Gestopt met 2de kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ladygaga, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Na mijn miskraam moeilijke tijd waren we weer begonnen mijn cyclus is niet meer wat het is geweest en daar baal ik wel van.
    Maar heb na veel denken beslotenom tijdelijk te wachtenom voor een broertje of zusje te gaan voor me zoon.

Er is te veel stress in de Fam mijn schoonvader heeft sinds kort parkison en heeft het hier erg moeilijk mee en mijn man moet nu veel dingen regelen en heeft hierdoor veel stress en ook lichamelijke klachten door de stress zelf heb ik het erg druk met mijn werk en wil heel graag een paar kilo afvallen het is ook beter voor mijn gezondheid en ik wil niet weer een miskraam krijgen dus eerst afvallen en stoppen met roken en dan over een half jaar of zo maar weer beginnen.

Maar nu zit ik te denken ik wil wel graag sex hebben maar een condoom zie ik niet zo zitten we zijn al meer dan 10 jaar samen en eigenlijk wil ik weer aan de pil ik heb zo ook minder last van me lichaam en voel me dan gewoon ook beter in me vel zitten.
    Want heb altijd last van mijn cyclus en veel buikpijn.
    En met me pil heb ik dat niet maar goed, als ik weer begin met me pil krijg ik natuurlijk weer als ik stop dat ik weer moet ontpillen en dat duurt zoooo lang.

Nu was mijn vraag : welke pil hoef je niet zo lang te ontpillen ?

Sorry van het lange verhaal hoor maar moest het ook ff kwijt het doet me wel pijn maar aan de andere kant moet alles tot rust komen en ik wil zelf ook weer goed in me vel komen te zitten want dat zit ik de laatste tijd niet zo heel erg.

Bedankt voor het lezen.

Liefs gaga

2. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ik heb zelf geen idee, welke pil snel ontpilt, geen ervaring mee, maar ik wou gewoon even reageren.
    Wel lastig dan... condoom of pil.. je hebt toch ook een prikpil:(
    Is die niet gewoon voor 3 maanden of zo?
    *heb klepel horen luiden maar weet niet waar de klok hangt*

Sterkte in ieder geval, en hopelijk komt je lichaam gauw tot rust!

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nuvaring!

Heb ik ook lange tijd gebruikt. Gemakkelijk in te brengen en eruit te halen en je hoeft maar 1x per maand ergens aan te denken. Daarnaast krijg je ook e-mails en/of smsjes als hij erin of eruit moet.
    "Ontringen" is er niet echt bij, want in 2 dagen zijn alle hormonen je lichaam uit en je kan dan direct zwanger raken.
    Ik zweer erbij en ga echt nooit meer aan de pil/condooms..

4. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Waar kan je zo ding halen ? Of moet dat via de huisarts?

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, moet via de huisarts. Ik heb 'm zelf telefonisch kunnen krijgen, dus ik hoefde niet langs te komen.
    Maar wellicht is het ook handig om nog even op anticonceptie.nl te kijken, daar staat bij ieder anticonceptiemiddel uitleg, erg handig!
    Succes!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik denk dat ontpillen ook aan jouw lichaam ligt en niet zozeer aan het ac middel. Ik heb zelf nooit hoeven ontpillen en adneren doen er idd een jaar over. Ik zou even met de ha overleggen.

7. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Wat vervelend dat het allemaal tegenzit! Hoop dat jullie tot rust komen en er nog een tweede op jullie zal wachten!

Ik ben juist met de pil gestopt omdat ik veel last van stemmingswisselingen had, ik voelde gewoon dat ik mezelf niet was. Mijn menstruatie was nu wel te klokken, want mijn eigen cyclus is onregelmatig en soms aardig heftig. Maar ik slik m niet meer, je haalt zoveel troep naar binnen....:(

Condooms was even wennen, maar vind het ideaal. Nu natuurlijk niet meer in gebruik met de kinderwens, maar vond het alleen al fijn dat alles in het rubbertje terecht kwam, voelt toch wat schoner! ;)

8. niva2011

niva2011 Actief lid

28 nov 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoorde iemand prikpil zeggen maar geen prikpil nemen hoor als je binnekort weer wil proberen. heb zelf 2 x de prikpil gehad, 14 juli 2011 de 2e en ben dit weekend weer voor het eerst dankzij orgametril ongesteld geworden.

9. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ladygaga bij de drie fase pil ben je snel weer vruchtbaar. Als je daarmee stopt kan je meteen na een maand al zwanger worden. Je moet even googlen op anticonceptie. Anders even met je HA bellen??

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Bij elke pil kan je de maand erna weer zwanger worden ;) Ik heb altijd direct een cyclus gehad van 28-30 dagen na de pil, en heb m toch minstens 10 jaar geslikt.
    Dus het is echt je eigen lichaam dat er zo op reageert :( Maar misschien helpt afvallen en stoppen met roken ook mee, want dat is zeker niet bevorderlijk voor een regelmatige cyclus.

Prikpil heeft een langere uitwerking. Mijn ha vertelde dat gemiddeld vrouwen er 2 jaar over doen om na de laatste prikpil zwanger te raken. Lijkt me dus geen oplossing voor jou.

Succes, ik hoop dat je alles snel weer op de rit hebt en dan vol voor een broertje of zusje voor je zoon kan gaan!

11. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de prikpil kan het idd lang duren! Daar ben ik nu ook achter. Als je nog kinderen wilt is dit niet de oplossing... Wat jou HA vertelt over de prikpil gebeurt niet vaak.. Vrouwen zijn vaak binnen een jaar zwanger. Maar het kan soms 2 jaar duren. Uitzonderlijke gevallen.

Nogmaals bel even met je HA. Die zal je wel verder kunnen helpen..

Deel Deze Pagina