Veel gemeen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolalili, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

hebben jij en je partner veel gemeen?

Wij zijn allebei totaal verschillend en loop daar geregeld tegen aan

Zoals dingen die we leuk vinden/hobby’s
    Of hoe we dingen zien
    Of hoe we dingen opvatten

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Wij lijken in de basis op elkaar, maar hebben ook grote grote verschillen! Wat mij dan weer juist uitdaagt om uit mijn wereldje te stappen en die van hem te betreden, en andersom.

Hoe die basis voor mij gelijk moet voelen kan ik niet echt in woorden beschrijven. Is ook een gevoel, hoort in ieder geval wel dezelfde toekomstvisie bij.

Voorop staat voor mij dat je in elkaar geïnteresseerd blijft en open blijft staan voor wat een ander wil. Lijkt me wel lastig als er totaal geen raakvlakken zijn. Is dat dan pas sinds kort of al langere tijd zo? Je bent natuurlijk wel met een reden samen.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #3 mam1991, 12 apr 2019
    Laatst bewerkt: 12 apr 2019
    Veel punten wel zoals
    Houden beiden van veel tijd aan elkaar/ gezin besteden. Genieten van veel leuke dingen doen/vakanties. Ook denken wij wel vaak hetzelfde over bepaalde dingen.

Op gebied van werken verschillen we wel wat.
    Man is bezig om carrière op te bouwen. Ik werk liefst gewoon in praktijk en hoef niet omhoog. Dat kan hij niet echt begrijpen, want dan heb je uiteindelijk veel minder uitdaging. Man moet echt getriggerd worden.

Zo dat is het even in het kort.

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Nou hierin herken ik me wel.
    Eigenlijk zijn mijn partner en ik heel verschillend qua interesses. Dat vind ik soms best lastig.
    Maar met andere dingen zijn we weer hetzelfde. Hoe we over bepaalde dingen denken bijv. Al met al is het best in evenwicht en ik sta er verder ook niet te veel bij stil.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier op sommige vlakken hetzelfde en sommige compleet verschillend.. We hebben hetzelfde ritme en in basis vinden we hetzelfde leuk met het gezin en vakantie. Ook qua smaak zitten we op 1 lijn. Maar hij is bijvoorbeeld echt een sportman en ik totaal niet. Ik heb dan weer hobby's die hij echt niet begrijpt. Ook qua muziek en tv verschillen we soms. Maar ook daar weer dingen die overlappen. Een gezonde balans bij ons denk ik.

6. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Wij zijn heel verschillend, waardoor we elkaar uitdagen en aanvullen. Hij haalt mij uit m'n comfortzone, waardoor ik dingen doe die ik niet voor mogelijk had gehouden, en andersom.

Soms botst het ook, ik ben bijvoorbeeld wat slordiger en hou van prulletjes, en hij erg opgeruimd. Maar dankzij mijn 'rommeltjes' is het ook gezellig in huis, en dankzij hem ruim ik eerder op. Qua werk verschillend we ook erg. Hij is zelfstandig ondernemer en vind dat heerlijk, ik werk liever voor een baas. En hij kan bijvoorbeeld nog steeds niet begrijpen dat ik overspannen ben geweest, want hij is echt de nuchterheid zelve. Als er iets is haalt 'ie z'n schouders op en is het afgehandeld, terwijl ik nachten wakker kan liggen om 'wat als' scenario's tot in den treure ten analyseren.

Al merk ik ook echt dat ik in de tijd dat we samen zijn (ruim 11 jaar) wel wat van zijn nuchterheid heb overgenomen (gelukkig). Tegelijkertijd is hij bijvoorbeeld ook wat attenter geworden. Laatst was hij helemaal trots dat hij er zelf aan gedacht had om naar de verjaardag van een vriend en tevens housewarming, ook een bosje bloemen voor dienst vrouw mee te nemen (terwijl 'ie eigenlijk bij de bloemenkraam stond om alleen voor mij bloemen mee te nemen - wat ook al een unicum is!). <3

7. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Wij vullen elkaar aan vind ik. Zijn allebei verschillend, maar wat we wel hetzelfde hebben is dat we beiden gewoon heel chill en relaxed zijn. Niet zo moeilijk, geen drama over niks, makkelijk iets uitpraten. Geen grote ruzies. Dat is wel heel fijn.

Hij is ambitieus en wil altijd meermeermeer en zijn brein stimuleren. Ik ben blij als ik gewoon jarenlang hetzelfde baantje heb en hoef niet zo nodig mijzelf omhoog te werken. Dat is 2x gebeurd dat ik te hoog kwam en dan bijna in een burnout terecht kwam en dan meestal ook van baan wisselde omdat een stapje terug vrijwel geen optie was.

Hij is heel technisch, ik totaal niet, dus hij helpt mij altijd met auto's of scooters die kapot gaan, hij kan vrijwel ALLES repareren.

Ik hou van koken, hij niet, dus ook handig.

We zijn helaas beiden heel slordig en hebben een hekel aan het huishouden, helaas vullen we elkaar daarin niet aan:roflmao:

Hij houdt heel erg van een feestje en losbollen, ik zit liever thuis op de bank met Netflix en een wijntje. Hij is meer het sociale dier van ons 2. Ik vind met vrienden zijn wel leuk, maar het is geen moetje. Gewoon samen vind ik net zo lekker.

Gelukkig zijn we qua vakantiewensen wel hetzelfde. als het maar zon zee en strand heeft en veel chillen! Echt actief zijn we op vakantie niet, we gaan altijd om bij te komen en te relaxen van het drukke werkleven :)

En we houden beiden van knuffelen, dat is ook echt een pluspunt!

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Op veel vlakken zijn we echt elkaars tegenpolen, maar op veel vlakken vullen we elkaar ook goed aan.

