aantal dagen voor het onderzoek niet klussen. Maak je geen zorgen. Het is een uitslag en geen diagnose.
Klink raar, want is natuurlijk ook erg vervelend voor jullie dat het zaad niet goed was, maar ben blij om te horen dat je niet meteen onvruchtbaar bent als de test niet goed is.
Zolang hij levende sperma uberhaupt heeft, kan jij zwanger raken! Afhankelijk van de ernst misschien niet volledig natuurlijk, maar met hulp.
kan de ene dag/maand niet goed zijn en de volgende wel prima! hoop dat de volgende uitslag wel goed is maar betekent niet dat je helemaal niet zwanger kan raken. idd een sterk zaadje en op t goede moment...sterkte maar niet bij de pakken neerzitten (wij zijn na ruim 5 jaar zwanger geraakt maar wil niet zeggen dat het zo lang hoeft te duren. het is spontaan gelukt zonder dokteren...
Bij ons was de test ook niet goed... Wij hebben het op 7 dec langs gebracht en moeten nu op 7 feb de 2de keer de test doen... Bij mijn vriend was maar 25% bewegelijk en daarvan maar 1% goed bewegelijk... Het is helaas nu afwachten op de 2de test voordat we weten hoe het verder gaat... Maar ze kunnen er heel veel aan doen...
Ik heb geen idee hoeveel procent bij mijn vriend goed is.. Alleen dat er onnvoldoende bewegende zaadcelllen zijn. Ben als de dood dat het echt heel slecht is. Dat duurt lang bij julliie? Wij zijn31 december voor t eerst naar de huisarts geweest en 4 december al voor oonderzoek. Dus hoop ook volgende week weer afspraak te kunnen maken! Ook echt vervelend voor jullie zeg! Wij hebben gewoon echt geen zin in de medische molen!!
Denk dat daar niemand zin in heeft... Wij hebben helaas geen andere keus... Veel slechter dan 1% goed bewegend kan al bijna niet maar dat zijn toch wel heel veel celletjes... De kans is alleen kleiner... Wij moeten 2 maanden wachten omdat er dan pas weer een nieuwe portie zaad aangemaakt word...
Hoi meiden, bij mijn man was het de 1e keer ook niet goed. Hij had 2 weken daarvoor griep gehad en dit heeft ook invloed op het sperma. Zo zijn er nog wel meer "oorzaken". Bij het 2e onderzoek was alles goed. Succes!