Grijs tandje door val; ervaringen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kletskous, 7 nov 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous

    Kletskous Actief lid

    7 sep 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    Ik ben op zoek naar mensen met ervaring hierin. Mijn dochter van ruim 3 is een maand geleden op haar tandjes gevallen tegen een stoffen maar harde leuning van een stoel. Het leek op het moment wel mee te vallen, alles zat nog stevig vast, maar ze moest wel even huilen.

    Een flinke week later zag ik dat één van haar voortanden grijs begon te verkleuren. Inmiddels wordt het niet beter, maar voor mijn gevoel eerder iets donkerder grijs. (Kan ik me ook inbeelden) Ze heeft er overigens geen last meer van. Ook niet met poetsen.
    Wie heeft dit nog meer gehad en hoe is dit afgelopen? Ik lees op internet wisselende verhalen; van een bloeduitstorting die weg trekt tot zelfs een zwart tandje. (Neeee) Ik vind het zo zonde, want ze had zo'n mooi gebitje en het duurt ook nog wel even voor ze gaat wisselen.

    Alvast bedankt voor de moeite!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Bij zoon van mijn beste vriendin is het gebleven. Grijs, niet zwart gelukkig. En t valt ons al niet meer op, na 1 jaar er zo aan gewend. Hoort gewoon bij hem :)
     
  3. Jasia

    Jasia Actief lid

    1 jul 2013
    189
    7
    18
    Mijn dochter heeft bijna 3 jaar lang een lichtgrijs (dood) voortandje gehad. Geen last van gehad en viel minimaal op.
    Nu is ze 6 en is hij vanzelf losser gaan zitten en inmiddels eruit..
    Ik zou me geen zorgen maken, tenzij ze er last van krijgt
     
  4. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter heeft 2 grijze voortandjes. Ze is heel hard van de fiets gevallen. In het begin leken ze steeds donkerder te worden maar nu lijken ze weer waar lichter. We hebben het wel even laten checken bij de tandarts en ze zijn inderdaad dood. Moet zeggen dat het natuurlijk jammer is maar na 6 maanden valt het mee niet eens meer zo op.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier ook door een val lichtgrijs geworden (en gebleven), nu al 4 jaar.. maar valt niet op en we weten niet beter meer.
     
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Je kunt er even mee langs de tandarts. Klinkt inderdaad alsof er een zenuw of zo kapot gegaan is door de val en dan gaat de tand "dood". Daar heb je verder geen last van, maar de tand blijft dan helaas grijs.
    Mijn middelste zoontje had dat ook, vanaf z'n tweede na een val.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier 1 ondertand grijs geworden (doordat ze viel en met haar knie tegen haar kin klapte, waardoor haar tanden dus hard op elkaar sloegen), ook grijs gebleven tot ze wisselde. Tand eronder was helemaal in orde.
     
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Onze dochter had het ook, gevallen toen ze 4 was. Bij haar werd het vanzelf lichter.
    Vorig jaar september is hij eruit gevallen, ze was toen inmiddels 6. Pas sinds oktober dit jaar groeit er een nieuwe tand voor terug. Volgens de tandarts kon dit wel met elkaar te maken hebben. Haar andere voortand viel er later uit maar groeide sneller terug.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ken 1 stel waarbij t meisje zelf t echt verschrikkelijk vond. Ondanks wat haar ouders zeiden (of t negeerde). Tandarts heeft er toen na een paar maanden een soort lak overheen gezet.
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Klinkt als: Bloedvoorziening is stuk, tand is dood. Gelukkig is het een melktand.
    Bij mijn broertje bleef ook het proces van wisselen bin die tand uit (geprogrammeerde celdood in de wortel van de melktand) dus is die uiteindelijk getrokken.
     
  11. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dit hebben wij een jaar geleden gehad. Voortandje werd grijs. Ik was bang het tandje eruit zou vallen. Maar het is bijgetrokken en nu niks meer te zien. Duurde drie weken ofzo.
     
  12. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Bij onze oudste dochter is een grijze melktand weer redelijk wit bijgetrokken. Inmiddels is de tand ook gewisseld en ze heeft een prachtig gebit .
     
  13. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hier zoontje vorig jaar gevallen..2 voortanden omhoog geschoten.
    Laten controleren bij tandarts..
    Ze zijn donker grijs en dood. Dat is duidelijk.
    Jammer van het snoetje, maar daar een je heel gauw weer aan.

    Uiteindelijk heeft hij gruwelijke pijn gehad..arm ventje.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh dat vind ik wel interessant om te lezen. Mijn jongste is een paar jaar geleden heel hard gevallen waarbij zeker 6 tanden los zijn gaan zitten. Nu is hij ruim 7 en wisselt nog steeds niet. Volgens de tandarts heeft het er niks mee te maken, maar dat zou dus toch wel kunnen?
    Mijn andere kinderen begonnen te wisselen met 4 en 5.
     
  15. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier een 4-jarige die een grijze tand had door een val op een stenen trappetje op het schoolplein. Na bijna een half jaar is het grijs weg!

    M’n broer had met 1 jaar een grijze tand door een val en die tand is altijd grijs gebleven. Gelukkig een melktand.

    Het kan dus beide kanten opgaan
     

Deel Deze Pagina