Mijn vriend heeft een slechte weerstand. In november is hij ziek geworden, griep, en dit heeft 2 maanden geduurd. Ik heb zelf over het algemeen een goede weerstand. Toch heeft hij mij toen na 2 maanden wel aangestoken. Ik heb toen voorhoofdholte ontsteking gekregen. Dit is toen na 1 week over gegaan. nu heerst er weer een griepepidemie en vriend heeft 2 collega's die ziek zijn en gister nog iemand gezien die ook ziek is. En ja hoor, vanaf gisteravond is hij nu weer aan het hoesten en proesten. Ik vrees het ergste weer. Normaal gesproken vind ikhet niet erg als ik ziek word. Kan gebeuren, pech gehad. Maar nu loop ik op het einde van mijn zwangerschap. Ik ben nu 36.3. Ik zie het wel gebeuren dat hij mij aan gaat steken de komende weken en dat ik dadelijk hondsberoerd de bevalling in ga. Dat zie ik niet zitten eerlijk gezegd. Ik heb het liefste dat hij de komende tijd bij zijn ouders blijft. Of is dit nu heel erg van mij? Wat zouden jullie doen?
Omdat hij ziek is moet hij weg? Van die beredenering snap ik helemaal niks, maar goed Als je bang bent om ziek te worden zul je inderdaad zelf in isolatie moeten gaan zitten. Ook van boodschappen doen in de winkel, of even een praatje met de buurvrouw kun je ziek worden... Ik was ook heel bang om ziek te worden toen ik dik 2 weken geleden naar m'n ouders ging die ook al ziek waren. Een paar dagen later kreeg ik het ook flink te pakken, griep, keelontsteking, bijholteontsteking en vreselijk veel hoesten. Het wordt nu iets beter. Achteraf had ik niet moeten komen, omdat het deze keer best heftig is en lang duurt, maar dat wisten we toen nog niet.
Ik vind het nogal overdreven en zou echt niet m'n vriend wegsturen. Juist deze laatste weken wil ik samen met hem doormaken, lekker voorbereiden op de komst van ons kleintje. Ik zou proberen mijn eigen weerstand (en die van vriendlief) op te peppen; kippensoep, fruit, vitamineshakes, echineaforce (voor vriend) en goed slapen.
Braaf allebei aan de vitaminepillen, kippensoep en andere middeltjes om je weerstand optimaal te houden! En ze zeggen dat de meeste bevallingen zichzelf uitstellen totdat moeders weer hersteld is...
Het is ook niet slim om alleen hier in huis te blijven natuurlijk. Als de bevalling nu s nachts zou beginnen is er niemand het zal aan mijn hormonen liggen. Het is wel vervelend dat hij om de haverklap ziek is. Tot nu toe heb ik nog niets.