groei kindje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wennietje, Jun 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

Dec 8, 2010
    345
    0
    0
    #1 wennietje, Jun 20, 2011
    Last edited: Jun 20, 2011
    Ik kreeg vandaag een echo en ze meette het kindje op en het bleek iets aan de kleine kant.

Het buikje en de beentjes vielen wel mee maar het hoofdje lag net boven de onderste groeilijn, volgens mij als ik het goed zag scheelde het een week met de rest kwa metingen dus met het buikje en de benen.

Ze zij uiteindelijk hij is wel klein maar niet te klein.

Maar nu vraag ik me af komt het vaker voor dat kindjes gewoon klein zijn ik ben zelf ook klein en mijn man is ook niet groot ze zij dat het er mee te maken kon hebben.

Maar is het niet erg als het hoofdje kleiner is dan de rest ik heb het wel gevraagd aan haar maar maak me nu toch een beetje zorgen dat het hoofdje kleiner was dan de rest, en ik krijg geen vervolg echo's meer moeten ze het niet in de gaten houden.

Het kindje lag trouwens met het hoofdje naar beneden.

Oja ik vergeet ook nog te zeggen dat vorige week de doorbloeding van de navelstreng naar placenta ofzoiets was bekeken en die was goed.

Alvast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Geen reden om ongerust te zijn.
    Erfelijkheid speelt een grote rol bij de groei van baby's.
    Als het hoofdje echt veel te klein zo zijn dan zouden ze het vervolgen.

We hebben grote kinderen en kleine en die van jullie komt onder het gemiddelde uit, maar dat is niet erg.

Gelukkig dat de doorbloeding goed was, dat is belangrijk.

Groetjes Ineke

Share This Page