Griepepidemie

Discussie in 'De lounge' gestart door Prjbt, 21 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Onze zoon had dit begin december. Hij was echt heel ziek. Aantal keer de huisarts gebeld, maar moest het maar aanzien.. Na 4 dagen hoge koorts (en spugen en erge hoofdpijn) viel hij ook bijna flauw, zijn ogen draaide weg dus direct de hap gebeld. Mochten langskomen en dat was wel een geruststelling; dat er even naar hem gekeken werd. Hij had gewoon de griep flink te pakken en het wegdraaien van de ogen was van de vermoeidheid. In de dagen daarna knapte hij gelukkig wel weer op.
    Maar ik zou dus gewoon bellen wanneer je je onzeker voelt. Vaak helpt het al wanneer er even gekeken wordt naar je kind.

Lynx vindt dit leuk.
  2. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Even een vraagje, kan je een buikvirus/buikgriep hebben zonder koorts?
    Ik ben dus sinds vandaag erg aan de diarree, al 4 keer geweest. Voorafgaand krijg ik extreme buikpijn en moet dan rennen naar de wc, daarna zakt de buikpijn langzaamaan wat af .
    Maar heb dus geen koorts dus vandaar dat ik het me afvroeg

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Dat kan zeker. Buikgriep is heel anders dan reguliere griep, al doet de naam dat misschien niet vermoeden.

Lindy92 vindt dit leuk.
  4. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hier sinds gisteravond ook ziek aan het worden. Zoontje hoest ook vreselijk. Paar vieze luiers ook gehad. Hij gaat weer naar de opvang, na 2 weken vakantie. Jeej..

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit had mini O begin december

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopt. En ook dit hoeft niet altijd gepaard te gaan met overgeven.

7. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je, @Hejahe?

8. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Heeft iemand hier toevallig ervaring met meidoorn pillen? Ik moet het misschien in een nieuw topic zetten, maar ik probeer het eerst zo! Ik ben namelijk naar iets op zoek om mijn hart rustiger te maken, ik heb regelmatig hartkloppingen en hartoverslagen. Onschuldig, volgens de dokter, maar wel erg vervelend en ik heb ergens gelezen dat meidoorn pillen de oplossing zouden kunnen zijn. Ik vind het wel fijn om iets natuurlijks te proberen maar ik zoek dan wel naar een "baat het niet dan schaadt het niet"- oplossing ;)

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wat fijn van je oren! Ik heb dit ook extreem gehad tijdens mijn COVID besmetting en minstens 6-7 weken erna, ik heb nu nog tinnitus en inmiddels bij de kno geweest en doorgestuurd naar een audiologisch centrum oor meer onderzoek omdat er schade lijkt te zijn
    Dus als het niet helemaal weg gaat, laat je dan vooral doorsturen!!

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Vandaag voel ik me iets beter als in- ik kan zonder pijnstilling. Keelpijn is gelukkig afgenomen.
    Wel erg verkouden en een een diepe hoest met vastzittend slijm. Ook denk ik dat mijn smaak anders is want mijn broodje en koffie smaakte voor geen meter. Dat is dan weer de andere kant want ben al het nodige afgevallen :oops:

verder heeel veel geslapen. Ik zie dat we morgen een zonnige dag hebben dus ik ga morgen echt even een wandeling maken. Ben echt toe aan een douche :| normale kleding en een frisse neus in het zonnetje.

11. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Jeetje, wat duurt dit lang!
    Ik ben nu 2 weken verder, begin van week 3, en elke keer als ik denk dat ik er weer ben dan voel ik me de dag erna weer slechter.
    Mijn hoofd is met momenten nog steeds wazig, maar er zijn ook periodes van complete helderheid. Dus dat zal binnenkort wel helemaal in orde zijn, ik heb goede hoop.
    De ochtenden zijn irritant, zodra ik wakker ben krijg ik na een paar minuten een kramp en moet ik naar de wc. En mijn eten is ook echt smaakloos 's ochtends. De rest van de dag gaat het goed... Raar, toch?

Ik ben ook nog wel wat verkouden, maar dan zonder niezen of hoesten (of echt zelden). Neus zit redelijk dicht en mijn oren zijn ook niet in orde...

Ik heb heimwee naar de tijd dat ik nog geen griep had!! :roflmao:

Deel Deze Pagina