Irritatiefactortje! We hebben tegenwoordig een nieuw jongetje in de klas. Hij is nog maar 3 jaar maar mag het vast proberen op de grote school. Maar....... dit lieve kleine jongetje..... slaat, knijpt, schopt, en schreeuwt naar alle andere kindjes in de klas. Gooit zelf ( jaja een kind van 3 jaar!! ) stoelen naar de juf. Ze zeggen dat hij heel slim is en teveel informatie binnen krijgt en daarom zo reageert. Nou zei de juf laatst dat het beter met hem ging. Maar eerst was het alleen slaan. Nu een hele stoel! Ook hoor ik van andere moeders dat alle kindjes bang waren voor hem op de PSZ. En daarom naar de grote school mocht komen. Geen idee wat ik hier mee moet. Ik heb nadat hij mijn zoontje 2x sloeg, even aan de juf laten weten dat ik dit heel vervelend vind. En dat ik niet snap waarom het alleen maar erger word. Wat kun je er tegen doen? Vind het zo sneu voor de andere kinderen in de klas..... maar ook voor dat jongetje zelf.... Straks word het alleen maar erger. En de juf zegt hem aan te kunnen..... maar daar lijkt het anders niet op. Nou krijgt hij wel steeds straf hoor... maar het werkt gewoon niet. Andere kindjes mogen niet terug knijpen of slaan. Ok... dat is niet de oplossing uiteraard. Maar stel dat een kindje een keer wat terug doet.... misschien beseft hij zich dan dat dit niet leuk is? Mijn zoontje doet in ieder geval niets terug want die "knijpt" um voor de juf. Er zijn zelfs kindjes die nu met veel minder plezier naar school gaan. En er zijn moeders die echt met het handen in het haar zitten wat ze nou het beste kunnen doen. Wat zouden jullie hier mee doen?
Als je wordt geschopt, geslagen, geknepen oid., je hebt gewaarschuwd, gevraagd op te houden... Dan mag ze van mij een mep teruggeven. Ik zal nu wel een heleboel over me heen krijgen.
Nou mij in ieder geval niet! Ik zeg altijd tegen mijn kinderen je mag zelf nooit iemand uit je eigen pijn doen, maar doet iemand jou pijn mag je van mama iets terug doen.
Als het zo erg is als jij verteld en hij heeft mijn dochter al 2x geslagen zou ik een pittig gesprek met de juf aangaan..niet in de inloop maar even na school. Zij moeten garanderen dat hij zn handen thuis houdt...gebeurd het dan nog eens...dan neem ik het ventje zelf even apart en ouders evt en krijgt dichter de vrijbrief om terug te meppen en te schoppen. als het echt uit de hand loopt (hier vorig jaar iets soortgelijks in een kleuterklas gebeurd) sta ik direct bij de directeur en meld ik hem dat ik mijn dochter thuis houdt tot het jongetje weg is.
Ik geloof niet dat dit jongetje naar de grote school mocht omdat kindjes op de psz bang voor hem zijn, dat lijkt me sterk. Maar ik zou opnieuw in gesprek gaan met de juf. Zeker als je merkt dat je eigen kind er last van heeft. Hoelang zit dit jongetje nu in de klas?
Ik zou eerst juf nog eens goed aanspreken, evt de directeur ook. Dat dit echt geen doen is. Evt ook met meerdere ouders. Zij moeten het oplossen, met de ouders van dat kindje. Ik zou zelf niet met het kindje en ouders gaan praten. Dat regelt juf/directeur maar. Wel heb ik mijn oudste in groep 1 gezegd dat hij een jochie mocht wegduwen. Dat jochie kwam steeds bij hem en luisterde nergens naar. Slaan of knijpen gebeurde ook weleens. Gezegd dat zoon hem moet wegduwen als hij weer niet luistert. Na een paar keer was dat ook opgelost. Terugslaan hoeft niet gelijk, wegduwen kan ook nog..
Dat is wat ik hoor. Maar zelf denk ik omdat het is omdat hij slim zou zijn. En dat hij zich misschien verveelde op de PSZ. Dit jongetje zit nu vanaf het begin dit schooljaar bij ons in de klas.
Ik ben het ook met je eens, hoor. TS, kun je niet naar de schooldirectie stappen als je het idee hebt het met de juf niet opgelost te krijgen?
Oh nee hoor Als dat hier gebeurde zou ik mijn kind ook rap leren om dat snotjoch een klap terug te verkopen .
Als iemand mijn kind de hele tijd zou schoppen, slaan, knijpen enz. Dan mag mijn zoontje het gewoon terug doen. Hopelijk leert hij er dan eens van.
hier ook hoor. Als iemand je slaat/schopt/knijpt en hij wil na jouw waarschuwing niet stoppen dan doe je het maar terug
Het feit dat een kind slim zou zijn, betekent niet automatisch dat het sociaal-emotioneel ook goed op zijn plek zit tussen de kleuters. Ik zou zeggen, genoeg geprobeerd voor een 3jarige, terug naar de opvang/psz om wat sociale vaardigheden te oefenen. (of ben ik dan heel hard? )
Het probleem ligt niet bij het kind maar bij de begeleiding van dit kind. En iets in mij zegt dat "zomaar terugdoen" het probleem echt niet zal oplossen. Ik zou dit aankaarten bij de directie in de hoop de de IBér op school aan de slag gaat met dit kindje. Mijn dochter heeft dit gedrag (niet zo heftig hoor) ook vertoont omdat ze zich simpelweg EN doodverveelde EN sociaal emotioneel op een totaal ander niveau zat. Door een kindercoach in te schakelen en samen met school te zorgen dat dit in balans kwam is het probleem opgelost. Overigens, als dit kind echt slim is heeft straffen geen zin. Echt slimme kinderen zijn nl. nauwelijks gevoelig voor belonen en voor straffen al helemaal niet
Pff oke wat een verhaal. Zo te lezen heeft dat kindje iets heel anders nodig. Een speciale school voor kinderen met zware gedragsproblemen. Zo klinkt het wel namelijk. Zou denk ook de directeur aan zijn of haar vestje trekken dat het voor de kinderen geen doen is voor de juf niet en voor het kind zelf ook niet. WE hebben het nog steeds over een kindje van drie jaar he geen tienjarige dus terug slaan vind ik bij deze leeftijd geen optie. Wel weg duwen. Gebeurt er niks misschien de school inspectie eens bellen met dit verhaal?? O ja en waar zijn de ouders in dit verhaal? Zou misschien op de ouders zelf afstappen misschien zitten die ook met hun handen in het haar??
Ik ben inderdaad al naar de directie gestapt. Ze geven aan het kind een kans te willen geven op deze school. Snap ik wel.... maar vind het wel vervelend hoe hij zich gedraagt tegen over de andere kinderen van de klas. Ze kijken het in ieder geval nog aan. Ze gaf gelijk uitleg over hoe ze te werk gaan. Maar of het gaat werken... ik betwijfel het. Al hoop ik natuurlijk wel dat het gaat werken.
Nee dat het niks oplost ben ik met je eens hoor...ik denk dat dit probleem dieper ligt dan een vervelend kind. Maar terugslaan zou mijn dochter wel mogen puur om zich te verdedigen. Ik zou daarnaast idd naar de directie gaan! School moet maatregelen nemen om de andere kinderen te beschermen totdat het probleem opgelost is.