Hoi, ik heb 2 vragen, mag dat ook in 1 keer? de eerste is: ik heb mijn vorige zwangerschap nierstuwing gehad en ben om die reden ingeleid, is de kans dat ik het nu weer krijg groot? (ik ben tenger en klein, al gauw ruimte tekort dus). de tweede: ik heb hypothyreoidie en tijdens deze (en mijn vorige) zwangerschap is mijn medicatie verdriedubbeld en het is nog steeds niet goed, het is in mijn geval tijdens de zwangerschappen erg extreem in vergelijking met anderen zegt de internist. eigenlijk neem ik geen extra rust omdat ik net een nieuwe baan heb en een peuter die overdag niet meer slaapt, maakt dat wat uit mbt mijn schildlkier en het functioneren ervan? Ik zelf heb niet dat gevoel namelijk maar wil mijn lichaam en vooral mijn kindje niet tekort doen natuurlijk. alvast bedankt!
Hallo, Tuurlijk mag je 2 vragen tegelijk stellen. Nierstuwing in de vorige zwangerschap geeft geen verhoogde kans op nu weer. Met een schildklierziekte is het belangrijk dat je goed ingesteld bent in de zwangerschap, voor jou maar ook voor die kleine. Rust nemen heeft daar geen invloed op. Groetjes Ineke