Griepprik: wel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Adriana85, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb het in mijn zwangerschappen niet gedaan, maar nu ik niet meer zwanger ben laat ik het wel doen.
    Ik heb astma, en als ik ziek word/ben word dat veel erger. Ik ben dan enorm benauwd en krijg ontstekingen dan. Dus ik doe het als preventie ;)

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hmm ben nu wel zwanger en heb hem weer gehaald had het een keer een jaar niet gedaan omdat ik zo'n 'pijnlijke' arm ervan krijg dat heb ik geweten meer dan 3 maanden een dubbele longonsteking gehad na een griepvirus de ook 2 weken duurde :S...

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

yep heb hem 2 weken geleden al gehaald ben er ook niet ziek van geworden ofzo

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nee die ga ik niet halen, vind dat echt onzin!

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik werk in een verpleeghuis, heb de griepprik wel genomen dit jaar. Heb nergens last van (nog) ook niet eens pijn aan mijn arm van het prikken ;) ik ben ook verantwoordelijk voor de ouderen, daarom wel de prik genomen. Echt de griep hebben dan ben je echt wel even zoet mee. Dat is wat anders dan grieperig/halfjes zijn ;) Met de echte griep ben je zo 2/3 weken zoet mee...

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik mag hem ook, omdat ik in de zorg werk. Maar ik wil hem niet, ze gebruiken altijd het influazavirus wat het jaar ervoor de griep veroorzaakte. Dat virus evalueert elk jaar, dus naar mijn idee heeft het weinig zin.

7. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Ik zou niet gaan. Een van de redenen dat die griepprik bestaat is dat de huisarts er per prik enorm veel aan verdient! Daarom zal een huisarts dat altijd promoten. Ik werk zelf in de zorg en ik zie om me heen dat mensen er vaak slecht op reageren. Ze worden juist gewoon ziek van die troep die ze binnengespoten krijgen.
    Zelf mag ik elk jaar gratis eentje ophalen van mijn werkgever. Ik ga zelf dus nevernooitniet. ben ook nooit/zelden ziek gelukkig. Maar weet zeker dat ik ziek ga worden van die prik. Ik vind het grote onzin en geldklopperij voor artsen.

8. Purk

Purk Niet meer actief

Mijn man krijgt hem elk jaar ivm zijn werk en gezondheid. Als hij deze twee jaar geleden niet had gehaald was het heel anders met hem afgelopen. hij kreeg de mexicaanse griep van een behandelend arts notabene, terwijl hij al maanden in het ziekenhuis lag met complicaties tgv zijn chronische ziekte. Door de griepprik verliep het milder en met minder complicaties.

Als je niet weet waaroor je hem krijgt en niet ziek bent, dan niet halen. Maar als je een kwestbare gezondheid hebt, of met zulke mensen werkt wel halen is mijn advies.

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Heb astma maar alsnog doe ik het niet. Natuurlijk na overleg met mijn man die in de farmacie wereld werkt.

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik werk ook in de zorg en kan de prik ook krijgen maar doe het niet. Werk op een pg afdeling en de ja ik kan door dat ik verkouden of zo ben mijn bewoners aansteken. Met griep zou dat ook kunnen maar in mijn ogen heeft het geen nut om me daar tegen in te enten omdat er ook veel bezoek vrijwilligers enz op de afdeling komen. Deze mensen zijn ook niet allemaal geent dus kan het griepvirus als nog op de afdeling komen. Ik ben zelf nooit of nauwelijks ziek zie voor mezelf dus het nut niet en voor mijn bewoners zie ik het nu van mezelf enten ook niet omdat ze met genoeg mensen in aanraking komen die ook niet geent zijn

11. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Ik kan m via mn werk halen maar doe het niet. Ik ben zelden ziek dus ik zie er het nut niet van, en bovendien is de werking niet grondig onafhankelijk onderzocht.
    Van de collega's die m wel halen is 75% vervolgens (meer) ziek. Broodje aap of niet ik zie het zelf gebeuren, dus nog een reden voor mij om m niet te nemen!

