Hallo dames, ik ben even benieuwd welke sport jullie doen tijdens de zwangerschap en of jullie nog tips hebben voor welke groepslessen goed zijn tijdens de zwangerschap en hoe vaak per week. Ik doe zelf normaal 2x per week bodyshape maar ik denk dat dat misschien niet helemaal geschikt is, het zijn buiten de opstart/aerobics toch veel schokkerige bewegingen en best pittige spieroefeningen met gewichtjes. Ik lees op internet ook verschillende dingen, sommige sportscholen zeggen dat het geschikt is voor zwangere vrouwen en andere mensen raden het juist af.
Ik mijn bodybalance lerares was zwanger en heeft tot 3 dagen voor de bevalling les gegeven, met zumba was ze 5 weken eerder gestopt. Ze had echt een enorme buik en de laatste paar weken deed ze niet meer mee met buikspieroefeningen. Verder deed ze alles.. Denk dat het er helemaal aan ligt hoe je je er zelf bij voelt
je moet het ff aan degene die de les geeft voorleggen, die weet dat wel! ik heb dat ook gedaan toen ik zwanger was ( ik doe/ deed xco) en daar zitten over het algemeen ook wel wat buikspieroefeningen en zwaardere oefeningen bij... degene die de les geeft kon mij heel goed vertellen hoe en wat.... je lichaam geeft ook heeeeel goed aan hoe ver je kunt gaan over het algemeen!
Bedankt. Body Balance is misschien wel een goede optie! Ik had met de laatste bodyshape al gelijk spieren verrekt. Hoewel ik het toch echt gewend ben...Dus het voelt inderdaad niet echt goed.
Trouwens, bodybalance is best wel zwaar, ik kwam er altijd bezweet weer weg. Maar voor bijna alle oefeningen zijn er de lichte en zware variant en kan je het gewoon op je lichaam aanpassen. Je traint ook lichaamshouding en kleine spieren. Denk dat het best een goede voorbereiding op een bevalling is, maar weet ik niet zeker hoor. Even met de sportschool overleggen? Succes!
Ik deed voornamelijk cardio en kracht, wel met behulp van een personal trainer. Eigen tempo, tempo van de groepslessen waren op een gegeven moment te zwaar voor mij. Heb tot week 33 gesport, maar nu gaat het helaas niet meer.