Beste Meiden, Ik test nu zo'n 14 dagen met de Action ovulatietesten. Ik kom er eigenlijk niet helemaal uit , heb echter al 12 dagen achter elkaar het zelfde streepje . Heb één keer dacht ik een donkerder gehad , ging daarvan uit dat dat mijn piek zal zijn geweest. Ben ook niet zeker van mijn cyclusdagen , dat schommelt nog al. Maar de laatste 2 keren 38 dagen cyclus. Alleen nu krijg ik tot op heden de zelfde streep. En dat al voor 12 dagen lang. Iemand enig idee? Voorbeeld foto: één van de testen. ( als ik uitga van een 38 dagen cyclus zou 12 Maart mijn NOD moeten zijn. ) Heb de ovutesten niet bewaard ,ik lees altijd af binnen de aflees tijd en gooi ze daarna weg..
Op welke cyclusdag zit je nu dan? Bij een cyclus van 38 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 20 tot en met dag 28 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase van10 tot 18 dagen. En dit zijn inderdaad negatieve ovulatietesten. Elke vrouw heeft de gehele cyclus namelijk LH in haar lichaam waarop een test kan reageren met een licht tweede streepje (lichter dan de controlestreep). Dat is tevens de reden dat een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. Biovendien schommelt LH. Een ovulatietest hoeft absoluut niet op te lopen naar een piek, maar knalt juist veelal uit het bijna niks. Ik zou dus doortesten. Je cyclus zou ook langer kunnen zijn dan 38 dagen helaas.
Daar was ik ook al een beetje bang voor ja , dat mijn cyclus langer zal zijn dan 38 dagen , bedankt voor je antwoord. Meestal zijn mijn ovutesten 1 -2 dagen met zo'n streep , voor de piek , Dan een knaller en dan zakt hij weer af voor 1 -2 dagen en dan omo wit.. Dus daarom vond ik dit zo raar , maar ik ga gewoon door met testen , en hopelijk vind ik zo het juiste moment. Zit nu trouwens op cyclusdag 21 ..