Griepprik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door void, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Doen ze daar in Nederland ook zo hysterish om? Ik heb er maar eentje gehaald maar ik woon in een grote stad met veel doorgaand verkeer van personen.. Plus ik werk in een groots overheidsgebouw dus kregen we het toch gratis op ons werk.. Kennelijk doen ze er hier ook pas zo enorm hysterish mee sinds de swineflue 3 jaar terug of wat was het mexicaanse griep.., maar zeker zwangere worden ze hier enorm opgedrongen... Hoe zit dat bij jullie?

2. Username

Username Niet meer actief

Ik moet hem halen want ik heb een autoimmuunziekte. Maar in het eerste trimester mocht het niet, dus gewacht tot daarna. Edit: ik heb wel erg getwijfeld, maar het risico wat m'n kindje en ik lopen als ik wel een fikse griep krijg is te groot helaas.

3. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    In zulke gevallen snap ik het wel, maar het is hier dus ook met gezonde mensen.. Ik kan me als kind nog wel wat griepjes herhinneren vervelend maar daar wordt je imuum systeem normaal toch sterker van? Hier claimen ze dus dat wanneer je zwanger bent dat zowiezo lager is, en mensen in risico groepen moeten ze zowiezo hebben... Ik heb heel lang niet gewerkt en ik heb wat ondergewicht gehad voor ik zwanger wilde worden, dus ik wilde ook het zekere voor het onzekere nemen maar ik vroeg me toch af hoe zeer ze waar daar over stressen, ze doen tegenwoordig al zo enorm alsof zwangerschap een ziekte is terwijl we toch al miljoenen jaren voortplanten zonder al die medishe zorg!

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het wordt altijd aangeboden maar ik deed het nooit en ga nu tijdens zwanger zijn ook niet doen mede met reden dat ik nog nooit gripp heb gehad in mijn leven en doe verstandig aan met veel menseb zoenen etc. Ook mede omdat je weer nooit wat invloed het op baby heeft- ik neem niet eens paracetamol aan laat staan een prik :)
    Mij. Man gaat het wel doen omdat hij het gratis kan doen en ook wil niet ziek worden bij mij thuis.

5. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Hier op het werk werd ie ook "uitgedeeld" maar ondat ik zwanger ben kreeg ik de prik niet omdat dat volgens de policy niet mag als je zwanger bent....

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wat raar! En hier werd'tie zo wat door me keel geduwdt zonder dat ik daar een mening over kon hebben.. Al moet ik toegeven die ranzige engelse soms hier, ben je liever wel beschermt tegen vieze mexicaanse griep en god weet wat.. Ook whoopingcough das volgens mij kinkhoest ook enorm hysterish word daar over gedaan! Ik ben blij dat ik voor de meeste zaken gewoon als kind ben inge ent zoals dat hoort en me verder nergens voor hoef druk te maken, maar had em denk liever gehad voor ik zwanger raakte dan tijdens!

Deel Deze Pagina