Ik ben vandaag wat grieperig en heb enorme hoofdpijn. Mag ik een paracetamol nemen of gewoon beter van niet?
Zelf nam ik nooit iets, ook geen paracetamol. Ik denk dat het op zich wel kan (maar wacht even meer reacties af, ik weet het niet zeker!) Je kleintje zal er wel iets van meekrijgen, maar ik verwacht dat de dosis die de baby binnenkrijgt niet hoger is dan een baby-paracetamol. Maar zoals gezegd, ik weet het niet zeker. Is het een optie om meteen na een BV een paracetamolletje te nemen en de volgende voeding te kolven en weg te gooien? (en dan dus een flesje uit gekolfde voorraad geven). Dan krijgt je kindje er niks van binnen. Sterkte met de hoofdpijn!
Je mag paracetamol innemen. Ik zou het wel proberen zoveel mogelijk te beperken, maar de kraamhulp zei dat het geen kwaad kon. Ik geef ook borstvoeding en bij hoofdpijn neem ik ook af en toe een paracetamol. Je mag maximaal 6 per dag, volgens de kraamhulp.
Ja mag idd gewoon paracetamol. Op borstvoeding.com kun je trouwens een lijst vinden van vele soorten medicijnen welke je wel en niet mag nemen. Beterschap !
toen ik ziek was nam ik er 1 na de laatste voeding voor we gingen slapen, ze kwam dan pas 8 uur later weer, dat vond ik wel prettig. Beterschap!
Ik heb ook gewon paracetamol genomen. Ik slik sowieso zo weinig mogelijk medicijnen, maar beter heeft af en toe een paracetamolletje dan pijn en ziek zijn vind ik.
Hier ook gewoon paracetamol genomen, naar mijn weten hebben de kleintjes er nooit last oid van gehad. Zelfs een aantal keer paracetamol/codeïne en diclofenac gehad maar ook toen heb ik gevoed en ook daar hebben ze niets van gemerkt. Dat was overigens toen ze wel borstvoeding met een paar cc kunstvoeding erbij kregen.
Hier ook paracetamol gebruikt ivm tandartsbehandeling en zowel volgens de arts als de apotheek kan het gewoon. Zelfs ibuprofen kan gewoon. Wel raadde de apotheek mij aan om niet meer dan 3 tabletten paracetamol per dag te nemen.
ik heb in de kraamweek ivm ontzettend hevige naweeen 6x daags een paracetamol mogen slikken gedurende een dag of 3/4. Ik wilde er eerst niet aan maar tijdens het voeden deed het zo'n pijn! dat ik voor bijna iedere voeding eentje nam anders was het echt niet uit te houden. Als het toen mocht, lijkt het me dat het ook mag als je kindje wat ouder is. Tuurlijk is het altijd beter van niet, maar als jij niet lekker bent merkt je kindje dat ook...