vervolg " klacht indienen"

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Enige tijd geleden had ik een topic geopend of we nu wel of niet een klacht moesten indienen tegen een persoon die mijn man voor leugenaar had uitgemaakt.
    Het ging hier om zijn geboorte gegevens die geschat zijn en dus niet overeen komen met zijn echte leeftijd. Aangezien in land van herkomst geen geboorte akte kan worden opgevraagd zoals hier, moest zijn leeftijd dus geschat worden zodat hij zijn Nederlandschap aan kon vragen.

Vandaag kregen we de brief met de uitslag over dw beslissing of ze zijn gegevens in de GBA willen wijzigen of niet. In de brief komt het erop neer dat ze inderdaad vinden dat hij een leugenaar is omdat hij meerdere keren onder ede heeft verklaard wat zijn geboorte datum is, en nu dus met een geschatte leeftijd komt.
    Ik ben boos en teleurgesteld, want ze hebben blijkbaar naarde mening van de vrouw bij de gemeente geluisterd en niet de moeite genomen zich eens wat meer in de regels te verdiepen. Hij mag namelijk gebruik maken van de zogenoemde age of estimation certificate aangezien waar hij geboren is geen geboorte aktes worden opgemaakt.

Ik kan niet begrijpen dat dit hier in NL voorkomt! Iemand heeft een vooroordeel en daar word naar gehandelt...is net of we in Afrika zijn want daar gaat ook van alles mis in de bureaucratie.

Het komt er dus op neer dat we een rechtzaak aan moeten gaan. We weten dat we ons gelijk kunnen halen en hij met deze papieren zijn Nederlandsschap aan mag vragen. Daarnaast zijn we ook al bezig met een aanklacht tegen die vrouw.

Het is gewoon frustrerend...jarenlang heb je in allerlei procedures gezeten. Denk je dat er een eind aan zit, gebeuren er zulke dingen!
    Mijn man is een hard werkende man die ontzettend veel bereikt heeft in korte tijd, die betekenis heeft voor onze maatschappij, belasting betaald en dus absoluut geen flierefluiter is zoals sommige anderen. Waarom word het hem dan zo moeilijk gemaakt?!!

2. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    In de brief komt het erop neer dat ze inderdaad vinden dat hij een leugenaar is omdat hij meerdere keren onder ede heeft verklaard wat zijn geboorte datum is, en nu dus met een geschatte leeftijd komt.

maar waarom wil die nu dan de geschatte leeftijd en niet de leeftijd die hij onder ede heeft gezegd?

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Omdat juist de hardwerkende mensen gepakt worden, je kan beter van buitenlandse afkomst zijn, net doen of je geen nederlands kan praten, uit je neus vreten en ga zo maar door, dan word je wel geholpen.

Heb je topic de vorige keer gevolgd en echt belachelijk wat die vrouw van de gemeente heeft geflikt. Hoop dat jullie die rechtzaak aan gaan spannen tegen haar, hou je ons op de hoogte ?

Succes alvast !

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hij zou dolgraag de leeftijd willen hebben die hij onder ede heeft moeten afleggen, want dat is zijn echte geboorte datum maar zoals ik al zei is er geen geboorte akte en deze valt ook niet te krijgen. Je leeftijd word dan door een arts geschat. En deze arts heeft hem dus jonger geschat. Het gaat dus om niet willen, het kannsimpel weg niet omdat er in zijn geboortestreek geboortes met de hand werde geregistreerd of helemaal niet en nu niet meer te achterhalen is.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Maar misschien erg stom om te zeggen maar had hij die arts daar dan niet wat geld toe kunnen stoppen om de juiste leeftijd op de papieren te krijgen :). Wel balen dit, succes met de hele zaak,

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Geld toe stoppen had gekund, maar hij is een eerlijk persoon die netjes volgens de regels te werk wil gaan.
    We zien wel hoe het loopt, we zullen hoe dan ook ons gelijk krijgen...alleen erg jammer dat het zo moet gaan.

@kippiekip: zou het haast zelf niet willen zeggen, maar soms ga je wel zo denken. Maar goed dan ga ik heb ik zelf ook vooroordelen en dat wil ik absoluut niet!

Gelukkig hebben we in de loop der jaren genoeg mee gemaakt dat we dit ook wel overleven. En ach geduld is een schone zaak. Maar balen doen we vandaag wel even flink hard!

