Beste verloskundige, Ik had een vraagje dat een beetje lijkt op een eerder gestelde vraag, alleen ben ik wat verder in mijn zwangerschap. Ik ben inmiddels 40 weken en 4 dagen zwanger en kan dus elk moment bevallen. Nu heeft mijn man vandaag griep gekregen (overgeven en algemeen lusteloos/lam gevoel). Ik heb zelf nog nergens last van, maar ik ben wel heel erg bang dat dit misschien gevaarlijk is voor tijdens of vlak na de bevalling. Kan het kwaad voor mij of mijn kindje als ik binnen nu en een aantal dagen ga bevallen? Is het gevaarlijk als één van ons tweeën het virus dan zou oplopen via mijn man en kan het immuunsysteem van zo'n pasgeboren kindje zo'n virus wel al aan? Ik heb het gevoel dat, omdat ik zelf de griep (nog) niet heb, ik ook geen antistoffen aan mijn kindje door kan geven om te voorkomen dat ie er erg ziek van wordt. Ik hoop dat u me kunt geruststellen. groetjes
hoi nee kan geen kwaad. Meestal regelt je lichaam het zo dat je tijdens de griep zelf niet bevalt. Je geeft je antistoffen door aan je kindje via je placenta en later via borstvoeding. Goede bevalling gewenst en hopelijk zonder griep! Mirjam