Grijs plekje op kies. Is dat een gaatje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sunbeam, 20 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Net, tijdens het tandenpoetsen bij mijn dochter, zag ik op haar achterste kies aan de onderkant een grijs plekje.

Is dat een gaatje? Ik ga uiteraard z.s.m. een afspraak proberen te plannen bij de tandarts (altijd een gedoe'tje, want ze zijn altijd heel vol), maar ik zit me nu echt druk te maken. Ik kan dus wel wat extra info gebruiken.

Mijn dank is bij voorbaat groot :D.

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier wel:(. Maar is opgelost. Gaatje gevuld en zoon vond het allemaal prima.
    Ik hoop dat het bij jullie iets anders is natuurlijk, maar hier viel het allemaal gigantisch mee.

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Hmmm, nou mijn dochter heeft een verstandelijke beperking, dus ik denk dat het nog heel lastig gaat worden om een eventueel gaatje te vullen...

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ook hier was het een gaatje en had veel drama verwacht met vullen, mijn zoontje is nu al een echte man gilt al als je maar naar hem wijst :$, maar de tandarts deed het echt super leuk en goed, alles uitleggen en laten zien en tellen van dit duurt zoveel tellen en dan doe ik dit voor zoveel tellen en dan assistente, ik, tandarts en meneertje op zijn vingers telden allemaal hardop mee en binnen 10 minuten stonden we weer buiten, dus wie weet valt het mee en heb je ee tandarts die het leuk oppakt oo een manier die werkt.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter heeft 2-3 tal grijze plekjes. Gaatjes ja, maar ze zijn stabiel en klein (en in melkkiesjes), dus tandarts vindt het nu niet nodig er iets aan te doen. Aangezien het nu belangrijker is dat ze zonder angst naar tandarts leert gaan...

Dus zelfs al gaatje is, betekent niet automatisch dat het behandeld moet worden.

Veel sterkte!
    (ben altijd nog zooooo opgelucht dat kids tot heden nog geen ingreep nodig hebben gehad, want dat lijkt me ook echt drama... Een gehandicapt kindje van een vriendin van me heeft laatste een paar gaatjes onder narcose gevuld gekregen, omdat anders niet mogelijk was door haar beperkingen)

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier niet, wel even na laten kijken!

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet iedere verkleuring is een gaatje.
    Hier ook weleens aan de hand gehad maar was toen vals alarm.
    Toen bij dochter was het echt een keer een donkerbruin puntje maar was aanslag en een volgende keer ook zoiets.
    Daar heeft de tandarts toen wat vulsel in gedaan wat ze ook bij sealen doen om te voorkomen dat er rommel in bleef zitten.
    Is ook een kies die binnen nu en 2 jaar zal gaan wisselen.
    Dochter is ruim 9 jaar.
    Morgen even bellen naar je tandarts.
    Ik kon altijd direct terecht.
    Succes!!!

Deel Deze Pagina