Mijn dochter is nu bijna 9 maanden... Sinds haar geboorte heeft ze grijze ogen.... Nu zijn we dus elke keer aan het turen geweest... worden ze groen? (Vriend) Worden ze dan toch misschien bruin? (ik).... Nu zien we heel af en toe in bepaald licht iets groens, maar das denk ik alleen omdat we er zo naar zitten t turen Ik vraag me dus ondertussen af... zou ze gewoon grijze ogen blijven houden?? Meer kindjes waarvan de ogen grijs zijn gebleven? Ik kan er maar weinig over vinden op internet... Ook de leeftijd tot wanneer ze kunnen veranderen verschilt enorm... 6 weken, 6 maanden... zelfs 3/4 jaar hebben we gevonden.. Bekijk bijlage 146060 Een foto van vandaag...
Die van mij!! Was ooit ook een kindje, lang lang geleden. Men zegt dat ik blauwe ogen heb, maar dat is maar net hoe het licht erin valt zeg maar. Soms lijkt het wel blauw, maar ik vind het meer noordpoolgrijs. Misschien kiezen ze nog kleur, je dochter is nog geen jaar geweest.
hier ook grijs! maar wel lichtbruin om de iris...die steeds wat meer uitbreid... maar niet zo licht grijs als jouw kindje.. dit was met 3,5 mnd Bekijk bijlage 146091
En hier 7mnd...je ziet dat het wel bruiner is geworden.. Bekijk bijlage 146092 mijn opa had blauw/grijze ogen, maar begon ook met grijs...als ik zo naar jou kindje kijk, zou het ook wel die kant op kunnen gaan! Wat zit is er in je familie?
@ Storm & fafje.. Tnxs voor jullie reacties! Komt dus wel voor dat het zo blijft.. Ben heel benieuwd.. Bij mijn dochter zie je soms iets groenigs... Mijn vriend & Mijn vader hebben groene ogen. S-fam weten we niet precies, gaan we straks eens vragen. Mijn broer & ik hebben allebei bruin (ik met een donkergrijze rand eromheen)
Nee, ik zie ook niet veel veranderd. Al lijkt het op deze foto wel wat richting het blauwe! Leuk he, wat dat kan worden!
Mijn 2 dochters hebben allebei andere kleur ogen. Ze hadden bij de geboorte allebei donkerblauwe ogen. Bij mijn oudste waren de ogen na 2 dagen al bruin.En ze zijn nooit meer veranderd.Bij mijn jongste duurde het wat langer,maar met 3 maanden zijn ze veranderd naar blauw/grijs.... Volgens al mijn schoonbroers/zussen heeft de jongste de kleur ogen van haar opa.(ik weet het niet,want mijn schoonvader was al overleden,toen ik mijn man leerde kennen)Mijn man heeft grijs met bruine spikkels in zijn ogen(die heeft hij van zijn moeder.)
mijn ogen zijn in de winter ook dezelfde kleur als jou kindje !! maar in de zomer verkleuren ze naar echt mooi blauw !! ik zie de oogjes ook meer naar het blauwe neigen hoor... ik zal nog even afwachten... maar als het niet veranderd is toch ook niet erg? ik vind haar ogen erg mooi en apart !!
Mijn zoon heeft blauwe ogen, mijn dochter donkerbruin. Wij hebben beiden bruine ogen, al neigen die van mij meer naar groen-bruin. Overgrootvader van zoonlief heeft ook blauwe ogen.
Hier grijze ogen met een blauwe ondertoon. Ben benieuwd of ze nu echt blauw gaan worden, of zo blijven ( oudste heeft hele bruine ogen ).
Ik heb zelf blauw grijze ogen (grijs met blauwe ondertoon) Als ik veel binnen zit zijn ze echt grijs en kom ik veel in vooral goed daglicht worden ze blauwer het verschilt per uur welke kleur ze precies zijn dus bij mij
Ik ben idd heel benieuwd wat de zomer/licht nog met haar ogen gaan doen. Blauwe ondertoon die nu genoemt wordt zie ik idd met turen ook op de 2de foto.. maar in het eggie zie je die niet... dan eerder een heel lichte groene ondertoon.. Vandaag nog eens nagevraagt bij de schoonfam: Vriend: Groen met bruine ondertoon S-Vader: Groen met blauwe ondertoon S-Moeder: Blauw S-Zus: Groen met blauwe ondertoon Ik: (licht)Bruin met donkergrijze rand (En in het licht soms een soort gele gloed) Vader: Groen Moeder: Bruin Broer: Bruin
Gaat bij mij precies net zo. Het is echt maar net hoe het licht erin valt en hoe de kleur van mijn gezicht is. Ik heb zomers ook altijd het idee dat mijn ogen blauwer zijn, maar toch blijven ze grijs. Heb mijn zoontje ook nog eens goed bekeken, die heeft ook echt grijze ogen. Nog steeds. Maar ook met blauwe ondertoon. Mijn man heeft ze donkerbruin. Ik heb de ogen van mijn opa en mijn zoontje neigt dus ook naar die kant. Mijn nichtje van 7 maanden heeft ze precies net als mijn zoontje. Mooi donkergrijs.
Wat een variatie! In onze families is het blauw, blauw, blauw oh en ik heb ook familieleden met blauwe ogen. Onze dochter heeft verbazingwekkend blauwe ogen Ze waren bij de geboorte megadonker, je kon echt de kleur niet zien, maar inmiddels heeft ze mooie grote blauwe kijkers.