Griepprik niet gehaald, van de lijst af?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jatobe, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik werd net gebeld door een huisartsassistente. Ze vroeg of het klopte dat ik de griepprik niet had gehaald dit jaar. Ik krijg m al wel vijftien jaar ongeveer. Ik zeg haar dat dat klopt omdat ik die dag precies geopereerd werd en het ziekenhuis het ook ivm narcose niet zo'n goede timing vond. Dus dacht ik daarna: dan kijken we eens een jaar hoe het gaat zonder griepprik, of er nu daadwerkelijk verschil gaat zitten in de klachten. Ook omdat ik eigenlijk altijd ziek word na de griepprik en wel een week een grote dikke pijnlijke plek op mijn arm heb.

Ik weet waarvoor de griepprik gegeven word, dus daarover gaat het niet. Toevallig kwam het nu zo uit. Nu zegt zij: dan ga je van de lijst af en moet je zelf gaan aangeven of je hem volgend jaar wilt. Nu mijn vraag: heeft iemand dit ook meegemaakt en ging je ook meteen van de oproeplijst af?? Ik vond t nogal 'dramatisch'.....

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Ik heb hem vorig jaar niet gehaald , maar kreeg dit jaar gewoon weer een oproep hoor.

Heb hem dit jaar wel gehaald want ik ben het vorige winter alleen maar bezig geweest met verkouden en ziek zijn (wat uiteindelijk toch tot een verergering van mijn MS heeft gezorgd).

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    je vind het nogal dramatische dat je van de lijst word gehaald?

wat is er dramatische aan om volgend jaar zelf even contact op te nemen voor de prik?

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Pluk, ja ik dacht ook dat het zo gaan. ;)

debaky, jij bent een beetje gepikeerd als ik het zo lees? ;)Dramatisch was inderdaad even het eerste woord waar ik op kwam, maar dat heeft niets te maken met zelf bellen, want als je goed leest schrijf ik dat niet. Ik vind de actie om, als iemand als vijftien jaar een griepprik haalt en 1x niet ivm een operatie, dat het dan een beslissing is (dat je van de lijst af gaat), die een beetje buiten proportie is voor het 1x niet halen. Hopelijk begrijp je het zo beter:). Of was het cynisch bedoelt?

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hier ook zo. Zal wel praktijkafhankelijk zijn, maar eenmaal niet gegaan betekent "zwarte" lijst ;) en ook hier moet je het jaar daarop dan zelf aangeven of je hem nog wil

6. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    oeps, nu ik vind t wel behoorlijk streng. In mijn agenda noteren dan maar. Ik had dit gewoon niet verwacht. Wel bij meerdere keren natuurlijk, maar eigenlijk niet meteen bij 1x met duidelijke reden, waarbij het ziekenhuis het ook afgeraden heeft.

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ja ben het met je eens, erg kort door de bocht. Agenderen dan maar :D

8. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    tja, tis niet anders. Volgens de assistentie moest je dan in de zomer al bellen. Maar goed dat ik dat vroeg wanneer je dan moest bellen, want dat vertelde ze er niet bij dat dat zo vroeg moest zijn. Dus zodra de mussen dood van het dak vallen, ga ik bellen voor een griepprik bestelling!:D

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

zo gek vind ik het niet. Je had ook even zelf af kunnen bellen.

daarbij je krijgt hem gewoon je moet alleen even zelf bellen... snap probleem niet zo

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    Dit is wel erg kort door de bocht! Wij doen bij de oproepen altijd een invulbriefje dat mensen kunnen inleveren als ze in de toekomst nooit meer opgeroepen kunnen worden. Een of een paar keer niet komen is geen probleem.

Nu is het wel dat de griepprikken in het voorjaar al besteld moeten worden en het is dan handig om te weten hoeveel je er ongeveer moet bestellen. Begrijp dus niet waarom je in de zomer moet bellen? Misschien vanwege de oproepen?

Kan me voorstellen dat als de helft vd praktijk niet op komt dagen en je alle spuiten terug moet sturen het wel wat ongemakkelijk is, maar geloof mij de gebeurd nooit.

11. rums

rums Niet meer actief

Mijn ouders krijgen het jaar erop gewoon een melding weer voor de griepprik.
    Zal dus waarschijnlijk per praktijk verschillen.
    Ben wel benieuwd hoe het jaar zonder griepprik je bevalt!

12. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik werk bij een softwareleverancier voor huisartsen en ik weet dan ook dat het een heel project is om erachter te komen welke patiënten wel of geen prik moeten krijgen, inclusief griepweigeraars en dergelijke. Dus op zich snap ik wel dat als je 1x niet komt ze duidelijkheid wil hebben over wel of niet, ze kunnen je nu immers registreren als weigeraar. In ons pakket kun je wel eenmalig weigeren, maar ik weet niet hoe het gaat bij andere pakketten.

13. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Nee, soms kom ik een jaar niet voor de prik, maar dan krijg ik het jaar erop gewoon netjes een brief hoor :) Hier dus elk jaar een brief, ook al ben ik het jaar ervoor niet geweest.

Hier hoef je ook niet te bellen als je niet komt.. Bij ons is het vrije inloop.. er staat dan een datum en tijd op de brief en op die tijd komen een paar honderd man.. je loopt dan naar binnen met je mouwen opgestroopt en geeft de brief af en krijgt een prik, en zo in een paar massale rijen alsof je naar de slachtbank gaat :p

14. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Bij ons is het ook vrije inloop (doet me trouwens denk aan uitloop , eieren haha, maar dat terzake) dus afbellen had al helemaal niet gehoeven, wordt ook duidelijk niet om gevraagd. Tja, nou ja, ik houd t er maar op dat ze nogal 'scherp' zijn bij onze huisarts....

15. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Sommige huisartsen hebben een systeem waar ruiters in staan. Dat zijn codes voor bijv verminderd afweer, longziekten, hart en vaat problemen en noem maar op. Als het systeem keurig word bijgehouden kiest het systeem zelf de personen uit die een griepprik moet hebben. Je hebt altijd mensen die weigeren en die krijgen dan een gw ruiter. Die komen er dan niet uit. Misschien werkt jouw huisarts daar ook mee en is dat de rede waarom jij moet bellen.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Hier wordt je ook na 1x niet op komen dagen gelijk geschrapt en krijg je het jaar erop geen oproep weer ;). Wil je dan wel zul je het zelf aan moeten geven. Het meest kromme is nog dat ik hem 1 jaar niet gehaald heb want hij was op bij hun (het jaar met de mexicaanse griep dus de opkomst was ineens veel hoger) toen ze hem weer op voorraad hadden lag ik in het ziekenhuis ivm bevalling maar jaar erop geen oproep blijkbaar doet het systeem dat automatisch als ze invoeren dat je niet komt,

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het niet zo vreemd, vooral niet wat betreft bezuinigingen in de zorg.

Deel Deze Pagina