Ik vraag mij de laatste weken echt af hoeveel borstvoeding mijn mannetje binnen krijgt. Niet omdat ik er onzeker over ben hoor, maar puur nieuwsgierigheid! Hier op het forum lees ik dat flesvoedings kindjes ongeveer 5x 200 CC drinken per 24 uur. Mijn zoontje krijg ongeveer 10 tot 12 voedingen per 24 uur en als ik kolf (hij gaat 2 halve dagen per week naar de opvang) dan drinkt hij gemiddeld 100 cc per 2 uur. Maar dan vraag ik me dus af: hoeveel zal hij drinken? Wat krijgt hij binnen, aan welke hoeveelheden moet ik denken. Kun je de hoeveelheid vergelijken met fv of krijgt een bv baby minder/meer binnen? Is er een gemiddelde wat bv kindjes ongeveer binnen krijgen?
Grappige vraag, maar ik weet het niet precies... Groot verschil met flesvoeding is natuurlijk wel dat borstvoeding niet altijd even veel voedingsstoffen bevat; de ene voeding is 'wateriger' en de ander weer 'vetter' als het ware. Als je kindje meer drinkt, wordt het volgens mij vanzelf minder voedzaam zeg maar. Het past zich helemaal aan aan de behoefte van je kind. Vandaar dat hoeveelheden er ook helemaal niet toe doen bij borstvoeding. Handig, maar in het geval van nieuwsgierige moeders soms ook wel lastig
vind ik ook wel een goede vraag... ons ventje drinkt nog zo'n 6 x per dag om de 3 uur als ik kolf is het meestal rond de 160 ml, maar als ik 220 in zijn fles stop drinkt hij het ook gewoon op! Hij lijkt met beide hoeveelheden tevreden en komt als hij meer niet niet bijster veel later voor de volgende voeding. hoeveel hij uit de borst krijgt weet ik ook niet, ben er ook wel benieuwd naar...