Cursus Mindful zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dege, Nov 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Hallo allemaal,

Ik ben mij aan het verdiepen in de verschillende cursussen en bijeenkomsten over de bevalling. Ik zie zelf enorm op tegen de bevalling en probeer mij dus zo goed mogelijk overal in te lezen.

Nu las ik dat er een cursus bestond genaamd 'Mindful zwanger'. Alleen helaas wordt deze niet in mijn gemeente gegeven. Dit zou betekenen dat ik voor die 7 lessen ruim 3 kwartier met de trein moet reizen om vervolgens nog een stuk te lopen naar de locatie. Ik heb zelf niet dagelijks de auto tot mijn beschikking. De cursus zelf kost ook 60 euro.

Ik was even benieuwd of mensen ervaring hebben met deze cursus en of het voor jullie de moeite waard zou zijn om die reis 7x te gaan maken? Met alle feestdagen er tussen verwacht ik dat er wat weken uit zullen vallen en die dus verzet worden naar de week erop. Vraag me af of ik dat zie zitten met mijn bolle buikje :D

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik geloof dat er ook een boek is over zoiets. Ik heb een boek gelezen over de bevalling en dit bevatte ook oefeningen mindfulness. Ik heb het boek alleen nooit uitgelezen, omdat ik mijn concentratie steeds verloor.

Ik zag ook enorm op tegen de bevalling. Via de patiëntenvereniging hier in de buurt gaven ze ook cursussen voor de zwangerschap. Ik had alleen geen zin om in een groep te zitten voor acht weken lang. De vereniging bood ook individuele lessen aan. Een mevrouw kwam bij mij thuis en legde ons van alles uit over de bevalling. Kon ook andere dingen hoor, maar wilde alleen dat stuk weten. Ze liet veel zien en hoe mijn man kon helpen ondersteunen tijdens de weeen bijvoorbeeld. Hier heb ik heel veel aan gehad! Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt?

Share This Page