Waarom zijn mensen soms zo!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door fleurtjeuh, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de neiging om dit hele topic vol te zetten met scheldwoorden en vervloekingen...
    Ik baal gewoon zo erg...

Sinds een aantal maand rij ik een paard, voor iemand anders. Ik rij daar ook wedstrijden mee, omdat de eigenaar dit graag wil.
    Ik woonde toen nog in de stad, wat best dicht bij het dorp was waar het paard staat.
    Maar door problemen in de studentenflat, ben ik weer thuis gaan wonen, en kost het me bijna anderhalf uur om naar het paard te gaan. Zo zou ik haar dus niet voldoende kunnen rijden, omdat ik met school, stage en werk zit. En dan kan ik haar dus niet genoeg trainen om op wedstrijd te gaan.
    Ik heb dus aan de eigenaar gevraagd of ze misschien bij mij in het dorp mag staan. Dit vond hij in princiepe goed, en wou eventueel wel 50 euro per maand meebetalen.
    Dus ik ben op zoek gegaan naar een stalling en ik heb deze ook gevonden.
    Dus ik heb hem vanavond weer gebeld om wat af te spreken, met betrekking zijn bijdrage in het stallingsgeld, nog wat andere zaken, en wanneer ze eventueel deze kant op zou kunnen.
    Toen zei hij ineens dat hij het paard thuis wil hebben staan zodat hij er zicht op heeft.. Zo kan ik haar dus niet meer rijden..

Ik snap niet waarom hij dat zo ineens besloten heeft, terwijl hij eerst duidelijk zei dat het mocht en zelfs zei dat hij wel wat kon bijdragen

Ik baal hier ******** zo erg van..
    Het doet me gewoon zeer..
    Ik miste het paardrijden zo erg, en ik was zo blij dat ik kon blijven rijden als ze hier kwam te staan. En dat heeft hij nu afgenomen..
    Ik had echt een band met dat paard..
    En hier in de buurt hebben mensen 1 misschien 2 paarden en die rijden ze zelf... Of ze hebben er al iemand voor die ze rijdt als ze geen tijd hebben.
    Dus ik kan niet meer rijden, en dat doet me echt zeer,...

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ach meid toch :( Ik snap je teleurstelling, maar misschien had de eigenaar er nog eens over nagedacht en besloten dat hij het te link vond om het paard ergens anders te laten staan?

3. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon nog niet eens uitleggen waar ze zou komen te staan :S
    Hij kapte me meteen af en zij dat hij haar thuis wil hebben staan.
    En hij weet dat ik gek ben op dat paard en er goed voor zou zorgen..

4. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het is en blijft zijn paard. Als jij hem zo ver weg meeneemt heeft de eigenaar toch niks meer aan het paard?

5. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eigenaar heeft zowiezo niks aan het paard, daarom reed ik het.
    Hij wil graag dat zijn paarden presteren, en op deze manier was dat mogelijk geweest, maar nu dus niet meer.
    Het is al een wat oudere man, die zelf niet meer rijdt.

6. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok... Ja dan is het wel heel vervelend.. Ik heb zelf een eigen paard dus ik snap je gevoel wel. Misschien kan je nog eens met hem praten en hem meenemen naar de stal die je voor het paard gevonden hebt.

7. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat maakt niks uit.
    Hij wil haar thuis hebben staan zodat hij kan zien hoe ze vooruit gaat.

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Tja, ik snap je teleurstelling maar het is en blijft zijn paard.
    En als hij het paard thuis wil dan kan je, je daar alleen bij neerleggen.

9. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ook ik snap je teleurstelling heel goed.
    Maar bekijk het ook van zijn kant,er zijn hele nare verhalen te lezen op internet over paarden die in bruikleen werden gesteld. Miscommunicaties,ruzies over wie wat betaald en over de verzorging.
    Misschien heeft de eigenaar informatie ingewonnen en zo tot de conclusie gekomen dat er teveel risico's aan zitten.
    Spijtig voor jou.
    Misschien kun je alsnog een oproepje plaatsen voor een bijrijdpaard bij jou in de omgeving? Hang briefjes op in de supermarkt,manege's,marktplaats etc. Succes!

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik snap je wel meis dat het balen is maar het is zijn Paard dus hij beslist, misschien verder kijken of je ergens anders iemand kan vinden met een paard?

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hij doet het heus niet om jou te pesten. Ik snap dat je het naar vindt, maar het is wel zijn paard, dus hij bepaalt. Hij zal er wel zijn eigen redenen voor hebben. Misschien heeft hij wel iemand anders gevonden om het paard te rijden?

