Is het normaal dat als je griep hebt de productie minder is? Ik kolf normaal 100 en nu zit ik maar op 60 of zo. Er komt erg weinig uit. Heb afgelopen 2 dagen ook bijna niets gegeten. Merk wel dat ik het lastig vind om te kolven en ziek te zijn, Is de melk wel goed en is mijn productie nu bijna afgelopen? Hij krijgt al 8,5 maand bv.
Denk niet dat het gek is dat je productie iets terugloopt. Goed blijven drinken en proberen toch genoeg te eten. Hoeveelheid die je kolft wil ook niet altijd iets zeggen over de daadwerkelijke productie. Je melk is zeker wél goed. Er zitten juist veel antistoffen in tegen de griep die je nu hebt. Dat is heel handig want daardoor krijgt je kindje meteen die antistoffen mee. Je productie hoeft zeker niet afgelopen te zijn. Eventueel kun je je kindje een keer extra aanleggen om je productie wat extra te stimuleren.
Ja, dat is heel gewoon. Je lichaam is druk met het weren van ziektekiemen. Om je productie op te schroeven neem je rust en leg jij je kindje vaker aan. Dan is het ook zo weer op peil. Beterschap!
Ik ben zelf snotverkouden (dochter ook) en merk dan ook dat het terugloopt. Ik heb een keer eerder buikgriep gehad en toen liep het ook terug. Probeer veel te drinken en te rusten, goed voor jezelf maar ook voor je productie. Als je blijft aanleggen/kolven dan komt het vanzelf weer op peil. Heel veel sterkte en beterschap!