Van mezelf heb ik redelijk mooie nagels. Altijd mooi lakje er op prachtig..... Maar deze tijd van het jaar zit ik altijd in een nagel-dipje; ze breken of splijten sneller. Kortom....ze zijn momenteel minder mooi. Nu heb ik over twee weken een feest en zit te denken om kunstnagels te laten zetten. En gelijk een manicure te laten doen want mijn handen zijn ook kurkdroog. Waar moet ik op letten?? Wat is een beetje een normale prijs? Hebben jullie nog tips of suggesties?
Als je acryl laat zetten en na 2 a 3 keer weer laat verwijderen dan kun je er vanuit gaan dat je nagels echt weer even moeten herstellen. Ik zou dan voor gel gaan dat is naar mijn idee minder belastend. Hygiëne is heel belangrijk bij de nagelstyliste. Ik betaalde voor 1e keer acryl 65 euro en nu voor bijvullen 35 en die ongeveer 4 weken met 1 set
Het verschilt heel erg per nagelstyliste maar voor een nieuwe set ben je wel gauw rond de 45 a 50 euro kwijt en dan elke 3 a 4 weken opvullen en die kosten zijn ook rond de 30 a 35 euro. Maar misschien liggen die kosten hoger of lager maar dat is per salon verschillend. Nu heb je ook verschil tussen gel en acryl dus daar moet je ook naar kijken wat je voorkeur heeft. Ik ben er heel erg blij mee omdat ik zelf nu niks meer aan mijn nagels hoeft te doen maar het is natuurlijk een terugkerende kostenpost en dat moet je wel willen/kunnen betalen natuurlijk. En als het alleen voor een feestje is kan je ook gewoon voor een avondje plaknagels kopen bij de drogist en die mooi vijlen en lakken
Ik zou voor een gellak gaan. Niet voor kunstnagels (dus ook geen gelnagels, dat is anders dan gellak ). Kunstnagels zijn gewoon een mega aanslag op je eigen nagels. Zonde als je van jezelf in principe goede nagels hebt. Ongeacht hoe lang ik kunstnagels heb gehad, als ik stop, duurt het echt dik een half jaar voordat ze weer mooi zijn van zichzelf.
Ik zou ook voor gellak gaan. Die is ook dikker dan nagellak en zal ook versteviging bieden. Ik betaal voor gellak op de natuurlijke nagel 25 euro bij mijn nagelstylist.
Als je echt perse iets erop wilt doen kun je beter voor Shellac gaan. Maar ook dat zal je nagels wel beschadigen. Verder in de wintermaanden je nagels wat korter houden met een goede vijltechniek, daarmee verstevig je ze.
In dit stuk kan je goed het verschil lezen. Ik gebruik nu een aantal maanden cnd shellac (eigen lamp en cnd lakken.) De glans blijft prachtig en het zit bij mij minimaal 14 dagen, soms langer, verwijderen is een fluitje van een cent en je hoeft je nagelplaat niet op te ruwen met een vijl. Ik vind het topspul, en mijn eigen nagels zijn supersterk geworden.
Vergeten de link te plaatsen https://www.treatwell.nl/treatment-files/gellak-vs-shellac-deze-5-dingen-moet-je-weten/
Ik heb sinds ruim anderhalf jaar acrylnagels met een lakje. Bevalt prima. Weet nu niet hoe zou zijn zonder.. Eens in de 4 weken laat ik mijn nagels bijwerken voor 30 euro. Prima te doen. Mooie nagels en een momentje voor mezelf.