Haar permanenten en verven.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door prima, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Permanentvloeistof is echt een chemisch troepje dus ik begrijp dat je dat beter niet kan laten doen als je zwanger bent. Nou weet ik dat er ook zuurvrije permanentvloeistoffen zijn. Weet iemand of dit wel mag/kan?
    Anders moet ik nu toch echt gaan nadenken over een nieuw type kapsel.... :(

Ps heb afgelopen woensdag (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was) mijn haar laten verven..... Kan dit kwaad?

2. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik verf mijn haar zo vaak dat ik niet eens meer weet wat mijn eigen kleur is :D

Verven, zolang het geen blond is met hoge percentage waterstofperoxide, kan geen kwaad hoor.
    Permanent weet ik niet.

Groetjes, Mirelle.

3. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    hier verschillen de meningen over.
    wat ik veel heb gelezen is dat het niet bewezen is dat het kwaad kan, maar als het niet nodig is, zoek dan geen risico's op.
    kleurshampoo is wel beter dan verven in dit geval.

groetjes

4. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hallo,
    ik heb me haar 2 weken geleden bij geverfd, uitgroei. met schwarzkopf verf. is dit riskant?
    groetjes van sjaan

5. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Nee hoor, verven kan geen kwaad, ik doe dat iedere 6 weken bij de kapper. Alleen blondeer moet je niet op de hoofdhuid doen (coupe soleil mag weer wel, komt niet op de hoofdhuid). Permanenten zou ik niet doen, dat is echt chemisch.

6. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    Ook haarverf bestaat uit verschillende stoffen waaronder pigmenten en waterstofperoxide.

De opname van deze stoffen uit de verf is waarschijnlijk gering maar het lijkt verstandig deze niet echt noodzakelijke blootstelling aan schadelijke stoffen uit te stellen tot na de zwangerschap!

kleurenshampoo lijkt een oplossing te zijn

ik heb zelf mijn haren voor een feestje geverfd, maar dat was na 20 weken zwangerschap, gevoelsmatig voelde het daarvoor niet goed en toen heb ik shampoo gebruikt.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Weet niet wat ik hiervan moet vinden.

Het chemische in de verf zijn stoffen die de haarschubben openen, pigment toevoegen en de schubben weer laten sluiten.

Het chemische wat permanenten betreft zit hem in het openen van de schubben, de zwavelbruggen verbreken in het haar en het weer sluiten van de schubben en de zwavelbruggen alleen dan om de ronde permanent wikkels wat dus de krul vormt.

Komt dus geen bloedbaan bij te pas voor zover ik weet, maar 100% bewezen is het nooit, kies voor de zekerheid wel voor veilig, maar schadelijk kan het eigenlijk niet zijn.

8. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Nou ik ben zelf kapster en ze zeggen dat het slecht is om je haren te kleuren en te permanenten.. Ook als je het bij iemand moet doen en je bent zelf zwanger. Nu heb ik eens even nagevraagd in de kapsalon en de meeste meiden daar zijn al een keer bevallen en hebben gewoon in de kapsalon doorgewerkt met haarverf en permanenten en ook hebben sommige hebben deze behandelingen ondergaan, anders zouden ze ook niet meer mogen werken. alleen is het zo.. de ene kapsalon doet het wel en de andere niet als ze zien dat je zwanger bent. het heeft in principe niets met de bloedbaan te maken, dus volgens mij kan het geen kwaad. Je moet t voor jezelf even nagaan..Twijfel je dan zou ik het niet doen ,maar dat is jouw keus.

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ook ik ben kapster, het enige schadelijk zou eigenlijk de geur zijn, maar niet de stoffen zelf die in je haren komen.

Zoals je al zegt het heeft niks met de bloedbaan te maken

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik meende wel weer dat permanent afgeraden wordt omdat dat slecht 'pakt ' op je haar als je zwanger bent.

ik weet wel dat mijn haar verfen een enorme teleurstelling was afgelopen zomer. het was veel lichter dan anders en bleef veel minder mooi zitten. voor mij geen verf meer tot ik bevallen ben, vind het zonde van mijn geld als het toch niet wordt wat ik wil

11. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Nee als je het niet wil moet je het zeker niet doen. Alleen op dat eerste zinnetje wil ik even wat zeggen. Het is nl niet bij iedereen zo dat de permanent niet pakt. Het zou zo kunnen zijn, maar de een heeft daar meer last van dan een ander. De een heeft ook een sterkere haargroei dan een ander. Ik heb hier ook totaal geen last van. Er zijn ook mensen die bv met gelnagels last hebben dat ze er zo af liggen, maar ook daar heb ik geen last van, dus je kunt niet per persoon zeggen of het zal pakken of niet. Mijn tip is gewoon : Twijfel je? moet je het zeker niet doen.

12. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Ook ik ben kapster :) en je mag gewoon je haar verven alleen hou er wel rekening mee dat de kleur anders kan uitpakken dan anders.
    En idd voor het permanenten geld dat bij sommige zwangeren de permanent niet of slecht pakt.
    Maar kwaad kan het niet.

13. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nu hebben we dus 2 kapsters die allebei iets anders zeggen :)

Ehm.... Ik denk dat ik maar overstap op de Henna 8)

14. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Haha ook met henna moet je goed uitkijken! 8)

15. Angelina

Je meent het :confused:

Hoezo dan? Dat is toch puur natuur?

Ships, ik zie 7 maanden uitgroei in het vooruitzicht :(

16. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Het kan zijn dat de kleur veeel feller word dan je altijd al had of wat op het pakje staat.

17. Angelina

Ohhhhhhhh, das niet erg, dat is altijd beter dan uitgroei :)

Ik wil ze gewoon bruin houden. Dus bruinachtige henna ofzo 8)

Neej, 7 maanden uitgroei, dat stuit mij helemaal tegen de borst ;)

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    henna is toch een roodtint? of heb ik het nou verkeerd?

19. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    haha is het zo erg ;)

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bruin pakte bij mij trouwens uit als blond ;)

Deel Deze Pagina