Onder het mom "geloof niet alles wat je op internet leest". Zondag ik vertrek gekeken. Het echtpaar heeft een tweeling en alleen de dochter vierde haar verjaardag. Wat partner en ik best vreemd vonden. Ik lees nu net dat het stel zelf geantwoord heeft dat de kinderen 2 dagen schelen. Is dat mogelijk??
Ja zeker. Ik ben geen verloskundige… maar iemand in mijn kennissenkring ging veel te vroeg bevallen van haar tweeling. Eentje werd geboren en de ander kon nog een paar dagen “binnengehouden” worden. Waarom zou iemand daarover liegen?
Daarvoor hoef je dus niet gestudeerd te hebben Google heeft het antwoord: https://www.ad.nl/bizar/tweeling-wordt-met-ruim-vijf-weken-verschil-geboren~a6f742d4/
Ja kan, soms wordt er 1 van een tweeling (veel) te vroeg geboren. Als dan de andere baby nog goed zit en de vliezen vb nog intact zijn (weet niet zeker of het bij gebroken vliezen ook zo kan) kan het zijn dat die nog een tijd blijft zitten, tot enkele weken zelfs. Heb het zelf wel nog nooit meegemaakt maar ben er ook al wel een aantal jaar uit.
Ja, mijn zoontjes zijn 3 dagen na elkaar geboren. Dat doen ze alleen als de omstandigheden buiten de buik slechter zijn dan in de buik, maar er een kindje toch geboren wordt, zoals bijvoorbeeld een (extreme) vroeggeboorte.
Jazeker, bij een twee eiige tweeling hebben ze hun eigen vliezen, de vliezen van mijn ene zoontje waren al gebroken, de andere waren nog in tact. Ik had inderdaad nog weken zwanger willen blijven van de ander, maar dat werden maar een paar dagen.
Ik heb nergens geschreven dat het stel daar over liegt. Ik had er nog nooit van gehoord. Altijd gedacht dat ze er samen uit moesten Bedankt voor de reacties! @Beheer, topic mag gesloten worden.
Bedoelde van de baby die er nog inzit, was misschien niet zo duidelijk geschreven van mij. Als die gebroken zouden zijn is er denk ik wel teveel infectiegevaar om nog heel lang te blijven zitten denk ik.