Zijn we er weer klaar voor?

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 13 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

3 weken terug onze oude kater in laten slapen en we merken dat we steeds bezig blijven in ons gedachte om weer een oud, afgedankt beestje op te vangen.

Gisteren wezen kijken bij 1 maar ik kon het niet. Niet om het beestje want dat was echt een schatje eerste klas. Maar de kat kwijlde zo erg dat je 3x per dag je meubels en vloeren moest gaan dweilen. Dat is echt wat teveel voor mij aangezien ik CVS heb en nog meer chronische ziektes.

Nu vandaag gebeld met een ander dierenasiel en daar zitten 3 oude dames met allemaal hun eigen verhaal. Van doodsbang tot aan de medicijnen.

Het blijft maar in ons hoofd rond malen dat we weer een beestje willen opvangen. 2 katten klopt gewoon niet hoe raar ook!

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Mag ik vragen waarom perse een oude kat of poes? Je geeft aan dat het toch wat teveel werk is gezien het feit dat oudere beestjes vaak wat "mankeren" (ik weet even geen ander woord). Er zijn ook genoeg dieren in het asiel die nog niet zo oud zijn toch? (Denk aan een paar jaar)

Ik vind de gedachte wel heel mooi trouwens hoor maar als het niet uitpakt zoals je het in je hoofd hebt zitten kun je altijd een ander alternatief doen.

3. wachtend

De reden dat we echt een oudere poes of kater willen is omdat onze andere poezen 10 en 12 jaar zijn. En vaak de oudere katten geen uitzicht meer hebben op een huisje.

Ze mogen ook echt wel wat gezondheid klachten hebben denk aan Blaasgruis, doof, blind, of een schildklier probleem maar echt de zwaardere problemen zoals de kater van gisteren had (echt het slijm van hem lag overal en we zaten helemaal onder) dat lukt ons niet met ook nog kleine kinderen waarvan hun speelgoed en knuffels overal rond slingeren.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ah vandaar! Zijn er niet meerdere asiels in de buurt? Ik zou gewoon even rondbellen.

5. wachtend

We mogen vandaag 3 poezen bezichtigen:
    1 van 16 jaar een oudere dame met schildklier problemen,
    1 zo bang voor zijn eigen schaduw dat zelfs de dierenasiel medewerkers nog geen aai kunnen geven,
    1 van 11 jaar die ook blaasproblemen heeft.

Mijn voorkeur gaat uit naar het hele angstige beestje of die van 16 jaar. Ze zijn beide zeer moeilijk plaatsbaar.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Kan je ze niet allebei meenemen?:oops:
    Ik vind het echt ontzettend goed dat jullie een kat willen die oud is of wat mankeert, meerdere mensen zouden dat moeten doen onderanderen ik!
    Ik ben benieuwd welke jullie uit gaan kiezen.

7. wachtend

Vandaag is helaas niet gelukt om te gaan. Ik lig met veel pijn weer op bed. Jammer genoeg! We houden wel de site in de gaten!

Deel Deze Pagina