Slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Ik weet het! Er zijn verschillende topics over slapen. Maar wil toch even jullie advies over onze situatie.

Lisa slaapt overdag echt super slecht! Ik mag blij zijn als ze 1 slaapje doet van 3 of 4 uur en voor de rest is ze wakker.
    Soms gaapt ze ook gewoon helemaal niet of kan ik geen signalen herkennen dat ze moe is:( Ze is dan echt wakker vanaf 9.00 uur in de ochtend tot 23.00 uur in de avond. (en dan meestal 1 slaapje)

Ze huilt nooit.. Ja vandaag even 2 uur maar dat is echt een uitzondering. Ook de eerste keer dat ze zolang heeft gehuild.

Ze slaat zichzelf echt elke keer wakker. Heb inbakeren geprobeerd maar dat vindt ze niet fijn. Zit zo strak en te warm. Vaak hou ik haar armpjes vast tot ze slaapt.

Hoe doen jullie de rust en regelmaat? Ik heb echt het idee dat ik wat verkeerd doe hier.

Hebben jullie tips?

Bedankt meiden!

2. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ze huilt nooit maar slaapt weinig als ik het goed begrijp? Elk kind heeft een andere hoeveelheid slaap nodig. Blijkbaar kan ze het wel, want s nachts gaat het goed.
    Als ik het zo lees, lijkt me niet dat je iets verkeerd doet. Mijn zoontje sliep op dezelfde leeftijd ook zo weinig, soms sliep hij overdag helemaal niet. Wel veel huilen zolang mijn pink niet in zijn mond zat om op te sabbelen.
    Niet druk om maken dus! Het gaat vanzelf allemaal veranderen, kwetie van tijd en veeeeel geduld...

Geniet ervan!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Is de puckababy niks dan voor jullie. Dat is wel inbakeren maar dan in een soort zak. Dat is niet zo strak als het echte inbakeren. Ze kan de armen dan namelijk nog wel bewegen maar zichzelf niet slaan. Wij hebben daar heel veel aan gehad

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Die hebben we hier ook gehad en dat was echt een superoplossing.

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb even gekeken op internet en ziet er wel erg goed uit:D
    Alleen vindt ik het best duur om te proberen. Straks vindt ze het niks en heb ik zoveel eraan besteed..
    Hmmm dilemma. Ga er over nadenken;)

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

ik heb er nog wel 1 voor je liggen een puckababy piep, je mag hem zo hebben stuur me maar ff pb met je adres.

7. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    ik gebruik de pacco piccolo omdat mijn zoontje te wild is voor de puckababy. Zovaak heb ik al gelezen dat kindjes hun armen door de nekopening krijgen of de hoeveelheid overige stof over hun hoofd trekken! Zolang hij zo wild en klein is ligt ie in een pacco. Ik ben er super blij mee en hij slaapt er goed in.

Mijn zoon was overdag en savonds ook een drama!!! werd er zo wanhopig en onzeker van! Toen kreeg ik op het CB een pacco te leen en de boekjes van Rita Blom (die lees ik overigs bijna niet, zoveel onzinnige tips) en hij slaapt sindsdien zoooo goed!!
    Kan jij er niet eentje lenen op het CB? dan kan je het uitproberen.

En een aanrader is Marktplaats, je koopt er gewoon eentje z.g.a.n. of nieuw en dan ben je zoveel goedkoper uit!

Ik gebruik sinds 2 weken de bekende drie Ren en het werkt echt goed hier! hij is echt gewend aan zijn ritme!

Ik doe het zo: Slapen ongeveer 2 a 3 uur - wakker worden = voeden - even op het kussen gek doen met mij - schone luier- mee naar beneden - spelen met mama of papa - in de box alleen - moe tekenen is gelijk naar bed en zo begint het opnieuw.

Als je kindje moeilijk is in bed zou ik je kunnen aanraden even te laten huilen! ik vind het het moeilijkste wat er is maar het werkt hier wel. Max 10 minuten want dat trek ik maar net. Vaak slaapt ie na 5 min weer verder. Ligt wel beetje aan het huiltje, is hij echt overstuur ga ik naar hem toe en troost hem in zijn bedje. Werkt dat nog niet haal ik hem eruit en dan kijk ik even wat ie nodig heeft.

Wat ook goed helpt als je een avond wilt afsluiten en je kindje duidelijk wilt maken dat het nacht wordt is een lekker warm badje.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Bedankt voor je reactie!
    Ik zal het eens vragen op het cb..

Maar vraag me af.. soms is ze al na 1 uur wakker na haar voeding. Ik kan haar meestal beter weg leggen na een voeding (na 1 uur ofzo) en dan blijft er nadat ze wakker is nog 1 uur over tot haar voeding.. Moet ik dan gewoon met haar spelen? Het zo omdraaien?

Het badje heb ik ook wel eens geprobeerd maar heeft hier niet zoveel geholpen. Ze gaat wel goed de nacht in gelukkig. Dat komt omdat ik haar boven voed en dan niks meer zeggen en wachten tot ze moe begint te worden (=heel snel:)) en dan leg ik haar weg. Totaal geen probleem.

Ik ga die 3ren nog een keer proberen toe te passen.

Oh en trouwens ze huilt nooit als ik haar in haar bedje leg.. Ze ligt dan te kreunen voor een uur ofzow. (maar dan ben ik te overbezorgt en ga elke keer naar boven waardoor ze weer klaar wakker wordt:p)

9. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Graag gedaan! als je CB zo'n doek heeft is het ideaal. Dan hoef je hem niet gelijk aan te schaffen want ze zijn nogal prijzig. Probeer het eerst uit en werkt het dan kan je altijd nog eentje kopen. Mijn zoon loopt nogal voor die is nu 6180 gr en je mag ze erin leggen tot 7 kilo dus voor mij wordt het ff een dure hobby.....maar als ie daarmee goed slaapt kan me het geld niet meer schelen, heb zelf ook meer rust zo.

Hou er rekening mee dat de slaapsyclus van een baby rond de 45 min is, meestal worden ze dan weer wakker en dan ligt het eraan hoe ze zich voelen en of ze gelijk willen door slapen zonder drama.

Welk ritme goed werkt voor jouw kindje is afhankelijk hoe erop gereageert wordt en de leeftijd. Ene baby blijft langer wakker als de ander.

Misschien kan je dit ritme overnemen, Rita Blom adviseert dit ritme ook in dr boeken las ik. slapen-voeden-spelen-slapen
    Dat uurtje wakker zijn moet je tellen vanaf het moment dat ze wakker worden, dus incl voeding!

Misschien kan je het badmoment naar de vroege avond of overdag verplaatsen? Het werkt hier echt super als ie onrustig is en niet wilt slapen :)

Dat elke keer naar boven lopen..pfff dat heb ik dus ook gedaan, bijna 2 maanden tot ik bijna overspannen ervan werd. Kwam ik net beneden begon ie weer, soms zat ik dus een uur boven....
    Nu inmiddels laat ik hem echt ff huilen, mits ie overstuur is. Maar dat kreunen kan ook zijn van ik ben zo moe maar ik kan niet zo goed in slaap vallen! Dan zou je als je erheen gaat je kindje alleen maar weer de prikkel geven om wakker te blijven.

Deel Deze Pagina