Momenteel ben ik 8w3d zwanger en heb een goede echo gehad. Ik vroeg me af of meer dames het volgende herkennen. 's Ochtends ben ik niet misselijk, enkel bij het tandenpoetsen maar daarna is het dan weer over. Ik ben dus vervolgens wel met vlagen misselijk overdag, 's avonds en 's nachts. Niet constant maar wel vaak op een dag. Ook heb ik last van mn maag na het eten, alsof het eten niet wil zakken waardoor ik misselijk word en een opgeblazen gevoel krijg. 's Ochtends heb ik wel last van oprispingen en boeren, dit heb ik ook na het avondeten en het vervelende gevoel houdt dan best lang aan. Wie herkent dit ook? En heeft er iemand tips voor mij wat ik doen om te voorkomen dat ik me zo voel na het eten?
Het klopt dat je veel maagklachten hebt! Ik kan al weken niets door de misselijkheid en door opgeblazen gevoel in mn buik en vervolgens dagen verstopt zitten en dan weer diarree te hebben sorry voor het detail.. Het hoort er bij want door de hormonen worden je darmen lamgelegd met alle gevolgen van dien Straks als de kleine meer gaat groeien komen je darmen in de verdrukking hahaha heb je dat weer haha... Onze darmen hebben t zwaar te verduren ! Leuk we zijn bijna op dezelfde dag uitgerekend XD Voel je je al een beetje zwanger?
Ik heb er ook last van. Ben nog steeds met vlagen over de dag door misselijk En vooral 's avonds na het eten heb ik een ongelooflijk opgeblazen gevoel. Wat ze overal op het net aangeven is toch steeds kleine beetjes eten. Zo gauw ik de misselijkheid voel opkomen pak ik een liga, cracker of een boterham. Ook al moet je daar egt totaaaaal niet aan denken om te eten omdat je zo misselijk bent, helpt het toch best wel. Nadat ik dan wat heb gegeten is de misselijkheid een stuk minder. Tegen het volle gevoel na het avond eten.. tjha daar heb ik niet egt een tip voor. Misschien een lekker stukje lopen buiten...?
Hier nog een met volop avond misselijkheid. Het begint meestal na de lunch met een weeig gevoel en dan na het avondeten is het bal. Negen van de tien maaltijden komen er momenteel weer uit. Maar dat lucht ook weer op. Ik eet dus wel gewoon want dan blijft er altijd wel iets hangen denk ik dan maar. Heb al van alles geprobeerd tegeb misselijkheid maar niets helpt, behalve rustig aan doen en maar gewoon toegeven aan de kots. Vies maar waar.
hoi dames, bedankt voor jullie reactie! fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met misselijkheid op andere momenten dan de ochtenden, het vervelende gevoel na het eten is inderdaad irritant maar goed ik neem het voor lief en heb het er voor over. @jessy25 ja leuk he we zijn ongeveer op dezelfde datum uitgerekend, ik op 22 april om precies te zijn, ja ik voel me zeker zwanger, heb gevoelige en soms pijnlijke borsten, erg last van vermoeidheid en heel vaak misselijk en maagklachten, en jij? voel jij je ook zwanger? spannend he, nog een paar weekjes en dan mogen we het van de daken schreeuwen.....kan niet wachten
kleinere porties eten regelmatig eten: om de 2 a 3 uur (als je maag leeg is, wordt je sneller misselijk) veel (water) drinken niet te vet, te pittig eten succes! en als het hierbij blijft.... is het wel lastig en heus niet leuk, maar om heeeel eerlijk te zijn: het kan erger
Ik ben pas misselijk als ik honger begin te krijgen Dus als het etenstijd is komt er een vlaag misselijkheid, Dan knort mn buik, maar heb ik geen zin om te eten, Toh maar wel doen, dan is de misselijkheid vrij snel weer weg.
Hoi! Ik had een hele lijst van me verloskundige gekregen, voor iedereen werkt wat anders dus het is ook een beetje uitproberen en je weg vinden.. Inderdaad regelmatig kleine (luchtige) dingetjes eten (kan ook danoontje of rijstewafel zijn dat soort dingetjes). Dan kun je nog gember capsules proberen van vitotaal (bij veel natuur winkels zoals brenda's te vinden). Als je vitamine tabletten slikt deze na de maaltijd nemen en niet ervoor. Mocht je er voor openstaan kun je ook nog informeren bij accupunctuur of een (klasieke)homeopaat... Maar vergeet ook vooral niet je rust te nemen!!!! ik merkte heel goed dat hoe drukker ik was hoe slechter het ging. Heel veel sterkte en hopelijk vindt je snel iets wat voor jou werkt en waardoor het goed te doen is!
Idd kleine beetjes eten hielp mij. Ook at ik in bed al een crackertje..nog liggend zeg maar. Ik heb veel thee met gember gedronken. Bijvoorbeeld die celestialseasonings in de smaken, bengal spice of holiday spice. Dat hielp me mijn maag enigzins rustig te houden.