het zoveelste weinig leven voelen topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oxbow, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Het zoveelste topic over het weinig tot niet voelen van je kleintje, maar toch moet ik het even kwijt.

Normaal een hele actieve baby, die ik de hele dag door voel.
    Gisterenochtend heeft hij nog even de beest uitgehangen en daarna erg rustig, om 's avonds wel weer wat actiever te zijn, maar niet wat ik gewend ben van hem, maar ja het is het termijn waarop ze ook bijna geen ruimte meer hebben en je ze dus ook minder krachtig gaat voelen.

Vanmorgen heb ik de kleine ook nog gevoeld, wel wat minder dan ik normaal gewend ben, maar wel duidelijk en vanaf toen weer een rustig kleintje, die ik gewoon niet gevoeld heb tot daarnet een heel zacht plopje.
    Normaal heeft hij ook wel een paar keer de hik, maar dat vandaag ook nog niet gevoeld.

Aan de ene kant denk ik hij heeft vast een groeispurt of zo en is wat rustiger aan de andere kant zit het me niet lekker.

Ik heb me dan ook voorgenomen om als ik hem vanavond op bed nog niet goed gevoeld heb morgenochtend toch maar even te bellen.

Sorry is een topic waar je verder niets mee kan, maar moest het even kwijt.

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

gewoon bellen hoor, ik las laatst dat je de kleine 10-15 keer per dag moet voelen en als je merkt dat het ineens een stuk minder is je moet bellen.

3. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    als je het nu al niet prettig vind gewoon bellen! Beter te veel als te weinig....echt doen hoor!

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het je niet lekker zit dan sowieso bellen! Je kunt nog even gaan douchen en daarna gaan liggen en kijken hoe het dan gaat, maar volg je gevoel.

5. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Bellen! M'n vk heeft vanavond gezegd dat je de kleine elk dagdeel goed moet voelen. Bij twijfel altijd bellen zei ze.

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    He, zoveelste topic misschien maar voor jou misschien de eerste keer dat je je hier zorgen over maakt:)
    Gewoon posten..
    Het is inderdaad een beetje het termijn en je zegt dat je vanochtend nog wat gevoeld hebt, dus dat is ook goed!
    Mijn vk zei dat als ik tien bewegingen per dag voelde ik me geen zorgen hoefde te maken. (Ik had een enorm actieve baby en maakte me zorgen toen ik onder de tien beweeg-momenten per dag zat.. bleek het om bewegingen te gaan ipv beweeg-momenten.. Zat ik natuurlijk ruim boven die tien bewegingen)

Maar precies wat de rest al zegt: jij kent je baby het beste, als je vanavond niks voelt en als je het idee hebt dat t niet goed is zou ik morgen zeker bellen! Vaak mag je gewoon even langs komen om kort het hartje te luisteren, kan altijd wel even tussendoor.
    En als je je echt zorgen maakt en je niks voelt ondanks douchen, bewegen, porren, stil liggen enz. Dan zou ik zelfs gewoon nu bellen!!

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

bedankt allemaal voor de reacties.

Na een glas cola en rustig op de bank zitten en een beetje porren heb ik hem weer even gevoeld.
    Niet zo als ik gewend ben van hem, maar in ieder geval ben ik wel wat rustiger eronder.

Ik ga nu naar bed en meestal wil hij dan ook wel lekker gaan draaien en doen, dus daar hoop ik op en anders bel ik zo en zo even morgenochtend.
    Heb het bij geen van de andere ooit gedaan de verloskundige gebeld mocht ik het niet vertrouwen en wil nou ook niet voor niets aan de telefoon hangen.
    maar in ieder geval heeft hij even bewogen en dan haal ik die 10 bewegingen per dag ook wel.

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik herken het. Ik belde ook ongerust op naar het ziekenhuis en mocht komen en kreeg gelijk een zo'n band om mijn buik in het ziekenhuis. Ctg? Weet even niet meer hoe het heet. Ze nemen geen risico.
    Toen trapte hij steeds zo hard tegen dat ding dat het steeds uitsloeg.;)
    Alsof ik alles had verzonnen van tevoren.
    De verpleegster zei dat dit vaak zo was.
    Bel gewoon, is fijn om gerust te zijn!

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Rond jou termijn kan het zijn dat je je kleintje wat minder voelt door indaling of omdat ie gedraaid is.
    Maar wat mijn voorgangers al zeiden, bellen als je het niet vertrouwd, beter tien keer voor niks bellen dan een keer niet bellen en er is wel wat.

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu?

11. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Bellen! Ik voelde met 37.6 ook zeer weinig leven (altijd een druk kindje gehad) toch de VK gebeld en die is gekomen wij voor ctg naar zhuis en echo.
    Bleek dat ons kindje veel rustiger was voor de rest was alles oke.
    Volgende dag nog een keer naar het zhuis en de Gyn vertelde dat ik de volgende dag ingeleid werd en ons kindje geboren moest worden.
    Met 38.1 is ons kindje geboren viel mij rauw op mijn dak dat ik ineens moest bevallen wilde helemaal nog niet...
    Maar ben erg blij dat de gyn de beslissing genomen heeft achteraf.

Deel Deze Pagina