hoi meiden, mijn dochtertje wordt bijna 1 jaar. ze is wel te vroeg geboren. ze tijgert, zit en staat als je haar bij de handjes pakt, maarhet valt ons op dat ze haar rechter beentje weinig gebruikt. met tijgeren gebruikt ze hem niet, wel staat ze stevig op 2 benen maar net probeerde ze wat stapjes aan de handen te zetten en dat lukte ook niet met rechts. hebben meer kindjes dit of moet ik hier wat mee? alvast bedankt! liefs rebbel
Als je fietst met haar beentjes als ze op de rug ligt hoe gebruikt ze hem dan? Misschien heeft het met voorkeur te maken ofzo? Ik heb er geen ervaring mee verder maar met dat fietsen kun je misschien wel oefenen en kijken hoe ze het beentje gebruikt.
nee nog niet over gehad op het cb, het viel me ook pas vanmorgen echt op toen ze stapjes wilde zetten. toen dacht ik hee volgens mij laat ze dat beentje ook wat liggen met tijgeren en toen daar nog even naar gekeken en dat is idd hetzelfde beentje. morgen maar eens op het cb vragen dan..
pfff.. nou ga ik me wel zorgen maken... ik heb haar net nog even goed bekeken toen ze aan het tijgeren was en ze steekt dan zeg maar haar rechter beentje strak naar achteren vaak en zet zich met heer linker beentje af. ze doet dit niet steeds soms beweegt ze hem even mee maar afzetten doet ze met links zeg maar.. ja en stapjes zetten doet ze verder nog niet hoor, we probeerde het net en met links zet ze dan zo'n hele grote stap naar voren en links niet echt.
ze gaat overigens wel op 2 knietjes zitten en ook op 2 knietjes en handen en dan heen en weer wiebelen. zou het niet gewoon een voorkeur kunnen zijn met tijgeren?
Mopje, ik zou toch echt even de HA bellen morgen. Gewoon om er zeker van te zijn dat alles word uitgesloten. Liep jij ook bij de kinderfysio voor haar?
meis geen paniek voor je wat weet. ik zou zeker even naar het cb gaan die zien echt waar meer dan de huisarts als het omhoudingen gaat. mischien heeft ze wel ergens last in een heup en mischien is het wel een voorkeurshouding je kan haar stimuleren om haar been wel te gaan gebruiken ik klets niet zo maar wat heb de nodige ervaring met mijn dochter die had een heupafwijking maar wil niet zeggen dat jouw dochter dat ook heeft
dank jullie wel voor de reacties. ze staat verder wel stevic etc.. dus daarom viel het me eerder niet echt op
rebbel ik zou morgen een afspraak maken bij het CB en er naar laten kijken. beter voor niks dan te laat.
Zou idd ff bellen, maar zou me niet meteen heel veel zorgen maken. Mijn broertje kroop altijd op een aparte manier, en zette ook altijd met hezelfde beentje af. En is niets aan de hand met hem !! Hoe is ze als ze gewoon op dr rug ligt te spelen etc? Dan beweegt ze haar beentje toch wel??
mijn dcohter heeft ook vreemd gekropen, met 1 been opzij liep met 13 maanden en niks meer aan de hand even in de gaten houden en morgen even navragen bij de HA of CB xxxxxxxxxxxxxxxx
oke thanks meiden. @sam: ja ze beweegt allevbei de beentjes verder helemaal normaa, zet ook hard af tegen mijn buik als ze op de commode ligt ofzo. en staat stevig. net nog gekeken met mijn vriend en als ze omdraait als ze aan het tijgeren is zet ze wel met dat beentje af maar dan gaat ze weer vereder met het andere beentje. maar vraag het morgen even na bij het cb.
@Rebbel, je kan voor je eigen gemoedsrust er even naar laten kijken. Maar zoals jij omschrijft hoe Luna tijgert, dat is precies Mike. Het was geen gezicht, 1 been hing er maar achteraan zeg maar en met de andere deed hij alles zoals afzetten. Erna ging hij gewoon kruipen en was er niks aan de hand en met lopen ook niet.
Zoals ze tijgert klinkt heel normaal in mijn ogen, daar zou ik me geen zorgen over maken. Toen J. net begon met lopen deed hij altijd met één been een stapje maken en de andere bijzetten (dus niet voor zijn been neerzetten maar ernaast). Zag er ook een beetje gek uit maar is helemaal goed gekomen. Als jet het niet vertrouwt moet je gewoon even naar je HA/CB bellen.
Hier tijgert ze ook meer met 1 kant. Met je lopen aan de hand/ 2 handen wil ze niet, dan laat ze zich door haar beentjes zakken. Maar ze loopt hier wel op de tafel heen.