Grijpen in buikligging

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joostemans, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joostemans

Joostemans Actief lid

20 aug 2014
    162
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is 5,5 maand oud en 3,5 week te vroeg geboren. Nu vroeg ik mij af wanneer ze misschien een beetje zal gaan grijpen/spelen in buikligging? Ze kan heel goed op haar buik liggen maar dan met haar armpjes onder zich gevouwen als steun. Moet ik der gewoon neer leggen zonder haar armpjes als steun? Of heeft iemand tips om haar hier enthousiast in te maken?

Als ze op haar rug ligt kijkt ze wel om zich heen en als ze perongeluk iets aanraakt pakt ze het soms. Maar verder nog niets.. ieder kind is anders in zijn ontwikkeling dat weet ik! Maar vraag mij af wat een beetje gemiddeld is?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn dochter speelde ook alleen op de rug. Toen ze 3 maanden was kon ze van de buik naar rug draaien en deed dat dus ook. Inmiddels speelt ze vooral zittend (en wil ze overal aan optrekken en staan). Op de buik heeft ze nooit echt gespeeld. Zelfs nu niet. Ze wil rondkijken en dat gaat nu eenmaal beter op de rug/zittend

3. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    hier een kindje van 5 maanden op zijn uitgerekende datum geboren. speelt wel echt in ruglig, bewust dingen zoeken en vastpakken waar hij aan kan.

in buiklig heeft hij zijn armpjes nodig voor steun om zijn hoofdje recht te houden. als hij iets probeert te grijpen valt hij zo wat om. ook alshij zijn hoofd te hoog heft verliest hij zijn evenwicht dus spelen op de buik lukt niet echt, enkel rondkijken.

na een tijdje komen zijn armen langs zijn lichaam terecht en ligt zijn hoofdje op zijn wang. dan is hij als een zeehondje op het droge zo hulpeloos proberen zijn hoofje te heffen, en heeft hij geen idee hoe hij dit kan op lossen... hihi dat zal allemaal wel komen zeker

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik zou iets reuzeinteressants in de buurt leggen. Hier is dat mijn telefoon (daarvoor tijgert ze fantatiek de hele woonkamer door om hem te pakken te krijgen)
    Eerst raken ze dan uit balans als ze het proberen te pakken maar dat leren ze vanzelf. Niet vergelijken met andere kindjes inderdaad
    Onze meid is enorm snel en wil de hele dag op haar buik alles doen, een andere baby kan iets anders weer veel sneller ;) maakt niks uit

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het is misschien een beetje flauw, maar het is echt lastig om te zeggen wanneer je kindje dit zal kunnen. Als ik het me goed herinner deed mn oudste dit pas een beetje effectief toen ze een maandje of 8 was. Zij hield niet zo van buikliggen en had haar handjes nog lang nodig voor stabiliteit. De jongste deed het daarentegen al toen ze nog geen 4 maanden was. Zij lag praktisch de hele dag op haar buik en had daardoor veel meer oefengelegenheid.

Deel Deze Pagina