griepvaccin

Discussion in 'Zwangerschap' started by marlo91, Oct 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marlo91

marlo91 Lid

Apr 16, 2016
    70
    18
    8
    NULL
    NULL
    Wie laat er een griepvaccin zetten tijdens zijn zwangerschap? Heb ik nog nooit gedaan nog nooit de griep gehad maar nu ik zwanger ben twijfel io toch.

X

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Niet gedaan, ook niet bij nagedacht. Misschien handig om te weten hoe zo'n vaccin samengesteld wordt. Een griepvirus bestaat uit 3 verschillende strengen. Hier muteert er, bij een gewoon virus, 1 van en daar baseren de makers het vaccin op. Doordat er maar 1 streng aangepast wordt, is er dus 2/3 kans dat er een andere streng muteert en je dus niet uitgebreid beschermd bent. Voor mensen met een verzwakte weerstand is het zeker handig om dit vaccin wel te nemen, maar griep is, voor zover mij bekend, niet schadelijk voor je ongeboren kind. Hoge koorts wel, maar dan krijg je van je arts wel koortsremmers.

3. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Ik krijg hem deze keer wel. De vorige zwangerschappen was ik pril zwanger aan het einde van de winter en dan heeft de prik niet veel nut.
    Ik neem hem wel omdat er ieder jaar zwangere vrouwen opgenomen worden op intensieve zorgen door de griep. De griep kan dus wel heel gevaarlijk zijn voor je kindje.

4. Blanka

Blanka Lid

May 18, 2016
    19
    0
    0
    NULL
    België, Antwerpen
    Ik heb een voorschrift voor het griepvaccin gekregen bij mijn huisdokter.
    Woensdag moet ik weer naar de gynaecoloog en dan vraag ik aan een verpleegster om mij te vaccineren.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Altijd griepvaccin gehad, ook bij zwangerschap. Als je in de risicogroep valt zal ik hem gewoon halen. Niet speciaal omdat je zwanger bent.

6. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    Elk jaar al 6 jaar nu. Nu wel gevraagd om mijn reeds geplande afspraak te verlaten tot na week 12. Had gelezen dat griepvaccin best pas in 2de trim w gegeven

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik heb hem nog nooit gehaald. Ik heb wel eens een uitnodiging gehad, omdat ik ook medicijnen voor mijn longen heb, maar ik vind het niet nodig. Ik ben ook eigenlijk nooit ziek, dus volgens mij is mijn weerstand prima. Dus nu ik zwanger ben haal ik hem ook niet.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je in risicogroep voor griep zit zou ik het wel doen.
    Ik zit zelf niet in risicogroep, dus normaal gesproken haal ik 'm niet. Heb alleen de H1N1 gedaan.

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Als je hem anders nooit haalt zie ik niet in waarom je dat nu ineens wel zou doen.
    Als je weerstand goed is dan heeft het geen meerwaarde.

10. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik ga hem volgende week laten zetten. De gyneacoloog vroeg er zelf achter. Doordat je gevaccineerd wordt tijdens de zwangerschap is je kindje ook beschermd als het geboren word en dat vind ik wel belangrijk. Ik merk dat ik me bij dit kindje veel zorgen maak dat ze ziek zou worden omdat ze in de winter geboren wordt. Dit had ik niet met mijn twee lente kindjes.
    Ook zie ik het zelf niet zitten om de griep de krijgen met drie kindjes om voor te zorgen.

11. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,445
    1,031
    113
    Female
    Ik heb het vorige week aan de gynaecoloog gevraagd en zij adviseerde mij wel hem te nemen.
    Vorig jaar zijn er veel zwangeren opgenomen ivm griep en dat kan je hiermee toch voorkomen!

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Voorkomen is wel een heel groot woord.
    Als het echt voorkomen zou worden dan zou niemand met een griepprik griep krijgen en dat is toch echt niet zo.
    De kans is wel kleiner dat je griep krijgt.

Daarbij moet je nog maar hopen dat het juiste vaccin wordt gegeven.

13. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    als je hem normaal niet krijgt zou ik hem nu ook niet nemen..
    ik had er zelf trouwens nog nooit van gehoord dat je een griepprik krijgt omdat je zwanger bent.

14. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    ik neem hem niet, valt niet in de risicogroep, maar vanwege mijn werk mag ik hem elk jaar wel halen. Ben er alleen helaas allergisch voor :cool: anders zou ik het wel doen denk ik.

Share This Page