Op t nieuws waarschuwen ze er voor dat er vanaf ong volgende week een griepepidemie op komst is. Is al in verschillende landen actief. En altijd ben ik als eerste de l*l en geveld hierdoor. Hopen dat ze mij dit x overslaan .
Bij mij op het werk is het ook al begonnen: Kinderen én collega's ziek! Ik hoop dat het ons huisje overslaat!
Dus die komt nog.. we zitten nu al met allemaal zieken hier.. Zo gaat t natuurlijk nooit over.. Lijkt wel of het ieder jaar erger wordt.
Hier zijn we al tijden aan het hoesten en proesten. Heb de laatste dagen niet veel geslapen door vriend en zoon zijn gewoon tegen elkaar op aan het hoesten! En niet zo zuinig en ik begin al te snotteren had net alles achter de rug zoon in ziekenhuis gelezen koortsaanval die niet wou weg gaan. erna een keur alweer en nu was hij er net vanaf nu begint het weer. In Duits;and heerst een zware buikgriep epidemie veel scholen zijn al gesloten hopen dat het niet hierheen komt we zitten best dicht bij Achen. Wolvin.
Ik hoop voor je dat ze het ook niet krijgt. Slapeloze nachten! En dan zelf net liggen slapen tussen het gehoest door en dan weer op moeten voor naar wc te gaan! Wolvin
Heb jij even geluk wordt tegenwoordig van elk piepje van hem wakker. Ben altijd al allert het snachts geweest maar nu lijkt het nog veel erger geworden. Ben er ook niet zo blij mee want ik slaap het snachts bijna niet meer van. Wolvin
Sjeeezus.. Ik heb m om t jaar ongeveer wel te pakken. En flink ook met een keelontsteking/keelangina erbij. Jakkie.
mijn 'griep' komt nooit verder dan 1 dag lang niezen en wat snotteren, soms een beetje keelpijn en veel hoofdpijn... ofwel... heb nooit echt griep dan geloof ik... Lijkt me iig geen pretje.
Ik denk dat ik geestlijk instort als ik nu de griep krijg, want dan mag ik niet naar Sam in het ziekenhuis... en dat kan er niet meer bij...
Vind het wel apart dat ze steeds zeggen.. het "heerst"... ja het heerst altijd volgens mij. Ik ben sinds dagen ook weer flink aan het snotteren en keelpijn ed. Hoop dat het daarbij blijft!
ik klop af! ik ben nog nooit echt ziek geweest (langer dan een dag!)..... ik hang er wel altijd tegenaan... (wat snotteren en kuchelen,) als ik ziek ben, ben ik vaak snachts ziek! en de volgende ochtend ben ik er dan weer...
Jij geluk hier is om stebeurt wel weer iemand ziek snotteren enz. We waren er bijna vanaf. Maar wat wil je met dit weer! Ik weet gewoon niet wat ik mijn zoon aan moet doen en mezelf ook niet. Hier begint al weer een te proesten en te hoesten. Ik zit al de hele dag te niezen. Komt net een stiekem omgeslopen. Legt zich hier in bed nog even hoesten en dan slapen hoop ik. Kunnen we hem dadelijk weer omleggen!. Wolvin
Het is er al, al weken. Ik werk in een zh en wij worden er gek van, zelf ook al 1 keer opgelopen. het is het Norovirus... ook wel als buikgriep gezien. Vorige week is het ook al op scholen ondekt. Mijn advies is goed overal en altijd je handen wassen en wat vaker de wc. hier een stukje wat op onze intranet staat van het zh. Norovirus Per jaar krijgen ongeveer 4,5 miljoen Nederlanders buikgriep waarvan ongeveer een half miljoen gevallen wordt veroorzaakt door het norovirus. De symptomen van een norovirusinfectie zijn braken en diarree, die meestal beginnen tussen 15 en 48 uur nadat iemand het virus binnenkrijgt. Het braken is vaak heftig, en kan heel plotseling optreden. Deze vorm van braken wordt ook wel projectielbraken genoemd. ook misselijkheid, koorts, hoofdpijn, buikpijn en buikkramp komen voor. de symptomen gaan in de meeste gevallen vanzelf over na 1-4 dagen. Bij jonge kinderen, ouderen en mensen met een verzwakte afweer kunnen de klachten aanzienlijk langer duren. Norovirus is erg besmettelijk, het wordt overgedragen via de fecaal-orale route: dat wil zeggen dat de diarree en het braaksel de besmettelijke virusdeeltjes bevatten. Het norovirus wordt dan met name overgebracht via handen die na toiletbezoek niet of niet goed zijn gewassen. Als de besmette persoon voedsel bereidt of verstrekt kan het virus ook in het eten terecht komen en zo weer nieuwe personen infecteren. Vooral in verzorgingshuizen, verpleeghuizen en kinderdagverblijven komen geregeld epidemieën voor waarbij het geen uitzondering is dat de helft van de ouderen of kinderen en de helft van het personeel tegelijkertijd ziek is. Ook op cruiseschepen en in hotels wordt de reis nogal eens verstoord door norovirussen. De meeste mensen zijn na 1 of 2 dagen ziekte weer op de been. In uitzonderlijke gevallen kunnen mensen uitdrogen, en als dat niet wordt onderkend zelfs overlijden. De gevallen die bekend zijn waren allemaal ouderen, die vaak al diverse andere gezondheidsklachten hadden. Bij mensen met een verzwakt afweersysteem kunnen in zeldzame gevallen langdurige klachten optreden. Belangrijk is dat medewerkers met patiëntencontact als ook medewerkers werkzaam in de voedselbereiding, waakzaam te zijn op constatering van deze symptomen. Medewerkers die klachten hebben van braken en/ of diarree dienen met deze klachten in overleg met hun unithoofd werkzaamheden te staken. Uitvoering van adequate handdesinfectie en het dragen van handschoenen en beschermjas kunnen verspreiding van het virus grotendeels voorkomen. Daarnaast is een goede reiniging van met name toiletten, spoelknoppen, deurkrukken, relingen en lichtknoppen vereist. Nieuws komt altijd met virus dit,virus dat maar dan heerst het al zoooo lang, het heerst eigenlijk altijd maar zonder dat het echt de overhand neemt. Maar dit keer is het niet bij te benen nee, de ene kamer was ontsmet en dan kregen we weer een melding voor de volgende... gr.