Griepepidemie

Discussie in 'De lounge' gestart door Prjbt, 21 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tuurlijk, komt goed.

RosyBrown vindt dit leuk.
  2. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.469
    836
    113
    Klopt het komt niet veel voor.
    Dankzij iemand hier op het forum toendertijd zijn we in Rotterdam terecht gekomen.
    Volgens de kinderarts hier was er niets aan de hand en ons gevoel was dat er iets niet goed was, maar wat.
    Met 3 weken kregen wij de diagnose cranio en mogelijk een syndromale vorm.
    Haar kroonnaden zaten beide dicht en zij bleek muenke syndroom te hebben.
    Ze heeft met 9 maanden de grote operatie gehad.
    Het gaat eigenlijk heel goed met haar, ze is matig slechthorend, heeft daarom hoorapparaten, heeftie haar fijne en grove motoriek wat probleempjes, maar ze kan daar goed mee leven en bleek adhd te hebben.
    Maar het valt mij alles mee.
    Merk alleen nu ze richting de puberteit gaat dat ze er wel moeite mee begint te krijgen.
    Volgende week moeten we weer naar Rotterdam voor de jaarlijkse controle en ga ik dit wel bespreken.

Fijn dat het met jou zoontje zo goed gaat.
    Waar is hij geopereerd?

3. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.469
    836
    113
    Het heeft tijd nodig en niet te snel willen.
    Het is een akelig virus waar je lang last van hebt.

Beterschap en sterkte.❤️

RosyBrown en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om je instinct te volgen! Hier hetzelfde, de kinderarts in het ziekenhuis zei na de bevalling dat er niks mis was, gelukkig kregen we op het consultatiebureau een heel oplettende arts, en zo waren wij op tijd voor de minimaal-invasieve operatie in Nijmegen. Hij was toen pas 2 maanden oud. Bij hem was de pijlnaad dicht.
    Fijn dat het al met al goed gaat met jullie dochter! Gelukkig zijn het wel dingen waar ze gewoon goed mee kan leren leven. En inderdaad, je twijfels gewoon bespreekbaar maken tijdens het controlemoment!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Vandaag dag 9 met een dicht (gedempt) rechteroor.
    Hiervoor 2 dagen het linkeroor gedempt gehad. Dus in totaal 11 dagen nu.
    Het linker oor is trouwens ook niet kraakhelder qua geluid op dit moment dus die zal ook wel iets dichtzitten weer.

Maandag bij de huisarts geweest, geen prop oid, geen ontsteking, oren brandschoon.
    Moest voor het weekend terugbellen indien nog aanwezig, dus dat gaan we zo maar ff doen.
    Wordt echt helemaal gek zo

6. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Dag 9 en ik merk dat de keelpijn minder aan het worden is. Ik merk bij het slikken minder de scherpe pijnscheuten.
    Vannacht wakker geworden alsof er iets in me keel zit wat ik niet weggeslikt krijg. Enorm vervelend gevoel dat globus gevoel! Wat opvalt is dat ik links geen pijn meer heb bij het slikken (maar globus voor terug heb gekregen) en rechts nog wel pijn bij het slikken.

Amper geslapen vannacht ga zo weer me bed in anders weet ik niet hoe ik het ga trekken vandaag.

Beterschap voor iedereen!

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    #367 Zonnestralen, 13 jan 2023
    Laatst bewerkt: 13 jan 2023
    Ik heb antibiotica gekregen voor mijn oor. De pijn is weg en de tinnitus is een stuk minder (dag 18). Ik slaap weer beter. Nu ben ik helemaal brak.

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.753
    113
    Vrouw
    Ik uiteindelijk ook 10 dagen genomen.
    Pijn is weg, loopt niets meer uit maar nog zo doof of wat.
    Dat gaat natuurlijk ook wel voorbij. Dat deed het al altijd.

9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.010
    2.373
    113
    Potverdikkie. 3e kerstdag was ik er weer wat na 5 dagen heel goed ziek te zijn geweest. Sinds gisteren weer zo beroerd als een hond. Hoesten, koud/warm, snot en pijnprikkels over hele lijf. Geen koorts deze keer. Wat onwijs waardeloos dit!!!!

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Helaas alleen maar erger geworden. Gister heel de dag hoge koorts gehad en dit wilde maar niet zakken. Vreselijk! Om 23u had ik nog 39.2. Voel me nu iets beter, maar veel vastzittend slijm met hoesten, dus soms echt even benauwd. Jongste is weer een dag naar opa en oma, dus ik ga zo nog even mn bed in en daarna kracht zoeken om te douchen, want ik voel me behoorlijk vies.

11. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Iemand een idee?

Allemaal in mn gezin behalve ikzelf hebben vanaf 14,16,17 dec 24u spugen gehad, jongste en vriend knapte daarna weer op.

Alleen is m'n oudste vanaf 16dec aan het spugen, diarree, hoofdpijn, dan ging het weer 2 dagen ofzo en dan begon het weer.
    Vorige week bij de ha geweest en die vond dat ik het nog 3 wkn aan moest kijken en vanaf afgelopen weekend had hij ook niet meer gespuugd en wo geen diarree meer.
    Nu vannacht word hij gewoon weer wakker en zei ik moet spugen en hij kotste zo weer alles eruit. Hoofdpijn viel mee zei hij. Hij zei ook dat hij sinds gister weer diarree heeft.

