Dames, ik ben even in de war. Ik wil mijn ovulatie graag ook kunnen herkennen aan veranderingen in het slijmverlies (sorry, misschien wat vies voor sommigen). Dokter Google zegt me dat op vruchtbare dagen er een soort doorzichtig eiwit achtige afscheiding naar buiten komt, waar je draden van kunt trekken. Maar voor alle duidelijkheid: is dat dan hetzelfde als het vocht dat verschijnt als je opgewonden bent? Want dat lijkt dus OOK op eiwit, is ook doorzichtig en je kunt er ook draden van trekken... of is er toch een visueel verschil tussen de twee?? Of gaat het eigenlijk om hetzelfde vocht?
Ik merk het vaak bij het afvegen na het plassen, er komt dan veel glibberig slijm mee dat je duidelijk ziet op het papier. Het is idd doorzichtig en je kan er flinke draden van trekken, absoluut niet hetzelfde dus als het vocht van opwinding
Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook nooit veel onderscheid tussen ontdekt. Ook het vocht dat vrijkomt bij opwinding kan ik in draden trekken. En tijdens mijn vruchtbare dagen was ik sowieso al sneller opgewonden.
Ik merkte mijn vruchtbare dagen niet zo zeer op aan veranderingen in mijn slijm. Ik merkte het vooral aan mijn libido. Amper voorspel nodig en ontzettend vochtig daar beneden.
Ik vind er ook weinig verschil tussen zitten, wel heb ik het idee dat vruchtbaar slijm bij mij iets steviger/dikker is. Bij mij is met opgewonden wat wateriger, je kan wel draden trekken maar wel anders dan met vruchtbaar slijm
Ik vind er wel verschil in zitten. Het vocht wat ik heb als ik opgewonden ben is meer zoals het slijm voor m'n vruchtbare dagen en dat ziet er waterig uit. Zodra ik in m'n vruchtbare dagen zit dan is het inderdaad als rauw eiwit waar je draden van kunt trekken. Dat kan ik dan ook duidelijk zien op het wc-papiertje na het afvegen als ik geplast heb. Wat @Liana84 zegt klopt trouwens ook als een bus. Libido is in de dagen echt torenhoog en vochtig daar beneden is nogal een understatement
Ik kan het ook goed herkennen. Niet hetzelfde als het vocht bij opwinding vind ik. Hoe je cervixslijm moet pakken en beoordelen kun je vinden via google 'billingsmethode'. In het begin was t me echt een raadsel, maar na een paar ronden herken je het wel. In de app flow kun je het bijhouden en op de gegeven moment zie je een patroon.
Niet iedereen merkt het op of heeft vruchtbaar slijm. Meestal is het bij mij zo dat ik een dag of 2/3 vruchtbaar slijm heb en daarna 1 dag waterig. De dag daarna is mijn eisprong. Het komt na het plassen mee bij afvegen en het zit nooit in mijn ondergoed.
Bij mij lijken ze i.i.g. heel sterk op elkaar... misschien is het toch niet zo'n goed idee om echt hier me op te gaan baseren.
Is niet het meest betrouwbaar inderdaad, dan beter temperaturen of ovulatietesten mocht je het echt zeker willen weten!