Klopt het dat je voor lenzen een andere sterkte zou moeten hebben als voor een bril? Ik wilde lenzen bestellen bij de opticien online want ik heb eigenlijk geen mogelijkheid meer voor onze vakantie om naar de opticien toe te gaan. Ik dacht dat ik gewoon mijn gemeten sterkte kon nemen, maar hoorde nu dat de sterkte van lenzen en bril verschilt.
Dat klopt. Heb je dan nog nooit lenzen gedragen? Want dan zou ik er ook niet zomaar op vakantie mee beginnen. Zeker als je niet de juiste sterkte kent. Om (latere) letsels te voorkomen zou ik trouwens nooit uit mezelf met lenzen beginnen zonder een duidelijke toelichting over gebruik, verzorging,... Het lijkt zo simpel, maar je wil de verhalen niet kennen van mensen die door onjuist gebruik blijvende schade aan hun ogen hebben.
Ik heb jaren lang lenzen gedragen. Maar toen had ik een sterkte van bijna niks. Momenteel nog steeds niet heel sterk hoor -2. Ik lees online wel overal dat het bij sterktes onder de -3 geen verschil maakt. Omdat je dan pas bij een verschil van 0.25 komt en je dan pas het verschil kan toepassen. Bel zo denk ik maar even naar de opticien. En anders moet ik toch zien of ik nog langs kan gaan.
Ja, bij die sterkte maakt het niet zoveel uit idd. Ik had altijd bij mij ongeveer 1 punt verschil, brillenglazen -8,75 en -9,5 en lenzen -8 en -8,5. Nu zijn mijn ogen helemaal veranderd en heb nu een andere sterkte.