Ik hoor in mijn omgeving allemaal wisselende verhalen over in bad gaan met de waterpokken; de een zegt gewoon doen, de ander zegt niet badderen want dan gaan het juist jeuken! Wat doen jullie?
Manuela79 hier van t forum had een tip, dan moet je geloof ik zemelen in een washandje doen en die in het bad laten drijven. na het badje knijp je die washand uit over je kindje. dat zu juist de jeuk tegengaan.
klopt, in bad met een washand vol havermout, daar je kindje mee wassen, niet afspoelen! dan drogen de blaasjes in en verdwijnt de jeuk.
Geen zeep idd. Gewoon havermout in een washandje er alvast in leggen, dan komt er op een gegeven moment wat wittig spul uit. Daarna lekker insmeren met speciaal spul voor waterpokken. (apotheek of homeopatisch). Jesper vond het juist heerlijk toen in bad.
mijn zoontje heeft nu de waterpokken. onze huisarts beval aan meerdere keren per dag in bad met een paar eetlepels soda (natriumbicarbonaat). minimaal 10 minuten. Zelfde advies stond in good old spock! Je kunt het krijgen bij de drogist, grote supermarkt of zelfs bij een kookwinkel want het wordt ook in de keuken gebruikt! Ik moet zeggen, het helpt helemaal geweldig! Hij is daarna veel en veel relaxder. We hebben hem zelfs een keer midden in de nacht erin gedaan toen hij niet kon slapen, daarna sliep hij meteen in!
hier hielp havermout erg goed! deed ik voor het slapen en dan ging dat prima. soms snachts ook gedaan, drogen ze ind vanuit en het verzacht heel veel.