Vreemde pijnlijke plek onder borst

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Laura1986, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hoi allemaal,

Ik vraag me af of iemand van jullie dit herkent.

Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en 2 weken terug heb ik ruim een week lang ontzettend last gehad van hoesten (vaste kriebelhoest). Sindsdien heb ik een nogal pijnlijke plek onder mijn borst (eigenlijk op mijn bovenbuik) een beetje rechts van het midden.

Het voelt als een schaafwond of brandwond, maar aan mijn huid zelf is niets te zien. Het doet vooral pijn als mijn kleren er langs schuren of ik er wat druk op uit oefen.

Ik ben nu al een week van het hoesten af, maar het lijkt juist meer pijn te gaan doen.
    Ik heb het wel tegen de vk gezegd afgelopen woensdag, maar die kwam ook niet echt met een duidelijke verklaring. Misschien een spiertje verrekt ofzo bij het hoesten.

Net liep ik bij de Ikea en toen deed het toch wel ontzettend veel pijn, dus ik denk er wel over om voor de zekerheid even langs de huisarts te gaan.

Herkent iemand van jullie dit?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb ook zo'n plekje en las ergens dat meerdere mensen het hebben. Volgens mij is het een zenuwtje die klem zit. Het wordt ook minder als ik me uitrek en een tijd niet in elkaar gedoken zit.

3. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd een zenuw. Van mijn cesar kreeg ik de tip om dan de volgende oefening te doen. Op je zij liggen en dan je arm als een ballerina omhoog langs je oor strekken. Bij mij was het overigens ineens weer over.

4. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Bedankt voor jullie reacties! Heb ook nog eens zitten googlen en dat zal het inderdaad wel zijn. Wel een irritant gevoel en soms gewoon echt pijnlijk!

Ik zal die oefening onthouden, nin! Bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina