Ik heb vanavond iets te horen gekregen. Ik heb een antilliaanse vriend en de laatste maanden gaat het er hier in de buurt nogal wild aan toe. Schietpartijen berovingen e.d onderling om de domste dingen voornamelijk jaloezie. Nu is mijn vriend wel wat afzijdig en bemoeid zich neit heel veel met de andere antillianen we doen wel een praatje wel eens een barbequetje of een verjaardag. Er zijn sinds enkele maanden 2 rivaliserende groepen ontstaan van de ene groep word de een na de ander opgepakt omdat dat echt een criminele bende is. Nu hebben wij het hier in huis wel netjes en ook wel waardevolle spullen staan. Deze week waren er inneens 2 jongens aan de deur, ik was boven en praatte via het raam, die ene jongen ken ik wel de andere niet. Hij moest in de bak hebben gezeten en was net vrij en wou graag met mijn vriend "chillen". Ik vond he nogal vreemd en bleef doorvragen aangezien mijn vriend elke dag vanaf 6 uur weg is en pas rond 7 uur terug komt van werk. Ik kreeg geen fatsoenlijk antwoord en ze liepen snel weg. Een vriendin van ons heeft te horen gekregen dat ze mijn vriend willen beroven!!!!! Ze wil ons (waarschijnlijk mij) in huis overvallen. Die ene jongen is inderdaad net vrij en heeft oorspronkelijk een verbod om hier in de stad te komen, op de een of andere manier is dat opgeheven door een vrouw die zich wel inzet voor de gemeenschap. Ik ben niet echt bang dat ze mij iets aandoen ofzo maar ik wilo mijn dochter hier niet mee confronteren!!! Ik heb hier 3 honden rondlopen waarvan 2 er zeker weten gaan grijpen dus "bang" ben ik niet maar zi nu wel de hele tijd met een gespannen gevoel. Ik zit er over na te denken om maandag naar de politie te gaan. Maar dan ??? Ben bang dat ze me vierkant uitlachen of er niks mee kunnen.. Pfffff ik weet echt even niet wat ik moet...
Jeetje meid, wat een verhaal. Ik zou zeker contact opnemen met de politie. Ze kunnen er (nu) niks mee, maar dan hebben zij iig wel een notitie en als er dan iets gebeurt, weten ze dat er een voorgeschiedenis is en is de kans groter dat er goede actie ondernomen wordt. En anders weten zij wellicht een wijkagent die ze kunnen inschakelen, die zijn toch voor dit soort dingen? Ik vind het heel dapper dat je zo reageert, ik zou echt doodsbang zijn!
jeetje mina :S Ik zou zowiezo verhuizen denk ik als het zo'n buurt is als je de kans hebt :S Ik zou de politie ook even inlichten, ,misschien kunnen ze extra vaak langskomen, rondrijden ofzo.. Heel veel succes
Jeetje dat is toch wel iets om niet mee te blijven lopen. Zou ook de politie op de hoogte brengen.. en toch zsm..lijkt me niet dat ze je gaan uitlachen hoor! Dat zou wel erg onproffesioneel zijn en nergens op slaan. En indd de deur niet meer zomaar open doen in de avond of overdag. Dan maar via het raam communiceren. Zou het wel serieus nemen want het klinkt niet fijn waar je woont..
Als je je onveilig voelt, zou ik als ik jou was gewoon naar de politie gaan. En idd je honden bij je in de buurt houden. Sterkte!