Hij is heel extravert en ik introvert, maar met hem in mijn buurt durf ik makkelijker uit mijn comfortzone te stappen.
    Maar doordat hij zo extravert is kan ik hem ook regelmatig even "afremmen" en nadenken over bepaalde keuzes.

We hebben beide andere interesses, maar dat soort ons eigenlijk niet. We hebben wel veel de zelfde normen en waarden op het gebied van opvoeding en omgang met mensen. Al ben ik vaak iets harder en houd mensen sneller op afstand dan hem. Dit mag hij soms wel wat vaker doen.

9. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Wij verschillen genoeg om het interessant te houden en lijken genoeg op elkaar om het super tof te hebben en elkaar goed te begrijpen!

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij lijken best op elkaar maar hebben natuutlijk ook onze (menings)verschillen. Ook wel goed toch om soms een andere visie te hebben?

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik denk dat het een gezonde balans is. We zitten aardig op een lijn wat betreft reizen, lezen, waar ons geld aan uit te geven en hoe onze kinderen op te voeden. Maar qua karakter zijn we erg verschillend. Ik ben een glas half leeg persoon en hij glas halfvol, ik zie altijd allerlei beren op de weg, hij niet. Hij is veel meer outgoing, ik wat introverter. We vullen daarin elkaar aan.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wij zijn echt heel verschillend, echt in bijna alle opzichten. Ik snap soms nog steeds niet hoe we een gezonde relatie kunnen hebben. :roflmao: En soms botst het heel erg en begrijpen we elkaar niet, maar daardoor kunnen we het nu ook in elkaars perspectief bekijken. Hij is heel erg perfectionistisch en kan uren over bepaalde dingen doen als hij wat moet maken en ik totaal niet. Daarom is het maar goed dat ik het huishouden doe. :|

13. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Qua dingen die we leuk vinden lijken we heel erg op elkaar. Maar qua karakter en denkwijze verschillen we enorm. Dat veroorzaakt soms wel flinke discussies en hier en daar ruzie. Maar we vullen elkaar ook heel erg goed aan. We vinden het juist fijn dat we niet hetzelfde zijn. Zo is het voor ons nooit saai :p

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij zijn water en vuur.

15. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Ik word er bijtijden knettergek van dat we niet het zelfde kunnen denken

16. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Soms heel soms word ik doodziek van mijn man...wij denken namelijk veel hetzelfde...te veel soms. Zo worden mijn zinnen met enige regelmaat afgemaakt of denk ik aan iets wat ik wil zeggen en zegt hij het al enz enz heel storend soms.

Daarbij zijn we beide met enige regelmaat zo gek als een deur. Net twee pubers (lees dansend door de kamer en dat soort dingen)

Ondanks dat zijn we toch ook weer heel verschillend. Zo ben ik recht in het gezicht (soms te) neem geen blad voor mijn mond als het om meningen gaat. Mijn man is net wat genuanceerder. Ik overzie in een oogopslag of het in cijfers goed gaat (handig voor de boekhouding) mijn man daartegen is chaotisch. Ik ben van het sparen en het overwegen als het om geld gaat, hij heeft een gat in zijn hand of beter gezegd ik denk dat ie zijn complete hand mist als het om geld gaat ;) zo zijn er nog wel wat verschillen en ach misschien is dat wel goed ook we vullen elkaar aan maar dagen elkaar ook uit, een juist balans denk ik als het om een relatie gaat en precies dat is de reden dat hij mijn man is :D

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vrij weinig eigenlijk, ik ben serieus en hij is een echte clown. Hij is de gangmaker op elk feestje en ik ben meer een kat uit de boomkijker. Hij is erg optimistisch en ik meer een pessimist. Ik ben ambitieus en eis een hoop van mijzelf, hij heeft dat totaal niet.
    Zo kan ik nog even doorgaan, ik kan eigenlijk niks bedenken wat wij gemeen hebben :roflmao:

18. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Lijken wij op elkaar? Soms wel, soms niet...

In levenstijl zijn we hetzelfde, familie voor alles. Binnen familie met opa's en oma's loopt het niet altijd even lekker en daarin zijn we beide heel sterk, alles het binnen ons gezin maar goed gaat, rest is dan soms bijzaak. Maar alleen in periodes dat het met opa's en oma's wat minder lekker loopt.
    Qua karakter verschillen we toch wel heel erg. Ik ben veel directer in contacten, handig als er voor de kinderen opgekomen moet worden, bij school, tandarts, noem maar op. Hij laat dat liever aan mij over, lijkt dan wat verlegen. Beide zijn we soms iets te grote sloddervossen, maar als hij het op zijn heupen krijgt moet ook alles in een uurtje volledig opgeruimd en gepoetst zijn. Berg je dan maar :|....
    Hij is in mijn ogen vaak iets te streng voor de meiden, heeft dan voor mijn gevoel te hoge verwachtingen van ze, alsof ze al volwassen zijn.....

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Qua opvoeding, denkwijzes etc hebben we veel gemeen, voor de rest helemaal niks en zijn we totaal tegenovergesteld. Het is ook best lastig iets te vinden wat we allebei leuk vinden om te doen. Series/films zijn te verschillend, ik houd van lezen, hij heeft een hekel aan lezen. Hij sport graag, ik helemaal niet. Onze vakanties zijn altijd een soort van compromis.

20. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Onze normen en waarden zijn dezelfde maar wij hadden bijna niets gemeen in het begin. Intussen hebben we raakvlakken gevonden maar dat zijn er eigenlijk ook niet zoveel en we hebben daar beide geen last van. Ik heb nog nooit zo'n goede relatie gehad. Je hoeft niet perse veel gemeen te hebben denk ik.

Deel Deze Pagina