hoi meiden, mijn dochtertje wordt bijna 1 jaar. ze is wel te vroeg geboren. ze tijgert, zit en staat als je haar bij de handjes pakt, maarhet valt ons op dat ze haar rechter beentje weinig gebruikt. met tijgeren gebruikt ze hem niet, wel staat ze stevig op 2 benen maar net probeerde ze wat stapjes aan de handen te zetten en dat lukte ook niet met rechts. hebben meer kindjes dit of moet ik hier wat mee? alvast bedankt! liefs rebbel
Als je fietst met haar beentjes als ze op de rug ligt hoe gebruikt ze hem dan? Misschien heeft het met voorkeur te maken ofzo? Ik heb er geen ervaring mee verder maar met dat fietsen kun je misschien wel oefenen en kijken hoe ze het beentje gebruikt.
nee nog niet over gehad op het cb, het viel me ook pas vanmorgen echt op toen ze stapjes wilde zetten. toen dacht ik hee volgens mij laat ze dat beentje ook wat liggen met tijgeren en toen daar nog even naar gekeken en dat is idd hetzelfde beentje. morgen maar eens op het cb vragen dan..
pfff.. nou ga ik me wel zorgen maken... ik heb haar net nog even goed bekeken toen ze aan het tijgeren was en ze steekt dan zeg maar haar rechter beentje strak naar achteren vaak en zet zich met heer linker beentje af. ze doet dit niet steeds soms beweegt ze hem even mee maar afzetten doet ze met links zeg maar.. ja en stapjes zetten doet ze verder nog niet hoor, we probeerde het net en met links zet ze dan zo'n hele grote stap naar voren en links niet echt.
ze gaat overigens wel op 2 knietjes zitten en ook op 2 knietjes en handen en dan heen en weer wiebelen. zou het niet gewoon een voorkeur kunnen zijn met tijgeren?
Mopje, ik zou toch echt even de HA bellen morgen. Gewoon om er zeker van te zijn dat alles word uitgesloten. Liep jij ook bij de kinderfysio voor haar?