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Óok ik zeg: het is zijn paard en hij beslist. Ik snap je teleurstelling, maar je maakt het naar de eigenaar toe wel heel veel groter dan passend is.... het is ZIJN paard en hij beslist. Daar heeft hij alle recht toe en hij hoeft daarin totaal geen rekening te houden met jouw gevoelens. Jij doet alsof hij dat wel zou moeten doen en alsof hij dus iets vreselijks doet.
    Dat het voor jou vreselijk VOELT, betekent nog niet dat het ook vreselijk IS wat hij doet he?

13. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    snap idd je teleurstelling maar de eigenaar blijft altijd nog degene die het laatste woord heeft natuurlijk.. hij kan er ook niks aan doen dat jij weer thuis moest gaan wonen natuurlijk.. wel erg vervelend snap dat je er wel onwijs van baalt!

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Ik snap idd je teleurstelling, maar van de andere kant bekeken snap ik de eigenaar ook heel goed. Er kan zoveel gezeur ontstaan rondom het 'uitlenen' van je paard. Ik zou persoonlijk mijn paard ook niet elders willen hebben staan maar goed. Het is niet tof dat hij op zijn toezegging terugkomt. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat hij er ondertussen mte iemand over heeft gepraat die het hem afgeraden heeft. dus tja.....je moet het er maar mee doen vrees ik.Ik heb nog wel een paard te rijden voor je...haha...als je in de buurt van Deventer woont in ieder geval ;)

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ow wat balen! Had hij ook wel eerder kunnen bedenken, die ouwe mannetjes hebben altijd van die nare streken! Ik hoor dit soort dingen zo veel om me heen!

Voor de meiden die zeggen het is zijn paard, in de paarden wereld gebeurd dit heel veel en vaak! het is idd zijn paard maar het is niet een uitzondering om het paard van iemand anders te rijden, ook bij huis in de buurt te hebben en uit te brengen op wedstrijden.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja dit gebeurt heel vaak, bij mensen die het paard rijden en beter maken zodat de eigenaar hem voor meer geld kan verkopen. De eigenaar heeft een paard ofwel voor zijn eigen lol, en dan wil hij het paard neem ik aan ook kunnen zien, ook alrijdt hij hem niet. Of hij doet het voor het geld en dan is TS over een paar maanden weer boos omdat 'haar' paard onder haar vandaan is verkocht.

En ik weet dit omdat ik ook veel gereden heb voor anderen en nog steeds mensen in de paardenwereld en de handel ken. Maar misschien ben ik er wat harder in juist omdat ik meer de proffesionele ruiters en handelaren ken, en geen hobby ruiters.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat vind ik dus ook.

Vorige week heb ik mijn paard verkocht (heb 30 jaar altijd paarden gehad, nu alleen nog 2 shetjes) omdat ik het dus niet zag zitten om hem ergens anders te stallen zodat er iemand met hem aan de bak zou gaan.

Dat is gewoon het risico van een paard van een ander rijden. Vind dat je geen recht hebt om zo boos te zijn. Teleurgesteld snap ik helemaal, verdrietig ook...maar dit..nee niet echt.

Ga op zoek naar een ander bijrijdpaard of schaf er zelf een aan dan heb je nooit zulke problemen.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Helemaal mee eens dus.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn eerste gedachte? jemig meis, het is maar een paard! Maar ik heb niets meer met paarden dan met koeien...

Maar ik kan me wel voorstellen dat je ervan baalt. Je stelt je erop in, je houdt van het beestje. Maar ik kan met van de eigenaar wel voorstellen dat hij het beestje niet op anderhalfuur van zich af gestald wil hebben. En je kan toch wel met hem afspreken dat je daar af en toe nog komt?
    Ik denk dat je heel veel mazzel hebt gehad met iemand die zijn paard door jou wil laten rijden.

20. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik kan me beide wel indenken heb zelf ook altijd een paard gehad en heb hem in me studietijd aan een ander uitgeleend. Je wilt niet weten hoe ik hem een paar maanden later met een boze kop hem daar heb weggesleept. Er zitten best wel veel haken en ogen aan voor een eigenaar. Het paardje staat dan 1,5 uur van de eigenaar vandaan. Ik zou er als eigenaar zijnde niet aan moeten denken terwijl ik hem dan dicht bij huis zou kunnen hebben en er heel veel andere meiden zouden zijn die hem ook kunnen berijden maar er wel zicht op zou kunnen hebben. Ik snap zeker dat je er van baalt maar tja kan de eigenaar ook als de beste begrijpen.

Deel Deze Pagina