Hoi Mirjam, ik stelde je op 15 oktober 2010 een vraag over luteale fase en mijn bezorgdheid over het zwanger worden. Je hebt me toen wat gerustgesteld. Je schreef me o.a. dit (ik citeer): ''Omdat we steeds meer in een maakbare wereld leven heb ik ook het idee dat vrouwen al snel ongeduldig worden en zich enorm zorgen maken of alles wel goed zit. Een beetje vertrouwen in je lijf kan geen kwaad! Een keertje op vakantie gaan en lekker relaxen en genieten doet vaak wonderen, veel vrouwen komen dan zwanger terug! Omdat je er dan minder mee bezig bent en seks geen "moeten" is ''. Ik heb op de één of andere manier de behoefte om te laten weten dat het niet goed gekomen is. Het bleek dat mijn man onvruchtbaar is; er is geen zaad gevonden.......Ik heb me vaak verbaasd over reacties van deskundigen (ook de huisarts) en ook wel over jouw reactie (vooral dat ''op vakantie gaan''), want het blijkt dat ik wel degelijk reden tot bezorgdheid had. Ik neem het je niet kwalijk dat je zo gereageerd heb maar misschien is het wel goed om voorzichtig te zijn. Ik weet dat het soms nodig is om mensen gerust te stellen op deze manier maar ik denk dat het ''op vakantie gaan'' niet echt een juiste insteek is. Nogmaals, niet om jou een schuldgevoel te geven maar ik wilde het toch even kwijt.... Heel veel succes met je werk; het ga je goed!
hoi wat spijt me dat vreselijk om te horen. Ik vind het echt heel verdrietig voor je dat je dit moet meemaken. Ook excuses voor mijn reactie, ik hoop dat je die wilt aanvaarden. Ik wens jou ook veel sterkte in de toekomst! Mirjam