Griep of zwangerschapskwaaltjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmaxkus, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik voel me de laatste week vreselijk belabberd. Misselijk, beetje loopneus en last van mn darmen. Vooral die misselijkheid, oh wat erg! Ik heb een braakfobie, en alles wat met misselijkheid en braken te maken heeft sla ik van in blinde paniek. Eergisteren en gisteren heb ik talloze keren op de badkamer vloer gezeten, trillend als een twijgje. Toen bijna smekend aan mezelf dat ik mocht spugen, maar er komt gewoon niks. Ik kan ook amper eten, drinken gaat wel maar dat kan nog wel eens verkeerd vallen. Afgelopen nacht is mn vriend naar de apotheek van de hap geweest voor 2 zetpillen tegen de misselijkheid. Die hielpen wel, maar zijn inmiddels uitgewerkt. Heb ook verschrikkelijk last van mn onderrug en voel me echt niet goed.

Is dit schadelijk voor de baby? Ik merk namelijk dat als ik weer in de paniek schiet van de misselijkheid, dat de baby begint te stuiteren. Ben 19 weken zwanger. Wat kan ik tegen de misselijkheid? Word hier zo gek van :'(

Groetjes Emma

2. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Er heest momenteel wel een griepepidimie..

Ik had bij 12 weken een buikgriep te pakken, heel tijd overgeven en diarree en wat had ik een pijn in me buik van het samentrekken.
    Kindje heeft er ook niets aan overgehouden, die pakken je reserves wel en zitten goed beschermd.

Goed je rust houden en veel vitaminen en goed uitzieken! Beterschap.wel proberen op tijd kleine slokjes water re drinken met ors ofzo want uitdroging is wel slecht en als je niet vertrouwd bel je even je vk :)

3. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Dankjewel voor je antwoord! Is inderdaad zo dat er griep heerst. Vandaar dat ik twijfel. Ga zeker mn rust pakken, laat vriendlief wel naar de winkels gaan etc haha! Vitamines kunnen ook geen kwaad :)

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Zo is dat ;) je lekker laten verzorgen hoor maar tis wel heel vervelend, als ik ergens een hekel aan heb is het wel overgeven.

Gelukkig was het bij mij na 1 avond/nacht overgeven over.maar kon ook inderdaad zelfs geen water verdragen maar als je langer als 24 uur overgeeft moet je wel goed op je vocht letten.

Beterschap!

5. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Precies, ik ben zo bang voor overgeven dat ik mezelf 9 van de 10 keer misselijk maak door in de stress te schieten. Gelukkig hoef ik niet over te geven. Dat scheelt!

6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Misschien kan je als je dat natte gevoel in je mond krijg als je dat heb? Normaal als je je misselijk maakt voor t overgeven word het beetje vochtig in je mond, even een frisse neus halen of misschien eventjes op een kauwgompje kauwen ofzo.. misschien een idee haha

7. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Haha ja dat natte gevoel ken ik. Gelukkig ben ik net fris en fruitig wakker geworden, op hoop van zegen dat het goed blijft gaan haha!

8. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Mooi :)

Deel Deze Pagina