helaas word ik al erg grijs, met name aan de voorkant. Draag het vrijwel altijd losjes opgestoken. Heb donkerblond haar en het is erg zichtbaar. Elke 3-4 maanden laat ik as tint high lights in zetten om het te verbloemen enigszins. Verven raden ze af maar ik vind het nu zo lelijk/onverzorgd eruit zien.. wat moet ik nou toch?
Waarom en wie raadt verven af? Als je er zo mee zit zou ik toch echt mijn hele haar laten verven. En ook vaker dan 1x per kwartaal.
Ik weet niet of het nog bestaat, maar is zo'n spoeling schuimpje iets? Dat kleurt niet al te sterk, geeft vooral een gloed en dan heb je geen last van uitgroei.
Ik weet niet hoe veel grijs haar je precies hebt maar ik gebruik een glansshampoo van Kerastase. Destijds aangeraden door mijn kapper. Ik zie zelf wel verschil. Ook ligt het eraan hoe mijn scheiding ligt. Ik kan het nog wel camoufleren. Ik stel verven ook zo lang mogelijk uit.
Als je je er zo aan stoort, zou ik het ook laten verven. Zelf laat ik ook highlights zetten, maar mijn haar is bruin, dus bij mij zijn ze meer karamelkleurig. Ik vind dat dan de grijze haren minder opvallen en het ziet er gewoon leuk uit, maar als je goed kijkt dan zie je ze wel gewoon. Ik vind het nadeel van verven dat je dan zo vaak naar de kapper moet, bij highlights is uitgroei toch niet zo storend. Ik ga liever shoppen dan 2 uur bij de kapper zitten, dus ik ga alleen als het heel nodig is .
Kappers raden unaniem aan verven uit te stellen! Zelfs rob peetoom.. wat is dit voor shampoo? Misschien enkel de uitgroei voor vaker high lights laten inzetten???
Als je haar geverfd is kan je het daarna ook gewoon thuis verven hoor, stuk makkelijker en goedkoper dan bij de kapper
Ja Maarja jij bent toch de baas over je eigen haar... als jij niet met grijs wil lopen dan doe je dat niet
Ja, snap ik. Nu is het gedoe bij de kapper niet de enige reden. Mijn zoon wilde nog weleens op mijn haren sabbelen als hij de kans kreeg en dat is niet aan te raden. Dat doet hij eigenlijk niet meer, dus dat zou me nu niet meer tegenhouden. Ik heb ooit in een grijs verleden (haha toen figuurlijk grijs, nu letterlijk) mijn haar weleens zelf geverfd, maar een spoeling pakt niet goed op mijn haar en echt verf doe ik liever zelf niet, moet ik alsnog naar de kapper als het mislukt , en daar is bij mij grote kans op . Maar ik zou wel alleen de uitgroei kunnen doen waarschijnlijk, maar ik vind alleen highlights eigenlijk ook wel leuk. Ach ik ben bijna 42 en ik vind het niet erg om wat grijze haren te krijgen.
Ik heb ook steeds een paar grijze haren, ik verf m'n haar met semi permanente verf (kleurenspoeling). Is voor mijn haar voldoende, daarnaast geeft het mooie glans aan m'n haar en nét een mooiere tint. Het voordeel hiervan is dat je geen uitgroei ziet (als je je haar toon op toon verft). Ik doe het gewoon zelf thuis, heb me een keer laten adviseren over de kleur bij een kapperswinkel. Nu koop ik m'n verf zelf (wel professionele, op dit moment gebruik ik die van goldwell + 1,8% waterstofperoxide. Verhouding is 1:2)
Wat ik niet mooi vind aan verf dat het zo'n egale kleur wordt.. ik vind het levendige van high lights zo mooi
Ik ben 41 en krijg ook zilveren haren door mijn donker blonde haren. Als ik het los draag valt het nauwelijks op, maar als ik het vast heb dan zie je het wel. Ik ga mijn haar niet verven, heb in mijn begin 20er jaren heel veel kappershows gelopen, en je haar gaat echt stuk op den duur. Mijn moeder heeft haar haren ook natuurlijk laten vergrijzen en is met haar 71 heel mooi grijs/blond. Ik hoop Dezelfde kleur te krijgen. Als je je haren voor de rest mooi verzorgd en goed in model laat knippen, staat het echt niet onverzorgd. Ik vind geverfde haren met uitgroei (zeker bij oudere mensen) ronduit slonzig staan. Mijn kapper zei ook dat het echt jammer is als ik het ga verven, je zit dan zo met uitgroei. Ik krijg op 1 plek al 1 sliert die er echt zilver doorheen groeit, ik krijg er zelfs wel eens complimenten over Ach, ik heb al een volwassen dochter, en zolang mensen nog gissen na hoe jong ik dan wel niet geweest moet zijn bij haar geboorte omdat ze me hooguit 35 schatten vind ik het wel prima Van guhl heb je wel schuim voor donkerblond haar dat je met een kam er doorheen kun kammen. Toen mijn zilveren pluk nog niet zo lang was heb ik het daar wel eens mee behandeld, het houd een dag of 3. Bij mij is dat plukje nu mooi lang en valt mooi er doorheen, dus ik stoor me er niet aan. En de rest wat er los doorheen groeit vind ik ook best ok.
Hier donkerbruin haar en helaas inmiddels heel veel grijze haren en met name aan de voorkant, dus lekker zichtbaar. No way dat ik met een grijze kop ga rondlopen, zeker niet omdat mijn natuurlijke haarkleur donkerbruin is. Ik vind het er echt slonzig uitzien. Met (donker)blond haar vallen die grijze haren gewoon veel minder op. Dan snap ik dat je het uitstelt.. Ik laat het bij de kapper verven, de uitgroei wordt nu steeds een halve tint lichter geverfd en ik heb een hoop highlights. Moet zeggen dat het grijs nu na een half jaar verven en highlighten minder opvalt. Waar ik voorheen na 3 weken al gruwde van die uitgroei is het vandaag 7 weken na de laatste behandeling en zou ik nog wel een paar weekjes kunnen wachten. Vraag me btw ook af waarom kappers het massaal zouden afraden om te verven?,
Omdat ze het niet enorm zichtbaar vinden.. ik let er zelf natuurlijk op. Ga eens kijken naar guhl blond schuim? Dat jan ik plaatselijk smeren? Grijs haar kan je toch niet blond maken?
Nja goed ik blijf erbij, het gaat er toch niet om wat hun vinden...?? Jij moet ermee lopen, dus lijkt me het belangrijkst wat jij er van vind
Ik ben supergrijs en laat het zeker elke 4 weken (mijn haar groeit heel snel) bijwerken. Stoort me er gewoon enorm aan en vind dat het mij onnodig oud maakt. Ben 33.
Ik laat sinds mijn 30e elke 7 weken mijn haar in mijn eigen donkerblonde kleur verven, omdat ik grijs wordt. Meestal alleen de uitgroei bijwerken en in de winter soms wat lowlights erbij, om het verschil tussen het uitgebleekte zomerblond en mijn eigen iets donkerder kleur niet zo te laten opvallen. Vooral aan de voorkant en op mijn scheiding is het grijze haar goed te zien, ik ben blij dat ik a.s. vrijdag weer ga. Als ik echt heel erg witgrijs word vooraan, ga ik mijn haar steeds een tikje blonder laten verven zodat de uitgroei wat minder opvalt. Maar omdat ik niet wil dat iedereen weet dat ik mijn haar verf, wil ik het allemaal zo onopvallend mogelijk laten doen, haha.