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Niet!
    Brabbelman is astma patiënt, maar haalt m al jaren niet meer.
    Hij is zieker van de spuit dan van de griep zelf.

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik heb de griepprik wel gehad.... (Zonder kosten)
    Ik heb een zeer slechte weerstand door oa een aandoening...dus als ik ziek ben, dan duurt het erg lang voordat ik er boven op kom..
    Vorig jaar mocht ik voor het eerst, maar ben niet geweest....dat heb ik dus geweten. Nu dit jaar voor het eerst geweest en ben er niet ziek door geworden. De spuit voelde ik niet... Alleen een beetje spierpijn in mijn arm.... Ik hoop dat ik er wat aan heb dit jaar ;)

De huisarts selecteerde je met een reden waardoor je recht hebt op een griepspuit... Ik zou daar even naar vragen zodat je hun reden ervan weet en ze jou wel of niet overtuigen het te doen

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik haal hem ook niet. Ben geen risico groep maar hij wordt me op mijn werk aangeboden.

Mijn mening;

Ik ben een jonge gezonde vrouw die een normale griep prima zelf uit kan zieken. Daarnaast al jaren geen griep gehad (oké een buikgriepje weleens). Dus mocht ik hem een keer krijgen, het is dan maar zo..
    En daarnaast, ze zitten er zo vaak naast kwa samenstelling van het griepvaccin. De bacteriën/virussen hoeven maar iets te muteren en de hele prik doet niets meer..
    Voor risico patiënten snap ik het dat ze hem moeten nemen maar gezonde mensen? Nee.. Niet rommelen met een natuurlijk aweersystheem..

15. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik werk al ruim 20 jaar in de zorg, nog nooit griep gehad dus ook niemand aangestoken.
    Het pushen wordt steeds erger op het werk, ik doe het gewoon niet, ben gezond en laat niets in me spuiten wat ik niet wil.
    Dan maar geen reep chocolade die iedereen krijgt die de prik haalt!

16. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Ja wij halen allemaal de griepprik.

17. jupke

jupke Niet meer actief

Ik werk in een huisartsenpraktijk en doe daar tevens de financiële administratie. Dat een huisarts flink verdient aan de griepvaccinatie is echt onzin!

En het wordt niet gepromoot omdat ze er graag aan verdienen maar om te zorgen dat mensen in de risico groepen zo min mogelijk kans hebben op de heftige griep variant.
    Je bent als huisarts verplicht je aan bepaalde protocollen te houden, en dus ook aan het vaccineren van bepaalde patiënten.

Als het al geldklopperij zou zijn (wat ik echt onzin vind) dan is het wel van de fabrikanten. Zij zijn degene die het meest betaald krijgen per vaccin.

18. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik heb ooit 1 keer de griepprik genomen en jaja dat jaar een flinke griep!!! Toeval of...?
    Daarna nooit meer genomen en zelden de griep, elk jaar wel een paar dagen wat snotterig maar koorts etc, nee

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Altijd een grappige discussie elk jaar weer ;).
    Maar ja ik haal hem altijd heb hem een maand terug gelukkig alweer gehad. De reden dat ik hem haal is heel simpel ik heb bijna geen weerstand en als ik de griep krijg wordt ik daar echt flink ziek van en is de kans groot dat mijn lichaam het zelf niet aankan om het opte ruimen, daarnaast mag ik dan ook ongeveer een maand lang niet mijn andere medicatie gebruiken waardoor mijn reuma weer erger wordt en voordat dat dan weer een beetje op regel is ben ik een paar maand verder en als dat te voorkomen is door een spuitje en ik dus als ik ziek word 1a2 weken niet mag spuiten is dat beter te overzien ;).

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Heb astma heb em afgelopen maandag gehaald. 2 dagen zere arm maar verder heb ik er tot nu geen last van.
    Vorig jaar ben ik er wel ziek van geweest!
    (ze zeggen dat dat niet kan van de pik uhum..) :p

Deel Deze Pagina