Wil de ha bellen maar die zei kijk het nog 3 wkn aan. Heb nu ook niet zwaar het gevoel ik moet bellen(heb de ervaring dat ik meer zelf bedenk dan een ha tegenwoordig)maar vraag mij af heerst er dit?

Voordat wij naar de ha gingen heb ik mn kids getest en was geen corona.

Bij zoon dacht ik eerst het ene virus na het andere maar vraag mij nu af waar hij last van heeft. Als het een parasiet was dan moest hij alle dagen toch blijven spugen en niet 6 dagen niet en dan weer wel?
    Het is geen theatertijd want hij werd er echt wakker van.

12. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Wat gek dat je zoveel last hebt terwijl je oren eigenlijk brandschoon zijn! Ik heb wel vaker een uitwendige oorontsteking, ik heb geen oorsmeer en dus heel vatbaar voor ontstekingen, maar die zijn altijd heel erg duidelijk want dan is mijn oor ook heel dik en pijnlijk... Je was toch met neusspray bezig, he? Die helpt dan niets? Ik snap dat je helemaal gek wordt zo, je bent toch een beetje afgesloten van de wereld als je gehoord gedempt is...

13. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Ik hoor wel vaker van mensen die griep hebben die ook moeten spugen. Mijn dochter is in de vakantie 1 week ziek geweest en heeft toen ook 3 keer moeten spugen, ook met een aantal dagen ertussen. Mijn zoontje is 2 dagen ziek geweest en ook 1 keer moeten spugen. Ik denk dat het er een beetje bij hoort. Ik heb gisteren voor mezelf met de huisarts gebeld (niet owv spugen maar andere klachten, ik ben nu bijna 2 weken bezig en ben nog niet genezen) en die zei dat het nu echt 3 tot 6 weken kon duren voor alles uit je lichaam is, en dat het inderdaad op en af kan gaan! Ik denk dat het gewoon echt tijd nodig heeft!

esklessebes vindt dit leuk.
  14. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    In ieder geval mega irritant, nog 2 weken te gaan ongeveer hopen dat het dan echt klaar is. In die 3 wkn heeft hij echt heel veel gespuugd, de afgelopen week dus niet meer en vannacht weer wel.

Jij ook beterschap.

RosyBrown vindt dit leuk.
  15. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Voor iedereen die ook een wazig/afwezig gevoel heeft: het gaat voorbij! Gisterenmiddag was ik ineens weer helder, ik was er weer helemaal bij, na meer dan een week in dromenland geweest te zijn! Ik durfde bijna niet te gaan slapen omdat ik bang was dat het vandaag weer minder zou gaan, en ik ben vandaag inderdaad weer een beetje wazig, maar zeker niet zo erg als de voorbije dagen. Dus ik hoop dat dit het begin van het einde is! Het lijkt langzaamaan weg te ebben :) Mijn darmen zijn nog steeds niet optimaal, ik ben 's morgens nog wat misselijk, maar dat is ook wel van voorbijgaande aard neem ik aan!
    Ik heb gisteren nog met de dokter gebeld, vooral om dat wazige gevoel, de misselijkheid en nog af en toe een hartklopping (vooral 's nachts, dan krijg ik een soort van kleine paniekaanvalletjes of zo). Ze zei dat ik in ieder geval vitamine D moest gaan slikken, ben ik meteen bij Kruidvat gaan halen, en maandag ga ik voor de zekerheid bloed laten prikken. Maar ze zei dat het echt wel 3 tot 6 weken kon duren voor alles uit je lichaam is, het is echt een pittig virus. Dus, houd goede moed!! :thumup:

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Als je je zorgen maakt zou ik sowieso bellen. Al is het maar om te overleggen. Ik vind het ook wel lang hoe lang hij er last van heeft. Het zou natuurlijk weer een nieuw virus kunnen zijn omdat er een week tussen zit...

esklessebes en RosyBrown vinden dit leuk.
  17. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Dank je!

Inderdaad erg irritant. Ik wou je met mijn vorig berichtje vooral proberen gerust te stellen dat het er hoogstwaarschijnlijk gewoon bij hoort. Maar zoals @Jackie87 zegt zou ik ook zeker de dokter bellen als je het niet vertrouwt. Het duurt in totaal nu inderdaad wel al erg lang, wat vervelend voor hem... Veel beterschap in ieder geval, hopelijk gaat het snel weer goed!

esklessebes vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    @esklessebes ik vind het wel vreemd hoor. Ik zou de huisarts toch even bellen zo voor het weekend. Het leek over en nu toch weer overgeven. Sowieso vind ik het een vreemd advies, je laat een kind toch niet 3 weken lang dagelijks overgeven? Dan blijft er van mijn kinderen echt niets over.
    Ik zou, ondanks het advies, toch nog even bellen voor je eigen geruststelling.

MissXray en esklessebes vinden dit leuk.
  19. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113

Snap ik hoor, dankjewel kijk even hoe hij uit school komt en bel dan even met de ha mocht het nodig zijn.

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113

Hij at weer normaal en hij kan wat hebben hoor al vind ik het nu wel zielig. Hij is naar school gegaan zonder te piepen, zei zich ook niet echt ziek te voelen, was voor de vakantie wel anders Dus hoop nu eenmalig. Als hij op school ook nog spuugt dan zou de juf bellen. Maar denk dat het vooral smorgens is. Dat hij er wakker van word is voor mij wel een teken dat het dan echt dwars zit.

Deel Deze Pagina