Griepepidemie

Discussie in 'De lounge' gestart door Prjbt, 21 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hejahe

Hejahe Lid

22 aug 2015
    91
    8
    8
    Sterkte morgen.
    Wat zijn je klachten nog?

2. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Ja, heb ik ook! En de jongste had het ook.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Ohja maar ik heb het niet gedaan hoor.
    Ik lag in mijn bed te kakken, zonder dat in het besefte :D en ben van het flauwval type. Ik wist vooraf dat het onverantwoord was.
    Mijn man en een vriendin (leerkacht van de oudste toen) hebben het opgelost toen.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Nu is t vooral nog vreselijk hoesten en nog steeds ( woensdag 3 weken ) verkouden.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi Hoe gaat het inmiddels met jouw oor?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nog steeds dicht.
    Gisteren bij de ha laten checken op een prop, maar niks te zien. Dus blijven doorgaan met neusspray en stomen.
    Neusspray moet ik nu wel ff een paar dagen aan de zoutoplossing en dan weer verder met de normale neusspray.
    Als het vrijdag niet beter gaat dan moet ik weer bellen.

7. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Wat een kluif deze griep!
    Hier is het begonnen 23 december. Dochter was hele kerstvakantie ziek, hoesten, keelpijn, buikpijn, diarree en koorts.
    Toen begon de jongste met hoesten en snotteren. Hierna de oudste.

Met oud en nieuw begon ik me ziek te voelen. Ik had een voorhoofdholte ontsteking, hoesten (doe ik nog) en paar dagen later begon de keelpijn. Oooow wat ga ik stuk van de pijn. Elke slok, hap of hoest lijkt wel alsof er messen in me keel zitten. Ik heb van alles geprobeerd van zoute drop sabbelen, gorgelen met zout water, honing sabbelen, thee en honing, ijsjes. Maar niks wilt helpen of verlichting geven. Me keel is ook echt rood aan de binnenkant van al het hoesten en pijn.
    Ben sinds gisteren begonnen aan de Strepfen, dit gaf verlichting maar helaas niet meer.
    Hoelang duurde bij jullie de keelpijn? En wat hielp??

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Welke pijnstillers slik je? Beterschap hoor!

9. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Ik slik geen pijnstillers. Heb paracetamol geprobeerd maar heb dan alsnog pijn. Raad je iets aan?

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Hier ben ik gister begonnen met niet lekker voelen en dat eindigde smiddags/savonds in koorts. Ze zijn hier ook bijna allemaal ziek geweest dus voelde het al aankomen. Maar meestal begin ik met keel/amandelontsteking en dat was nu niet het geval (gelukkig). Vannacht koorts gehad, en geslapen op pillen. Vanmorgen ook weer pillen ingenomen en werk afgezegd (kinderopvang). Voel me gelukkig niet zieker geworden en hoop dat het deze keer met een sisser afloopt! Jongste is wel lekker naar opa en oma, dus heerlijk een dagje alleen rustig aan doen!

Lamode vindt dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Ja, ik zou dan 2pcm en 1 ibuprofen van 400mg slikken. Dat werkt hier meestal best goed als pijnstiller bij keel/amandelontsteking. Ibu is ook onstekingremmend en het werkt elkaar op als je ze in combi met elkaar slikt.

Neuzeke en Lamode vinden dit leuk.
  12. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Ik gebruik standaard diclofenac 50mg tegen pijnklachten. Toen ik die keelpijn had gebruikte ik daar 3 a 4x per dag 1000mg paracetamol bij.

Daarnaast trachitol elke 2 uur. Daarmee was het te doen maar die pijn bleef je wel voelen...

De keelpijn heeft 5 a 6 dagen aangehouden

13. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Ik heb sinds afgelopen donderdag keelpijn, zit nu dus op dag 6 en merk geen verbetering. Ik heb enkel paracetamol geslikt ter verlichting en dat hielp echt niet. Maar als ik het zo lees van jou en @Bloempjelief is dat dus niet voldoende. Ik ga zometeen gelijk even innemen.

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Hier werd het geen griep.
    Wel 10 dagen antibiotica nodig gehad voor mijn oor maar geen griep gekregen.
    Hopelijk bij u ook rap klaar.

15. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.114
    1.182
    113
    Vrouw
    Ja deze keelpijn vraagt grof geschut

Overigens was bij mij die 5 a 6 dagen ook nadat ik begon met de trachitol toen zat ik al op dag 3 a 4.

Die diclofenac en paracetamol heb ik in combi wel bijna 2 weken geslikt omdat ik zo ellendig was door de griep

Inmiddels alleen nog diclofenac voor mijn chronische pijnklachten. Ik ben nu na 3 weken wel echt door de griep heen

Lamode vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Wat knudde. Hopelijk geeft de zoutoplossing de laatste zet.

Ik heb nu ook maar die neusspray gehaald. Morgen ga ik naar de huisarts. Dit is echt een rot gevoel.

17. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    #337 RosyBrown, 10 jan 2023
    Laatst bewerkt: 10 jan 2023
    Ik heb dit ook! "Fijn" om te lezen dat anderen hier ook last van hebben! Natuurlijk erg vervelend voor iedereen, maar die herkenning doet me echt veel deugd, want het is inderdaad uitzichtloos...
    Ik heb vorige week griep gehad... maandag en dinsdag koorts, daarna niet meer maar dat de koorts weg is wil inderdaad niet zeggen dat je weer beter bent... Mijn reuk en smaak is gelukkig terug (toch grotendeels), maar mijn neus zit nog een klein beetje dicht en mijn oren suizen nog. Sinds de koorts verdwenen is heb ik inderdaad ook een soort hersenmist of zo. Ik vergeet niet echt dingen en ik krijg alles wel mee, maar ik ben zo wat afwezig. Alsof ik heel de dag pas net wakker ben of zo... En, heel gek, maar ook mijn darmen werken niet zoals het hoort, en dat is ook pas na de koorts gekomen. Maar vooral dat wazige vind ik zo verschrikkelijk, ik wil gewoon weer mezelf zijn, ik hoop zo dat het goedkomt!

@Hejahe: wanneer begon de griep bij jou?

18. Hejahe

Hejahe Lid

22 aug 2015
    91
    8
    8
    30 december begon het.
    Moet nu nog flink hoesten soms en ben nog steeds verkouden.
    Net m'n temperatuur gemeten en die is 37.8, volgens mij klopt dat ook nog niet helemaal.

Maar t engste vind ik nog steeds m'n hoofd.
    Ik ben zo futloos en depressief zelfs.

19. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ja gek he? Daar heb ik indd ook een beetje last van. Enige plek waar ik wil zijn ook is thuis. Werk enzo, totaal geen zin in.

20. Hejahe

Hejahe Lid

22 aug 2015
    91
    8
    8
    Ook dat je maar zit te niksen?

Wat vinden jullie van die temperatuur?

Deel Deze Pagina