Wanneer worden je borsten weer kleiner?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LadyInRed, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik geef borstvoeding en Sabine is nu 7 weken oud. Omdat mijn borsten bijna 2 cupmaten groter geworden zijn (en ikzelf ook wat aangekomen ben) pas ik heel veel kleren niet (goed) meer aan.
    Ik zit er dus over te denken om maar eens een aantal blouses en vesten (handig met borstvoeding) in een grotere maat te gaan kopen.
    Maar aan de andere kant hoor ik van veel mensen dat je borsten ook weer kleiner/normaler worden. Is dat waar? Wanneer worden ze dan weer kleiner?
    Hoe zijn jullie ervaringen?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Die van mij zijn nog even groot als toen ik net begon met voeden, en ik ben al 7,5 maand verder ;).

3. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Die van mij hebben bijna 10 weken na de bevalling (helaas...) hun normale formaat weer. Dat is trouwens alleen op het moment dat ze 'leeg' zijn. Vooral 's nachts en 's ochtends zijn ze flink groter. Als mijn dochter net gedronken heeft is de ene borst soms zelfs veel groter dan de andere. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn borsten tijdens de zwangerschap ook niet veel groter zijn geworden.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Mijn borsten werden geleidelijk kleiner, maar pas hun oude maat toen ik naar 1 voeding ging en toen was mijn zoontje al 16 maanden. Ik zat wel qua kledingmaat en gewicht al heel snel op het oude niveau, maar mijn grotere borsten mocht ik dus een tijdje langer houden. ;)

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Worden ze dan ook wat slapper als voor de zwangerschap, of heeft dat niks met borstvoeding te maken?

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het evt slapper worden van je borsten heeft idd niks met de borstvoeding te maken maar met de hormonen tijdens de zwangerschap ;)!

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik had al zo'n vermoeden dat het idd wel iets met hormonen te maken had. En niet met het voeden zelf zeg maar.

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het duurt even voordat het geslonken borstklierweefsel vervangen is door vet, dus ze worden (tijdelijk) wel wat minder gevuld.
    Ze kunnen daarna ook wel wat slapper blijven, maar ik heb altijd begrepen dat dit komt door het uitrekken van de huid tijdens de zwangerschap en niet zozeer door het voeden.

9. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Nou, bedankt voor de tips. Ik blijf voorlopig nog borstvoeding geven, dus ik ben zaterdag gaan winkelen en heb maar wat blouses in een paar maten groter gekocht.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zit nog steeds op één cupmaat groter (waren er zeker 2 net na de bevalling) terwijl ik al een tijdje nog maar één voeding per dag geef. Geen idee of ik weer terug ga naar m'n oude maat; misschien blijven ze wel een maatje groter. Helaas wel wat slapper, maar ja.

Deel Deze Pagina