Boek:'Wat je baby je vertelt'(aanrader voor onzekere mama's)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angeltje24, Oct 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    Lieve mama's,

Graag wil ik het volgende met jullie delen;

Ik heb het boek 'Wat je baby je vertelt'van Tracy Hogg (staat bekend als babyfluisteraar) gekregen van mijn moeder. In eerste instantie dacht ik dit is er 1 om ongelezen in de kast te belanden...Ik heb toch zeker geen boek nodig om te begrijpen wat mijn kleintje wilt?
    Ik ben er toch maar even in gaan spieken en voor ik het wist zat ik er helemaal in en had ik m zo uit. Er ging werkelijk een wereld voor me open.

Ik heb absoluut geen huilbaby..integendeel ze is ontzettend lief. Maar net als iedere moeder was en ben ik behoorlijk onzeker. Vooral met het opbouwen van een ritme.

Het boek leert je je baby (beter) te begrijpen. Wat betekent dat huiltje of trekje of die blik? Het leert je vooral hoe je naar je baby moet kijken en luisteren voor je overgaat tot een bepaalde actie.
    Ik heb vooral heel veel gehad aan de slaapmethodes/tips.
    Ik heb de methodes en tips gelijk toegepast en het werkte! Ik had al vrij snel het idee dat ik mn kleintje beter begreep en dat zowel ik als zij hier veel rustiger van werd.

Dus lieve (onzekere) mama's..dit boek is echt een aanrader!

Liefs Angeltje

2. Mamariek

Mamariek Actief lid

Aug 6, 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ik heb ook veel aan dit boek gehad in het begin.

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi,

Dit is inderdaad een super boek en ik had hem al maanden voor de bevalling in huis zodat we meteen konden beginnen van het begin af aan! Een kleine week de klop/sus methode toegepast in de eerste 2 weken zodat Fleur kalm werd voor het slapen gaan en zelf leerde in slaap te vallen in haar eigen bedje en nu plukken we de vruchten al heel veel weken! Het is een heerlijk rustig kindje doormiddel van de kalm en fijn methode. Het is gewoon een kwestie van je baby leren lezen en je steeds in haar schoenen te verplaatsen. Ik moet zeggen dat dat makkelijker is met 3 maanden dan met 3 weken maar dan nog...

Tracy's 2-de boek is ook heel goed en eigenlijk beter en gaat nog dieper in op de ervaringen van moeders naar aanleiding van haar eerste boek. Het heet zoiets van: De babyfluisteraar lost alle problemen op'. Het fijne van dit boek is dat het ook over de peuter (puber) tijd gaat dus daar ga ik me binnenkort maar eens fijn over inlezen! Echt een super naslagwerk. heb hem besteld via www.bol.com en is turqoise.

Succes dames!

Groetjes, Marijntje

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Goede tip, :p

5. Sijke

Sijke Bekend lid

Inderdaad een aanrader!