Ik zou de politie inlichten en zorgen dat je altijd je telefoon in je zak hebt om 112 te bellen als er echt wat gebeurd. Misschien kun je ook de buren inlichten zodat die als ze iets vreemds horen kunnen komen kijken of alles goed gaat. Ik vind het ook knap dat je zo rustig blijft ik zou echt onwijs bang zijn.
de buurt bedoel ik meer de stad/het dorp waar ik inwoon. Ze zijn van de politie al bezig de antillianen onder de loep te nemen. Mijn vriend werd ook continue aangehouden en gefouilleert e.d. Ze houden dus de verkeerden in de gaten. Ik denk dat ik maandag idd maar naar de politie ga helemaal omdat mijn vriend waarschijnlijk 72 week per uur gaat draaien. IK Woon hier zelf sinds dec en hier is het wel rustig. Ik woon in een hof dus vanaf de weg/parkeerplek kan je mijn huis niet zien. De deur doe ik gelukkig zo ie zo al nooit open. Ik kijk altijd eerst via het raam en alleen ouders/vrienden/afspraken laat ik binnen of doe ik de deur open.
de jongen is al een bekende bij de politie begrijp ik uit je verhaal.. Ik denk dat je verhaal dan al een stuk sneller wordt aangepakt. Gewoon gaan, zeker omdat jullie nog zo'n kleine in huis hebben ook!
Zou het daar niet echt prettig wonen vinden maar soit das iets anders. Ik vraag me af hoe jou vriendin te horen kreeg waarom ze jullie of jou zouden willen overvallen. Ik hoop voor jullie dat het een cowboyverhaal is en dat ze jullie met rust laten maar ik zou in eerste plaats aan mijn kinderen denken en er weggaan. Hoe erg het ook is maar ze raken een moeder altijd via hun kinderen.
Mijn vriendin heeft omgang gehad met hun vroeger ze was gister even ergens en die waren aan het smoeselen erover en zij heeft het opgevangen. Da zijn nu nog vrienden van hun.. Weggaan is voor mij geen optie ik heb hier 3 honden zitten en 2 katten waarvan 1 met kittens. Buiten dat om wil ik mijn dochter niet uit haar leefsituatie wegtrekken. Ze zouden mij of mijn kind niks aan doen daar hebben ze het lef niet voor, wat dreigen en rondzwaaien met een alarmpistool(wat natuurlijk wel heel beangstigend kan zijn). Ook hebben ze duidelijke herkenningspunten, de ene heeft nogal een smurfenstem en de ander is klein tenger en heeft de stem van een klein kind. Ze kunnen hier ook niet 123 het huis inkomen, ja tenzij ze een raam inslaan maar de huizen zijn nogal gehorig en er staat een blok voor mijn huis en achter mijn huis. eNIGE optie om een raam in te slaan is in de keuken en daar zitten de honden snachts, de andere optie is in de woonkamer maar dan meten ze via de tuin waqt gelijk opvalt..
jeetje zeg lijkt wel iets uit een film ofzo...sterkte ermee. zou wel ff knuppel o.i.d in de buurt houdenen een verstop plek voor je dochter zoeken,als ze toch binnenkomen.
Ik zou in iedergeval melding maken bij de politie. En als je vriend die gasten kent dan zou ik hem met ze laten praten en zeggen wat je hebt gehoord. Dus laten merken dat je hun plannen door hebt.
Ik zou niet wachten met naar de politie gaan tot maandag.. Misschien kun je het landelijk nummer bellen en het doorgeven? Hou je honden idd goed bij je! Als je al zeker weet dat ze gaan grijpen, is het misschien een idee om de binnendeuren open te laten staan zodat de honden gewoon door heel t huis/beneden verdieping kunnen lopen? Zodra ze dan binnenkomen kunnen je honden grijpen.. Sterkte meid!
politie inlichten zou ik zeker doen. heb je goed contact met de buren, dan zou je hun ook kunnen vragen even op te letten als je vriend weg is. samen zie je meer dan alleen. En als je het niet vertrouwd als je alleen bent direct de politie bellen. wat zegt je vriend ervan?
nou wat eng zeg!! jakkie, ik ging allang verhuizen (maar goed zelfs VOOR dit voorval al als ik lees wat er allemaal gebeurd, vind ik geen fijne leefomgeving. Maar zou zeker de politie inlichten dan is het in elk geval bekend.. en lekker gaan verhuizen als je de kans krijgt!