Gisteren rook mijn man het ineens....in de kamer. We waren met de kinderwagen (wandelwageninzet) aan het stoeien en de buuf was ff een bakkie komen doen. Buuf ging weg en we roken het...nou ja, hij rook het. Vlakbij is onze meterkast (in de gang) dus zijn neus ging meteen daarheen (is stekkerpiloot). Niks te zien en te ruiken. De droger gecheckt, in huis gelopen, niks gevonden. We hebben het maar gelaten. Ik zei nog "misschien had buuf een bepaald luchtje op". Vandaag rook hij het weer! Dat kon de buuf toch niet zijn! Wat blijkt....je geloof het nooit (of nou gaan ineens een aantal roepen dat zij dat ook hebben gehad ). De oorzaak hebben we gevonden! Het is de vissenkom! We hebben zo'n grote Congac-bokaal waar 1 (andere helaas overleden) goudvis inzit. Door de zon van het raam achter, schijnt er zo'n fel streepje op de tv. De achterkant van de tv is dus gaan smeulen! Er zit nou een hele lelijke brandplek op! Dat die tweede vis nog leeft dus Dussssss...wat is het moraal van dit verhaal! Vissenkommen zijn levensgevaarlijk met al dat mooie zonnige weer in Nederland! (en zielig he, omdat ze rond zijn ). Nou goed, ik vond het bizar!
bizar. het werkt dus als vergrootglas! gelukkig is het water lekker koel Zet geen vissenkom in het raam. Die kan als vergrootglas functioneren en brand veroorzaken. 1 liter water wordt omgezet in maar liefst 1700 liter stoom. Als water in een extreem warme ruimte komt die echter te klein is om dat water in die 1700 liter stoom om te laten zetten, dan ontstaat er waterstof, ook wel knalgas genoemd. Dat is nogal explosief...
Zeker bizar zeg .. Dat ding had wel in de fik kunne gaan ofzo.. jeetje Ik had ook een keer dat ik verbrand plastic rook en zeker een week niet begreep waar het vandaan kwam. Wat bleek nou het was het electrische deken die had ik voor de hond in de woonkamer gelegt omdat het nogal koud was. En hoe ik erachter gekomen was.. bij toeval werd ik snachts wakker en wou persee naar de woonkamer (voorgevoel dus) daar was dat deken aan het pruttelen en fikken! Als ik niet wakker was geworden waren we harstikke dood geweest!
Ja dat kan inderdaad, mijn moeder heeft het een keer gehad met een glazen vaas. Zat er een hele lelijke plek in haar salontafel. Kan inderdaad best wel gevaarlijk zijn
Schade valt mee maar we vonden het gewoon zwaar bizar. De vissenkom stond niet eens in de vensterbank maar in de woonkamer voor. De zon kwam uit de achterkamer zeg maar.....dus dat verwacht je dan niet. De vis is naar een donker, zonloos plekke verhuisd! Ben ook wel blij met man zijn neus :-D
Nou zeg, wat een verhaal joh! We mogen hier ook wel uit gaan kijken dus, wij hadden er 1 op de babykamer maar die staat nu in de huiskamer.
zielige vis! pastte die in de kast dan? mag ook wel. Door zijn neus is Ruben de trotse eigenaar van een doppertje!
Whahaha Rach, jij met je voorliefde voor dopneusjes :-D Hij (de goudvis) staat nu op onze (Ikea) kast tegen een muur waar geen direct zonlicht op schijnt :-D Neus verekeren, bedrijfje....nog meer ideetjes :-D
Jah hahah (zie topic bij GTST) hahahah Ja, inzetten als speurhond (man). Maar hij zei al: als het een kabeltje was geweest...had de brandweer w.s. kortsluiting gezegd (terwijl het die verrekte vissenkom was).