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh wat gemeen. Dat is echt heel shit. Ik hoop dat het allemaal goed komt!

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Ja dat snap ik ik ben ook zo van alles netjes zoals het hoort, maar als je dit vooraf had geweten had ik er een honderdje aan besteed :).
    Dit is gewoon ergkrom en een langere weg en meer stress erg jammer.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Blaine, ja achteraf gezien ga je wel zo denken! Waarom eerlijk handelen als je toch niet eerlijk behandelt word?

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Ja erg jammer dat het zo moet en dat terwijl ze heus wel weten hoe het daar werkt, dus gewoon krom dat ze dan nu zo moeilijk doen. Hopelijk snel gerechtigheid en rust voor jullie.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Nou dan had je des tijds die klacht ook gewoon kunnen indienen.
    Jammer dat uitgerekend zo'n p*kkew*f met vooroordelen je mans zaak moet beoordelen. Zo iemand zou er niet mogen werken.

Hoe lang gaat het nu nog duren?

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @lieseleentje: er is ons verteld dat het wel een half jaar tot een jaar kan gaan duren!

Vandaag voel ik me niet zo boos meer, gisteren had ik de neiging om naar het gemeentehuis te gaan en dat mens met rotte eieren te bekogelen :D.

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Schandalig!
    Ben je eerlijk, krijg nog een trap na ook...

14. knap

knap Niet meer actief

Heb je topic toen ook gevolgd.

Pff. Wat balen dat zo is af gelopen. Idd kan me er wel iets bij voorstellen dat je dat mens wel wat aan had kunnen doen.
    Hoop dat het recht zegen viert en hij snel( Nederlander mag worden) En jou situatie laat weer eens zien hoe moeilijk het we
    l niet is om Nederlander te worden. En welke problemen je te wachten kunnen staan.

Hoop snel een goed berichtje te kunnen vinden dat het recht heeft gewonnen. Sterkte ermee verder voor jou en je man.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bah, wat naar dat het zo moet gaan. Wat is er toch mis met die mensen bij het IND? Dat de regels strenger worden a la (al vind ik dat altijd ook niet gerechtvaardigd), maar dan iemand die gewoon studeert of werkt zo dwarszitten... daar kan ik me echt boos om maken.

Veel sterkte en geduld toegewenst, de aanhouder wint... en hopelijk komt er toch iets uit als dat mens straks een dikke klacht aan haar racistische broek heeft hangen!

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Maar is het nadelig dat hij jonger geschat is? Of maakt het niet veel uit...?
    Ik zou anders geen rechtzaak aanspannen want dat brengt veel werk en spanning met zich mee en dat is toch zonde? En waarvoor, om je recht te krijgen? Als het niet echt absoluut nodig is dan zou ik zeggen let it go...
    Je hebt wel betere dingen te doen.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het nadeel is dus dat het afwijkt van de geboortedatum waarmee hij NL is binnengekomen hij mag nu gewoon geen Nederlander worden.
    Hij kan in principe alles, maar toch het is toch te zot dat iemand hier wel belasting betaald geen paspoort kan krijgen omdat iemand vooroordelen heeft?

Het laten zitten doen we zeker niet, we hebben genoeg met zulke situaties te maken gehad dat we het er dit keer gewoon niet meer bij willen laten zitten. Het is de druppel, daarnaast zijn we nu in staat iets te doen omdat we nu het geld hebben om een advocaat te betalen en onze toekomst er niet perse van afhangt. Eerder was het wel zo, toen hij nog geen verblijfsvergunning had. Dan durf je er niks aan te doen uit angst dat hij anders nooit een verblijf zou krijgen.

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar waarom zou je zoveel geld en stress ertegenaan gooien om hem Nederlander te laten worden? Als hij een verblijfsvergunning heeft is dat dan niet voldoende om hier te kunnen doen wat hij wil?

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ja, idd.
    Kennelijk wil 'het systeem' hem niet. Dan zou ik ook zo iets hebben van 'stik er maar in'.

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik zou het toch eeuwig zonde vinden van al je verspilde energie. Wat krijg je ervoor terug, dat hij het Nederlanderschap heeft? Nou boeijuh zeg, daar wordt je toch niet gelukkig van? En ja mensen hebben nu eenmaal vooroordelen, die kom je na deze mevrouw ook nog wel tegen.

Deel Deze Pagina