Heel even een dringend vraagje... weet er iemand of je tijdens de zwangerschap grijze gepelde garnalen mag eten? Ik weet dat gerookte vis niet mag (spijtig genoeg ) maar van grijze gepelde garnalen weet ik niet zeker, heb ze juist op de markt gekocht...
Zover ik weet mag je dat gewoon hebben, mits ze niet rauw zijn. Maar ik zie niet in waarom je ze rauw zou willen eten hahaha. Gewoon lekker van genieten, is gezond
Lol jah , zo heel veel weet ik niet van voeding ... ik dacht: toch het zekere voor het onzekere nemen... thx voor de reacties
En dit wordt men middagmaal se , ale .. ben er al mee bezig ;-p Recepten - Tomaat met grijze garnaal njamnjam!
Even voor mijn nieuwsgierigheid, waar koop je gerookte vis (zalm?) zonder dat het uit een vacuum verpakking komt? Ik durf en niet zonder meer vanuit te gaan dat vis bij de visboer niet uit het vacuum komt...
visboer is het volgens mijn ook uit vaccuumverpakking.. Er was er x discussie over , ik weet het niet verder heb trouwens tijdens vorige zw schap wel paar x zalm gegeten hoor uit vaccuum verpakking ( het zit goed afgesloten en heb gevraagd bij genecoloog zei ook als je gelijk opeet kan het gerust x niet kwaad niet te vaak eten of elke dag maar heb zeker wel 3 keer zalm gegeten
Veel visboeren halen uit vacuüm. Hier in het dorp roken ze zelf dan durf ik het aan maar anders echt niet.
Waar ik woon (kop van Noord-Holland) houden ze zo nu en dan kleine rookfestijnen. Word er onder andere makreel en zalm gerookt. Heerlijk vers! Eind Juli is er geloof ik het NK makreel roken, moet je er wel snel bij zijn, ze zijn erg populair Weet niet of er bij jullie in de buurt ook wel eens zoiets? Gewoon even googlen
Oeh lekker! Als ze gaar zijn mag het zeker! En gerookte zalm bijv. mag ook hoor, mits het vers! is en niet uit vacuüm verpakking, want daar zit juist listeria de bacterie in!
Volgens mij zijn grijze garnalen Hollandse garnalen. Deze worden niet rood als je ze bakt Of naja niet zo rood/roze als Noorse garnalen Gamba's en tijger garnalen.
nja , heb het over zo van die mini garnaaltjes he ... koopt ge eigenlijk zowizo al roze ... naart schijnt worden die al gekookt op boot ofzo.. Grijze gepelde noordzee garnalen, kunde gebruiken voor bv in tomaat crevette (wat ik dus gisteren heb gegeten )