Hoelang vruchtbaar?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Chenoa, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chenoa

Chenoa Actief lid

Oct 20, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit met het volgende.. Ik heb gisterochtend een duidelijk positieve ovulatietest gehad. Meestal heb ik 2 dagen na de positieve test (ben al een aantal maanden bezig) een temperatuursverhoging, dus dat zal dan morgen moeten zijn.
    Mijn vriend is op reis en is waarschijnlijk vannacht of morgen terug.
    Ben ik dan nog op tijd om zwanger te worden?
    Hoop dat iemand me kan helpen!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dat ligt er aan. Meestal leeft een eitje 24 uur, soms veel langer! In elk geval meteen aan de slag als je vriend er is, dan heb je nog een goede kans. Neem je al foliumzuur en vitamine D?

Mirjam

3. Chenoa

Chenoa Actief lid

Oct 20, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor de snelle reactie!
    Ik heb net gehoord dat hij misschien pas morgenavond thuis komt (Zit voor werk in het buitenland) Baal hier echt van
    Ik heb sinds gisteravond (en nu nog steeds) last van steken rechts onderin mijn buik. Betekent dit dat er een
    eisprong aan zit te komen, of heb ik die dan al gehad?
    Wel hebben we dinsdagavond nog gemeenschap gehad, hoop dat dit dan nog zin heeft gehad.
    Ik slik al een aantal maanden ´vitaal zwanger´ van de kruidvat, hier zit foliumzuur en volgens mij ook vitamine D in.

4. Chenoa

Chenoa Actief lid

Oct 20, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net gehoord dat hij dus definitief pas morgenavond of nog later thuis is. Dan heeft het dus geen zin meer. :(
    Denk je dat dinsdagavond nog zin heeft gehad?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja dat heeft nog zeker zin gehad, sperma kan wel tot 72 uur leven.( ook dat verschilt per persoon). Afwachten maar dus.

Mirjam

6. Chenoa

Chenoa Actief lid

Oct 20, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Mirjam,

Laat ik maar op het beste hopen dan... idd afwachten maar

Share This Page