"Makkelijk" alternatief voor jasje/vestje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Ik mag graag even een blokje om lopen met de kleine meid die nu ruim 6 weken oud is. Op dagen zoals vandaag dat het toch wel een beetje fris is (in ieder geval een paar graden kouder dan binnen) doe ik haar wel even een vestje aan. Maar dat is altijd best wel een gewurm, die armpjes door de mouwtjes waarbij je twee lagen over elkaar moet prutsen. Als ze wakker is geen probleem, maar als ze slaapt vindt ik het altijd zo sneu dat ik zo aan haar om moet prutsen om haar in dat vestje te hijsen. Is er niet een makkelijk alternatief?

Laatst moest ik even naar d ebuurvrouw toen had ik het vestje gauw even om haar heen gelegd en de knoopjes vast zonder de armpjes door de mouwen. Voor die 10 meter een prima alternatief, maar voor de langere stukken toch niet echt handig. Binnen 2 minuten had ze namelijk het ene armpje tussen twee knoopjes door gewurmd en de andere was al halverwege een mouw ;)

Bestaan er ook jasjes zonder mouwen, een soort cape ofzo? Dat ze toch wat bewegingsvrijheid houden, maar wat wel lekker warm zit?

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik leg in de wagen een dun dekentje over haar heen ipv een vest. Haar armpjes blijven meestal daarboven. In de draagzak nietsetra's,dat ding is al warm. En voor even oversteken meestal niets en anders even snel in een doek.
    Ik heb ook een doek van s.noozebaby, daar is ze nu nog wat klein voor maar lijkt me ideaal in het najaar.
    Maar eerlijk is eerlijk, bij al mijn oplossingen blijven de armpjes in feite bloot.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

ik heb vanmorgen onze zoon in een omslagdoek in de wagen gelegd en met een dekentje en lakentje lekker ingestopt. Is warm zat.

4. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Ik gebruikte vaak de Babynomade, is een wikkeldoek, echt heel fijn in gebruik.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nooit begrepen waarom baby's aangekleed in bed moeten liggen (de wagen is toch een soort bed). Gewoon lekker aan kleden en goed toedekken dan is een vestje helemaal niet nodig in de lente / zomer.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had twee wrappers, een fleece en een katoene van Lodger. Katoen gebruikte ik met deze temperaturen en toen het kouder werd de fleece

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ook, ideaal! Heerlijk ding.
    Wij hadden er eentje van fleece, januari baby, maar je hebt ze ook van katoen voor dit jaargetijde. Zeker een aanrader!

8. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik deed mijn zoon toen vaak gewoon in een omslagdoek wikkelen als het niet overdreven koud is is dat warm zat hoor de meeste vestjes zijn niet veel dikker.. ideaal als hij dan sliep hoefde ik alleen de doek open te slaan en verder ook niet te wurmen ;)

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gewoon een dekentje eroverheen is warm zat. Eventueel een zacht mutsje op zodat ze weinig warmte verliest via het hoofdje.

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou haar gewoon lekker toe dekken met een dekentje en evt. een mutsje op. Lijkt mij meer als prima.

11. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liam doen we nooit een vestje of jasje aan in de wandelwagen. Hij heeft een dekentje dat is warm genoeg.
    Toen hij heel klein was deed ik idd bij kou ook vaak een wikkeldoek om hem heen.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik gebruikten ook altijd een babynomade (dochter geboren in maart, en zoon in februari) + deken. Vind het altijd zo'n gedoe om een baby een vestje/jasje aan te trekken.

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier een Lodger Wrapper en een dekentje bij de oudste. Nu bij de jongste alleen een laken en dekentje (gezien het weer). Korte stukjes deed ik vaak met de maxicosi en dan gebruikte ik een mc voetenzak.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad een wikkeldoek/wrapper . Zelf vond ik de snoozebaby érg fijn :) . Lekker groot ook, gaat wel even mee. En héérlijk zacht :)

15. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Heel herkenbaar!! Mijn zoontje is van december vorig jaar en ben toen gewoon niet naar buiten gegaan. Jasjes wurmen vond ik 3x niets (idd om dezelfde redenen als jij). Wat hier uiteindelijk ontzettend goed heeft geholpen was de voetenzak van maxicosi in de reisiweg. Nooit meer gefruts met jasjes, vestjes, etc en toch zeker weten dat hij het niet koud had. Wel luchtig aankleden als je lang wegblijft en geen deken meer erover, want dat ding is erg warm. Wrapper werkte bij ons niet, zoon is/was een woelwater in slaap en wurmde zich eruit.

16. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruikte altijd de puckagogo. (ook een wikkeldeken) ik deed hem in de maxicosi ook altijd eroverheen ipv een vest/jas. Zeker tot 4-5 maanden gedaan zo

17. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Mijn zoon leg ik ook altijd zo in de kinderwagen, alleen dan met een omslagdoek om hem heen.. heerlijk warm hoor, en inderdaad niet zo'n gewurm met een vestje of jasje... :)

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook zo.

19. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb nooit jasjes voor mijn kleine babies gehad, altijd lekker in de omslagdoek. Romper met lange mouwen, truitje met lange mouwen en dan inwikkelen. Ik had de lodger bunker voor de winter.

20. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Logder wrapper of een gewone omslagdoek.
    Maar voor langer wandelen toch jasje met dekentje.

Deel Deze Pagina